Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 2.8 30v ACK EuropaBlau by tomczas


tomczas

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.10.2017 o 22:59, chojnaś napisał:

Zaangażowanie pełne podziwu.

 

Dzięki, staram się jak mogę :)

 

We wrześniu "babcia" bezproblemowo zrobiła ponad 4k km obwożąc nam tyłek po Chorwackiej ziemii :) Jestem pod wrażeniem spalania tego silnika.  W trasie spalanie na poziomie 12l LPG, cały bagażnik załadowany. Wyjątkiem jest LPG tankowane na Słowenii. Na Słoweńskim LPG zszedłem do poziomu mniej niż 10l/100! Tankując 63l - przejechałem 683km do pierwszej stacji w Polsce i zostało jeszcze 3l wg wskazań na dystrybutorze. Średnie prędkości w okolicach 140-150km/h - za wyjątkiem obwodnicy Wiednia w Austrii, gdzie na 4 pasach mają odcinkowy pomiar prędkości i 60km/h :decayed: Z przygód po drodze: przy 150km/h prasnąłem przednią szybą jastrzębia, czy co oni tam mają. Na szczęście uderzenie było prawym przednim słupkiem i kawałkiem szyby, dzięki czemu nie wpadł mi do środka. Zostały tylko pióra i jego resztki za uszczelką :mellow: Na swoją obronę dodam że upolował coś na pasie zieleni i odbił się od barierek wlatując mi prosto pod auto.

20170922_150658.jpg CameraZOOM-20170918133223392.jpg

 

To teraz na bieżąco. Idą już do mnie żarówki dwuwłóknowe, oraz odpowiednie gniazdo do kierunków i robimy kierunki US. Włącznik w kabinie w razie W ;)
Czekam na odbiór felg 16, ori AUDI 7jx16. Oraz dystansów 15mm. Czeka mnie też wymiana amortyzatorów, być może wpadną jakieś sprężyny 40/40 - zobaczymy.

Zastanawiam się też pomału nad zmianą hebli przód na 312mm z racji tego że moje pomału kończą żywot, zarówno tarcze jak i klocki już są lekko zmęczone.

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robił kierunki USA to możesz podesłać kilka zdjęć. Mam żarówki dwuwłóknowe ale nie miałem czasu ogarnąć jak to przerobić. Oczywiście w ten sam sposób co ty: czyli z włącznikiem żarzenia w kabinie, żeby było bez przypału. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się porobi :) kupiłem takie gniazdo pod żarówkę dwuwłóknową i żarówkę o takim samym oznaczeniu co by druciarstwa nie było ;) 
Przeglądałem własnie allegro z nudów w poszukiwaniu gadżetów i znalazłem duże kompletne lusterko prawe z angola za 30zł :D nie mogłem się powstrzymać... :kox: Trzeba będzie rozebrać i dać szwagrowi do pomalowania :decayed: Strasznie podobają mi się satynowe lusterka z eS-ki, może przy okazji pobawię się folią i spróbuję okleić obudowę lusterka. Wątpię czy to zda egzamin.

 3740404898_00b5a4b1f6.jpg

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzień pełen wkur###nia, wszystko szło nie tak, ale po kolei... :facepalm:

Prawie wszystkie zakupy jakie zebrałem, na zdjęciu brak listew bocznych i górnej szyby czołowej i żarówek do US. Listwy, dmuchawa i lampy tylne są do drugiej audi mojej narzeczonej. Lampy w stanie jak na zdjęciu, ale co oczekiwać za 40zł/kpl. W sobotę muszę ogarnąć drugą audice przed zimą. Prawa lampa na zdjęciu przyciemniona nieudolnie folią.

20171012_144245.jpg
 

Przyszło do mnie, wspomniane wcześniej prawe lusterko od angola. Szkło prawie idealne co mnie bardzo cieszy :decayed: mam już patent na srebrne lusterka i na 100% nie jest to folia.

