Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 01271, silnik V68


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wygląda na to że w końcu pożegnaliśmy zimę na dobre więc czas zająć się klimą. W sterowniku mam następujący błąd:

1 Fault Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
            001 - Upper Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 80
                    Mileage: 124373 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.06.13
                    Time: 07:36:43

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.40 V
                    Temperature: 19.0°C
                    Temperature: 18.0°C
                    Count: 11174
                    Count: 11779
                    Bin. Bits: 01000000
                    Bin. Bits: 00000111
                    Time: 7.00 s

 

Domyślam się że pewnie problem pochodzi od potencjometru wspomnianego silnika i tutaj mam dwa pytania:

- czy ktoś może mi wskazać umiejscowienie tego silnika bo po wyjęciu schowka jest ich tam podobno kilka? ewentualnie czy można sterować pojedynczym silnikiem V68 z poziomu VCDS aby znaleźć winowajcę?

- pewnie na początek spróbuje przeczyścić potencjometr ale jeśli nie przejdzie to jaki jest numer tego silnika? w etce znalazłem 8K0820511 ale są trzy wersje A, B, C, jest w ogóle jakaś różnica między nimi?

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2010/636/R/8/820/820030#38

Adaptację silników robiłem, błąd wrócił po krótkim czasie.

Edytowane przez MKowalski
Opublikowano

Siema i jak rozwiązałeś problem?? mi tez wyskakuje ten błąd wiem o tym bo nagle robi się zimno w samochodzie :D no i po podpięciu VCDS-a się to potwoerdza

Opublikowano

Mam ten sam problem. Ktoś  może temat ten przerabiał

Opublikowano

no właśnie,ktoś wie który to silniczek i jak się do niego dostać?

Opublikowano

Też liczę na odpowiedź.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.04.2020 o 21:14, dirty.73 napisał:

no właśnie,ktoś wie który to silniczek i jak się do niego dostać?

silniczekv68.pdf

pdf z instrukcją jak wymienić v68 B)

Edytowane przez pawel-174
Opublikowano

A ja mam pytanie. Po podpięciu do kompa wyskakuje u mnie ten sam błąd. I czy jest możliwe że to właśnie przez ten silniczek nie chłodzi klimatyzacja?

 

Opublikowano

Możliwe

Opublikowano

Bo mam wrażenie że jak włączę klimę to zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze, lecz nie jest to na tyle zimne aby w upalny dzień schłodzić samochód. Może też warto by podjechać i dopełnić lub wymienić czynnik bo ze znanej mi histori pojazdu raczej nikt tego wcześniej nie robił. Ewentualnie zobaczę jak to będzie wygłądało po wymianie lub ewentualnej naprawie silniczka. A jeszcze mam jedno pytanie czy może orientuje się ktoś czy jest jakaś różnica między oznaczeniami tego silniczka. Bo przeszukałem allegro i znalazłem takie silniczki w cenie 15 zł oczywiście używane i spotkałem się z dwoma oznaczeniami K9749005 BEHR oraz K9749006 BEHR

Opublikowano (edytowane)

ja kupowałem tutaj,numery  8K0 820 511 ,ale to chyba to samo

logo-icon.png
AUDI.7ZAP.COM

klimatyzacja z elektoniczną regulacją<br/>D - 03.03.2008>><br/><br/>D - 03.03.2008>><br/> Audi A4/Avant (A4) 2009 rok Audi EUROPA 820031 części zamienne

 

SILNICZEK-NAGRZEWNICY-AUDI-A5-K9749005-8
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 48 zł - SILNICZEK NAGRZEWNICY AUDI A5 K9749005 8K0820511 (5886942854). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Edytowane przez dirty.73
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ok dzięki za info.

Opublikowano

Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 

01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68)

004 - brak sygnału/brak komunikacji 

I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ?

 

Opublikowano
W dniu 3.06.2020 o 11:50, Logluk napisał:

Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 

01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68)

004 - brak sygnału/brak komunikacji 

I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ?

 

Musisz wykonać adaptacje VCDS'em, nie pamiętam który to kanał ale ma nazwe nastawy podstawowe klap czy jakoś tam. Rzecz jasna w sterowniku klimatyzacji :D

Opublikowano

Ok to teraz wszystko jasne. Dzięki za pomoc

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.06.2020 o 11:50, Logluk napisał:

Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 

01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68)

004 - brak sygnału/brak komunikacji 

I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ?

 

Siema to że kupiłeś "nowy" wcale nie oznacza że on jest nowy. To jest nadal sprzęt używany i może mieć taki sam problem jak Twój. Robiłęm to teraz w Audi A 2 wyciągałem wszystkie silniczki i czyściłem potencjometry. W a4 b8 mam ten sam problem ale tylko z V68 czekam na dobrą pogodę w weekend i się za to zabieram nagram jakiś filmik i pokaże co i jak. Moim zdaniem w tym silniczku co kupiłeś jak i w tym poprzednim wystarczy wyczyścić potencjometr lub kupić nowy i po prostu go wymienić. Nie trzeba kupować całego silniczka. A teraz pytanko do Ciebie czy podczas demontażu lub montażu napotkałeś na jakieś problemy masz jakieś uwagi sugestie dla Nas którzy się dopiero do tego zabierają??

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mrarturko
Opublikowano

Cześć.

Co do samego demontażu to nie ma większego problemu, na początku odkręcamy osłonę pod kierownicą i przy tunelu środkowym zauważysz owy silniczek będzie on w białym plastikowym uchwycie odkręcamy 3 śruby (dwie będą widoczne od razu a trzecia będzie tak jakby pod spodem tego uchwytu) bodajże klucz nasadowy 5,5 lub śrubokręt krzyżykowy, tylko śrubokrętem będzie ciężko ta 3 śrubę odkręcić więc radzę małą grzechotkę i na nią nasadkę. Co do samego silniczka to muszę Cię zmartwić ponieważ po rozebraniu nie ma tam potencjometru( a przynajmniej ja nic takiego nie widziałem choć powiem że moja znajomość elektroniki nie jest na dużym poziomie) tylko sam silniczek i niewielki układ scalony który najprawdopodobniej przejmuje rolę potencjometru. Jak dzisiaj wrócę do domu to ewentualnie mogę wrzucić zdjęcia środka śilniczka bo mam jeden na wierzchu. 

Pozdrawiam

Opublikowano

no ja też po wymianie,nie ma większych problemów,trzeba tylko pamiętać o prawidłowym ustawieniu zębów ,a w środku nie ma potencjometru

 

DSC_0292.JPG

DSC_0293.JPG

DSC_0294.JPG

Opublikowano
W dniu 11.07.2020 o 19:09, dirty.73 napisał:

no ja też po wymianie,nie ma większych problemów,trzeba tylko pamiętać o prawidłowym ustawieniu zębów ,a w środku nie ma potencjometru

 

DSC_0292.JPG

DSC_0293.JPG

DSC_0294.JPG

Siema

Robiłeś jakaś adaptacje czy tylko sama wymiana?? kupowałeś nowy czy używka??

Opublikowano

używka,kupiłem dwa za 40 zł....tak,trzeba zrobić nastawy podstawowe vcds

Opublikowano
W dniu 15.07.2020 o 14:50, dirty.73 napisał:

używka,kupiłem dwa za 40 zł....tak,trzeba zrobić nastawy podstawowe vcds

Jest instrukcja na forum jak zrobić te nastawy podstawowe?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...