speed1986 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Witam, Moje auto to: Audi A4 B6 , rocznik 2002 silnik: 1.9 TDI AVB 101 KM - nie było żadnych modów silnika (a przynajmniej nic mi nie wiadomo przebieg: 235kkm (ok 10-12 kkm/rok) Błędy silnika: 2 Faults Found: 17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus P1586 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent W związku nadchodzącą wiosną (przynajmniej teoretycznie) postanowiłem rozwiązać 2 problemy: 1. Cieknący zawór EGR W okolicach zaworu od jakiegoś roku dało się zauważyć charakterystyczne zabrudzenie olejem, ale nie było znaczące. Ostatnio zauważyłęm, że oleju cieknie trochę więcej (nawet na plecionce poniżej jest ulane i czuć spalony olej po rozgrzaniu silnika). Od zeszłej wiosny moje ucho przyzwyczajone do przyjaznego klekotania silnika na wolnych obrotach usłyszało dziwny, nienormalny dźwięk przy pracy na wolnych obrotach - trudno mi jest zdefiniować co to jest (jakby coś się lekko tarło lub jakiś rezonans o sporej częstotliwości). Po lekkim dodaniu gazu dźwięk ustaje. Skojarzyłem, że to może być związane z EGR. Niestety po podniesieniu maski nie jestem w stanie zdiagnozować skąd ten dźwięk dochodzi. Skoro cieknie z niego olej to pewnie wymaga wymiany (czyszczenia?). Nie chciałbym go zaślepiać i ewentualnie kupić nowy jeżeli zajdzie taka potrzeba. 2. Nolauff powyżej 3,5k obr/min Pierwszy raz z tym nieznanym dla mnie problemem spotkałem się w zeszłym lub jeszcze poprzednim) sezonie letnim, kiedy to silnik stracił wigor po dłuższym wciśnięciu pedału gazu. Wówczas nie wiązałem tego z niczym i po zatrzymaniu i odpaleniu silnika moc była odczuwalna. W tym roku problem stał się bardziej dokuczliwy ( od zimy kilka razy zdarzył się - nie licząc jazdy podczas dynamicznych testów, kiedy to za każdym razem występowała utrata mocy, gdy przekroczyłem ok 3500 obr/min.). Zaznaczę, że na co dzień rzadko zmieniam biegi przy takich wartościach obrotów. Od jakiegoś czasu ( trudno powiedzieć od kiedy) zauważyłem również, że auto jest niemrawe w dolnym zakresie obrotów (nawet na 1. biegu) - np gdy chcę bardziej dynamicznie włączyć się do ruchu z podporządkowanej auto potrzebuje chwilę, żeby wkręcić się na obroty). 3. Szarpanie silnika przy ruszaniu na zimnym silniku Ten problem zdarza się sporadycznie, bardziej widoczny przy ruszaniu pod górkę. Wiążę to z uszkodzeniem poduszki silnika (błąd + fakt, że poduszka jest zapadnięta). Czy to może być przyczyna? Czy może koło dwumasowe pokazuje swój kres? A może jeszcze coś innego? Czy wymiana poduszki jest konieczna? Czytałem, że najlepiej kupić ją w ASO a kosztuje sporo i jest to dla mnie trudna decyzja. Ale jeżeli będzie trzeba doprowadzić koniecznie temat do porządku to dam radę. Logi (wykonywałem je pierwszy raz i z pogonią za wyczerpującą się baterią w laptopie, więc przepraszam z góry za ewentualne braki): Statyczny: Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_r0iIad.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_nfo3Jh.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_SNqg3H.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_280AnB.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_wpElI3V.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_v7nC79k.html Basic settings: Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Oq1187.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2DNTuCb.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_hp1qc0.html Dynamiczny: Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-010_011_ZzW9i5N.html Grupy 004, 011: http://vaglog.pl/log-011_004_TxZj0Yi.html Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_x41slto.html (Przed tym testem nie został wyłączony zapłon po nolauff z poprzedniego testu) Przeczytałem sporo wątków na podobne tematy i rozwiązań jest cały szereg: od nieszczelnych węży, po wymianę zaworów N75 czy EGR aż do zapieczonej czy nawet uszkodzonej turbosprężarki). Jak narazie oprócz opisanych tu czynności i wykonania logów nie wykonywałem żadnych czynności naprawczych. Chciałbym poradzić sobie z tym problemem bez wizyty u mechanika, jeżeli będzie to oczywiście możliwe. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Edytowane 9 Maja 2017 przez speed1986
bercik2 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 .?Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
witek83 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Gdzie te logi? [emoji41]Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Błąd masz z przeładowania, więc nieszczelności możesz wstępnie wykluczyć. To samo z EGR, uciekało by ciśnienie - jakby się nie domykał... poza tym w BS otwiera i domyka. Zastanawia mnie tylko skąd w logu na jałowym taka wartość przepływu powietrza 1249.5 mg/str... Do sprawdzenia N75 a jak nie on to turbo na stół i do czyszczenia i zmienić styl jazdy na bardziej agresywny, bo będzie się ciągle zacinać zmienna geometria...