Na początku zabrałem się za ogarnięcie lamp, przed wczoraj zostały wymyte w środku, wyleciała tona robaczków i innego dziadostwa. Na początku próbowałem okleić je folią, ponieważ lampy mają delikatne pęknięcia widoczne z bliska, a lewa ma odprysk jak na zdjęciu. Z racji tego, ze oklejanie wyszło tragicznie, kupiłem spray do lamp i psiknąłem, od tego momentu wszystko czego dotknąłem, stawiało opór...  Na wstępie powiem, że przyciemniałem już kiedyś lampy, ale innym sprayem i było dobrze.  Dzisiaj kupiłem lakier firmy WESCO, bo tylko taki był dostępny i była tragedia. Po pierwsze, na lewej lampie ściął się lakier po jakichś 15min, od położenia ostatniej warstwy, gdy już kończyłem ciemnić prawą lampę. Po drugie lakier ma strasznie porowatą strukturę. MOTIP jest o wiele lepszy: wydajniejszy, gładki i fajnie się błyszczy. Lewa lampa którą zmywałem jest do dokończenia, ponieważ brakło mi spray'a i zamówiłem drugi taki sam, żeby już nie zmywać drugiej. Może docelową zostaną bardziej przyciemnione, zależy od kierowniczki ;) Do srebrnej B5 i czarnej felgi będą pasować :)

 22449408_1839476329414362_167910571_o.jpg CameraZOOM-20171012153057257.jpg 20171012_152816.jpg


Następnie przyszła kolej na ślizgi szyby. Miała być robota łatwa i przyjemna, skończyło się na demontażu ramki z drzwi i 1,5 godzinna walka ze śrubą od uchwytu szyby. Niestety nie posiadałem aktualnie wiertarki, żeby ją rozwiercić i musiałem kombinować jak mogłem, w końcu się udało i ori śrubę zastąpiłem zwykłą 10.  Pierw delikatnie musiałem ściągnąć ściśnięty śrubą wieszak z szyby i potem walka w imadle. Druga śruba nie stawiała oporu.

CameraZOOM-20171012154213891.jpgCameraZOOM-20171012153817091.jpgCameraZOOM-20171012162149266.jpg
CameraZOOM-20171012162149266.jpg
CameraZOOM-20171012175244386.jpgCameraZOOM-20171012175650578.jpg

 

Korzystając z okazji poproszę Was o poradę w kolorze felg na zimę. Zastanawiam się miedzy 2 kolorami, czarny i srebrny z naciskiem na ten pierwszy. Kupując dystanse, dostałem zapytanie jakiej wysokości/długości mam kołnierz centrujący, aby dobrze dobrać nowy dystans z centrowaniem i nie było problemu z jego założeniem. Może ktoś wie, jakiej jest wysokości z założoną tarczą? Chodzi już o ten fragment który wchodzi w felgę. Ja znajdę czas dopiero podczas zmiany kół na zmierzenie :D Srebrna jak już wspomniałem należy do mojej narzeczonej i tak ma wyglądać na zimę - felgi już jadą do nas :)

 22.jpg444.jpgcats2.jpg

 

 

 

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tomczas napisał:

Następnie przyszła kolej na ślizgi szyby. Miała być robota łatwa i przyjemna, skończyło się na demontażu ramki z drzwi i 1,5 godzinna walka ze śrubą od uchwytu szyby. Niestety nie posiadałem aktualnie wiertarki, żeby ją rozwiercić i musiałem kombinować jak mogłem, w końcu się udało i ori śrubę zastąpiłem zwykłą 10.  Pierw delikatnie musiałem ściągnąć ściśnięty śrubą wieszak z szyby i potem walka w imadle. Druga śruba nie stawiała oporu.

