demson Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Witam, jestem dosyć świeży na forum ale ostatnio zauważyłem dziwny problem z moim Audi. Podczas odpalania wydaje z siebie dziwny metaliczny dźwięk. Nie telepie budą ale jest on strasznie nieprzyjemny dla ucha... Link do filmiku:
karaluch8 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Na moje ucho, to moje oczy powędrowały by najpierw na napinacz paska osprzetu.
HQ-Automotive Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 Dźwięk zbliżony do kończącego się dwumasu, ale podjechałbym to sprawdzić do dobrego warsztatu aby mieć pewność, ewentualnie jak słusznie pisze Przedmówca- może być to napinacz paska, daj znać jak będziesz już po wstępnej diagnostyce co się okazało.
demson Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 Postaram się w tym tygodniu podjechać do specjalisty. Dodam że samochód ma 150 tys. km przebiegu Sent from my D6503 using Tapatalk
demson Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Opublikowano 12 Maja 2017 Słabo u mnie z czasem i nie mam kiedy podjechać do mechanika, ale czy w przypadku napinacza dźwięk ulegałby zmianie przy wciskaniu sprzęgła? Sent from my D6503 using Tapatalk
Jurij Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Dnia 10.05.2017 o 11:08, HQ-Automotive napisał: Dźwięk zbliżony do kończącego się dwumasu, ale podjechałbym to sprawdzić do dobrego warsztatu aby mieć pewność, ewentualnie jak słusznie pisze Przedmówca- może być to napinacz paska, daj znać jak będziesz już po wstępnej diagnostyce co się okazało. wg mnie jak by dwumas się kończył to taki dżwięk był by podczas jazdy, nie na luzie.
piotrsob1 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) 13 godzin temu, Jurij napisał: wg mnie jak by dwumas się kończył to taki dżwięk był by podczas jazdy, nie na luzie. A to jest z gruntu błędne założenie Największe kątowe drgania które dwumas powinien wytłumić występują właśnie podczas gaszenia i uruchamiania silnika . I to wtedy słychać pierwsze symptomy kończącego się dwumasu, dokładnie jak na filmiku powyżej To co zabija dwumas podczas eksploatacji to jazda na wysokich biegach z minimalną prędkością i intensywne przyspieszanie na nich w zakresie obrotów poniżej 2000 obrotów na minutę Śmiać mi się chce, jak na forum co chwilę słyszę lamenty że silnik nie ciągnie poniżej 2000 obr /min , bo ten zakres obrotów nie powinien być w ogóle wykorzystywany do intensywnego przyśpieszania na wysokich biegach. Po to mamy skrzynie biegów by silnikowi , dwumasowi i całej reszcie zespołu napędowego zapewnić komfortowe warunki pracy podczas dużego obciążenia, a takie występują dopiero jak go wkręcimy powyżej 2200 - 2400 obr/min. A większość użytkowników diesli zdaje się tego nie zauważać albo po prostu tkwi w błędnym przekonaniu że czym mniejsze obroty to dla diesla lepiej . Albo patrzą tylko na zużycie paliwa , a to najkrótsza droga do zabicia nie tylko dwumasa ale i całej reszty układu napedowego samochodu Edytowane 24 Maja 2017 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się