speed1986 Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) 6 minut temu, kamil-vag napisał: Błąd masz z przeładowania, więc nieszczelności możesz wstępnie wykluczyć. To samo z EGR, uciekało by ciśnienie - jakby się nie domykał... poza tym w BS otwiera i domyka. Zastanawia mnie tylko skąd w logu na jałowym taka wartość przepływu powietrza 1249.5 mg/str... Do sprawdzenia N75 a jak nie on to turbo na stół i do czyszczenia i zmienić styl jazdy na bardziej agresywny, bo będzie się ciągle zacinać zmienna geometria... Dzięki za odpowiedź. A jak oceniasz ogólnie silnik pod kątem innych parametrów? Zajeżdzony? Dobry? Czy może trudno ocenić w obecnym stanie z przeładowaniem? A co z olejem z EGR? Może to byc czegoś przyczyną? Czy to świadczy tylko o jego uszkodzeniu? Też zauważyłem dużą wartość masy powietrza w porównaniu do logów z innych silników. Gdzieś czytałem, że ktoś miał ten czujnik uszkodzony. Da się to ocenić na podstawie logów pozostałych logów? Edytowane 9 Maja 2017 przez speed1986
kamil-vag Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Synchro w normie, wtryski i bipy też nie najgorzej. Doprowadź do ładu to przeładowanie i powinno być z motorem OK. Uważaj przy wyprzedzaniu... 1249.5 mg/stroke - to jest max mozliwa dawka odczytana przez MAF, nie wiem skąd taki odczyt, bo już w BS czy w dalszych logach MAF wskazuje normalnie... Może ktoś jeszcze coś podpowie... Edytowane 9 Maja 2017 przez kamil-vag
speed1986 Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Dnia 9.05.2017 o 17:15, kamil-vag napisał: Synchro w normie, wtryski i bipy też nie najgorzej. Doprowadź do ładu to przeładowanie i powinno być z motorem OK. Uważaj przy wyprzedzaniu... 1249.5 mg/stroke - to jest max mozliwa dawka odczytana przez MAF, nie wiem skąd taki odczyt, bo już w BS czy w dalszych logach MAF wskazuje normalnie... Może ktoś jeszcze coś podpowie... Czyli zacząć od sprawdzenia N75? A ten zawór można z jakimś innym podmienić, żeby sprawdzić ten trop? Czy może jakieś czyszczenie lub od razu wymiana? edit: Wyczyściłem EGR. Światło głównego kanału zaworu nie było bardzo zmniejszone przez czarny nagar. Natomiast specyficzny, kamienisty czop był na zaworku wpuszczającym spaliny. Po złożeniu i wstępnej przejażdżce odczułem poprawę dynamiki w dolnym zakresie obrotów (być może efekt placebo). Jak na razie również nie cieknie z niego olej. Ps. Przed czyszczeniem EGR chciałem zdjąć grzybek klapy gaszącej i urwałem go :/ Ma ktoś może zbędny, stary zawór ze sprawną gruszką klapy gaszącej? Byłbym zainteresowany. Edytowane 16 Maja 2017 przez speed1986 wykonanie czynności
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się