 Z tym to dopiero jest jazda, jak patrzyłem jak mój spec sie z tym meczy to cieszyłem sie za sam sie za to nie zabralem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2017 o 21:48, tomczas napisał:

Przyszło do mnie, wspomniane wcześniej prawe lusterko od angola. Szkło prawie idealne co mnie bardzo cieszy :decayed: mam już patent na srebrne lusterka i na 100% nie jest to folia.

a nie masz patentu na satyne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Malec napisał:

a nie masz patentu na satyne? :)

Pisząc o efekcie chromu, miałem na myśli satynę. Także patent znalazłem. Grzebiąc trochę w sieci i znalazłem ciekawy wpis administratora "ernesto" z forum A8-TEAM.PL. Uzyskał On na lusterkach efekt, który w zupełności mi odpowiada, wg niego na żywo, lusterka mają efekt szczotkowanego aluminium, a same zdjęcia nie są w stanie oddać efektu.

img-20141008-103400-1.jpgimg-20141008-103501-1.jpgimg-20141010-140317-1.jpgimg-20141008-120339-1.jpg

Wg wpisu "ernesto", lusterka zostały pomalowane sprayem do chromowania. Jak wiadomo, chromu ze spraya nigdy nie osiągniemy, ale wg Jego opinii powstało coś na wzór szczotkowanego aluminium.
Po przeczytaniu tego wpisu, przypomniało mi się, jak braciak był wściekły, gdy popsuł sobie znaczek od 125p, próbując odświeżyć go właśnie chromem w sprayu i efekt faktycznie wyszedł coś na wzór tego ze zdjęć. Gdzieś ten spray leży u mnie w garażu i będę musiał na czymś przetestować. 

Sobota poświęcona na "srebrzankę". Wymiana dmuchawy zakończona fiaskiem, dmuchawa najwyraźniej w świecie jest innego typu, nie spodziewałem się różnych rodzai i nie sprawdziłem przed zakupem. Listewka górna i boczna szyby przedniej też już na swoim miejscu. Stare moja druga połówka zgubiła na autostradzie. O ile boczna listewka siadła bez problemowo, to z górna już miałem się poddać, bo za cholerę nie chciała współpracować. Górna mogła siąść trochę lepiej, ale bez wyklejania szyby i wciśnięciu uszczelki na miejsce jest trochę siłowania i obawy o szybę. Lampy tył też ładnie się wpasowały :) Ogólnie srebrzanka była kupiona autem na chwilę na dojazdy do pracy dla mojej połówki. Cena 3k zł, 1.8 w LPG i zdrowej budzie, sprawiła że nie było się nad czym zastanawiać. Z auta na chwilę minęło już 5msc, bez awaryjnej całkowicie jazdy spowodowało to że auto zostanie na dłuższy czas i trzeba jej to wynagrodzić ;)

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu nocne szukanie okazji zakończone owocnie :thumbup1:

219302a8427db17a9c77eb421af8.jpeg

 

Ale żeby nie było tak kolorowo :kwasny: Mody które zacząłem dokańczam jak tylko czas pozwoli i auto stanie i zostanie serwisowane w garażu. Auto po niedzieli jedzie do sprawdzenia kompresji, ale prawdopodobnie trzeba ściągać głowice... obie :facepalm:

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent na trwały chrom/satyna to usługa w chromowaniu natryskowym:wink: 

Jak z trwałością? Przednią ramkę atrapy s-line mam fabryczne oklejone pseudo chromem [emoji37]Czarna nie będzie pasować... 7318cafa6251f573075a8a5ff9d7c00e.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BARTEKAUDI ma u siebie lusterka zrobione tą metodą, nic z tym sie nie dzieje, ja mam odbłysniki lamp już pół roku, wygląda jak fabryka:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kowi87 napisał:

 ma u siebie lusterka zrobione tą metodą, nic z tym sie nie dzieje

Jakie koszta jeśli można wiedzieć? Dzwoniłem do 2 firm, zajmujących się galwanizacją, ale niestety nie galwanizują tworzywa z resztą nic dziwnego... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, tomczas napisał:

Jakie koszta jeśli można wiedzieć? Dzwoniłem do 2 firm, zajmujących się galwanizacją, ale niestety nie galwanizują tworzywa z resztą nic dziwnego... :D

zalezy od wielkości, ale koszty w stosunku do galwanizacji są śmieszne. Poszukaj na fb takich usług i zapytaj:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo nadmierne kopcenie na biało/siwo na rozgrzanym silniku na postoju, po dodaniu gazu chmura. Wody ubyło raz. Płyn w zbiorniczku lekko tłusty, ale raczej w normie. Moc delikatnie spadła, czasami - jest tak że idzie jak wściekły, na drugi dzień 1.8 mi odchodzi. Wycieków brak. Olej przepala wiadrami. Wszystko zaczęło się po powrocie z wakacji - 4500km, w tym czasie dolałem 4l oleju :/ Auto po kupnie miało problem z ezektorem, od początku delikatnie przydymił po opaleniu. Budyniu nigdzie nie stwierdzono. Z bagnetu nie dmucha. Czym to może świadczyć, objawy ni jakie, do niczego mi nie pasują, niestety nie zmierzyłem jeszcze kompresji, bo u mnie w okolicy wołają 150zł, bo fał sześć panie... :facepalm: Kuzynek dostępny z przyrządem dopiero po niedzieli. 

 

Wymienione ramiona wycieraczek z b5fl - robią robotę. Moje stare wylądowały w srebrzance, ponieważ te które były miały problemy ze sprężynami w ramionach i nie dociskały już do szyby. Dodałem tez mały bonus od siebie i w błotniki włożyłem białe kierunki :decayed:

1.jpg2.jpg3.jpg

4.jpg5.jpg

 

Czekam jeszcze na pierścienie centrujące i w końcu pozbywamy się tych okropnych dekli :decayed: ale się zrobił mały offtop ;) Niestety ze względu na wyjazd w delegacje już chyba nie zdążę już chyba zrobić polerki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło nagle brać, to pierścienie olejowe się zapiekly. Wykreć świece i lej nafte. Możesz uniknąć remontu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć myśl? W tym temacie jestem zielony...

Jeśli zaczął brać olej nagle, zapiekły się pierścienie olejowe. Zaklejone nagarem, zamiast zgarniac olej pompuja do komory spalania. Nagar trudno usunąć, najlepszym starym sposobem jest nafta. Do powodzenia tej opcji trzeba poświęcić kilka dni. Spuszczasz olej, wykrecasz świece i co dzień aplikujesz ok 50 ml. Na początku będzie szybko znikać, więc można po sprawdzeniu stanu patyczkiem do zrazów lub elektrodą znów zalać. Przelejesz to poleci w wydech i zakopci po odpaleniu, co najwyżej. By nie wietrzalo zasłonić świecą lub czymś innym. Po kilku dniach, im dłużej tym lepiej wlewasz stary olej by przepłukac i zalewasz świeży. Koszta śmieszne, 12 zł litr nafty oświetleniowej. Remont dużo drożej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie właśnie poczytałem to i owo i ludzie nawet odnieśli sukcesy. We środę robię kompresje i próbę olejową i będę wiedział na 100% czy to pierścienie. Do 1 listopada niestety muszę się trochę przemieszczać, potem wyjazd w delegacje i auto staje w garażu, jeżeli to pierścienie to mam już ugadaną osobę do zabawy z naftą, mam nadzieję że pomoże. Jeżeli nie, to czeka mnie ściąganie góry i dalsza zabawa, na szczęście koszty robocizny odpadają, zostają tylko koszta części i zabawa z głowicami.

 

Ogólnie objaw jest taki, że po odpaleniu auta dymi, zimny czy ciepły dymi. Dodanie gazu na postoju dymi, ale podczas jazdy nie puszcza ani dymka - poza momentem ruszania. Niektórzy mówią że uszczelniacze... no środa to dzień prawdy.

 

Myślałem też, czy nie wlać coś ala płukanka silnika, ale boję się o resztę osprzętu że mi go gdzieś rozszczelni.

 

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy nie była plukanka robiona i cały szlam puści to może być grubo. Wszystko zależy ile km ma nakulane i ile syfu jest. Chemia od Liqui moly jest bezpieczna, mają nawet środek po którym guma zwiększa objętość

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...