janusz_stg Opublikowano 19 Marca 2018 Opublikowano 19 Marca 2018 Mam trochę mniejsze auto i z reguły jeżdżę sam lub we dwoje. Z dystrybutora wychodzi 7.1/100km . Jak jadę spacerkiem lokalnymi drogami potrafi zejść do 4,7 /100 na odcinku ok 100km. Za to w mieście zużyje ile mu się podoba. Najczęściej odcinki 3-5 km . Jazda autostradą do Gdyni (Skwer Kościuszki) ok 82 km w jedna stronę cztery osoby( nie małe) w aucie prędkość do 140 /h spalanie w/g komputera 6/100. Mam silnik z COD . Jak ma lekko poniżej 100 Nm odłącza 2 cylindry w celu oszczędzania paliwa by pod obciążeniem je znów uruchomić. Na razie to akceptuję ale po moim wiernym B5 90KM trudno mi się przestawić na tak zupełnie odmienny styl jazdy.
Qsto Opublikowano 25 Marca 2018 Opublikowano 25 Marca 2018 W dniu 19.03.2018 o 20:28, janusz_stg napisał: Jak ma lekko poniżej 100 Nm odłącza 2 cylindry w celu oszczędzania paliwa by pod obciążeniem je znów uruchomić. A mógłbyś napisać jaka kontrolka to sygnalizuje. U mnie przez tysiąc km mimo delikatnej jazdy podczas docierania to się jeszcze nie objawiło.
janusz_stg Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Nie jest to konkretna kontrolka a napis jak w załączniku. Zrzut z instrukcji obsługi strona 34 w wybranym trybie pracy wskazań komputera :program wydajności 1
syngress Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Dla zainteresowanych, tryb mieszany (więcej trasy), odcinek 450KM - spalanie 4,9L Z Warszawy do Krakowa przejechałem nią za nie całe 100 pln !
RALF76 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) z tankowania wychodzi tyle samo co na fis? jak silnik daję radę np: 4 osoby z bagażami? Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez RALF76 1
pwl86 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Bardzo dobry wynik. Mi się nie udało zejść poniżej 6,5 l/100, ciekawe skąd takie rozbieżności w spalaniu. W mieście praktycznie nie schodzi u mnie poniżej 9 - 10 litrów., nawet podczas stosowania się do zasad eko-jazdy W dniu 25.03.2018 o 18:56, Qsto napisał: A mógłbyś napisać jaka kontrolka to sygnalizuje. U mnie przez tysiąc km mimo delikatnej jazdy podczas docierania to się jeszcze nie objawiło. W Audi A4 B9 1.4 TFSI nie ma technologii COD (cylinder on demand) i co za tym idzie również trybu efficiency w Audi Drive Select.
Qsto Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Ja mam model 2018. Przejechane 6000km. Spalanie w trasie przy trzech osobach plus bagaż średnio 5,6 choć parokrotnie zrobiłem 5,1 jazda autostradą na tempomacie z prędkością 110-120. Średnia z całego przebiegu na FIS to 6,2 a z dystrybutora 6.39 więc jestem bardzo zadowolony. W porównaniu do mojego poprzedniego A3 sportback 1.9 TDI 105KM uważam, że A4 jest bardzo dynamiczna. Właśnie wróciłem z zakopanego i podjeżdżanie Zakopianką na 5, lub 6 biegu bez problemu. Chciałem Was jeszcze zapytać czy ubywa Wam olej na miarce, bo mnie tak i jaki olej zastosować na dolewkę normę 504/507 00 czy 508 00 niebieski?
syngress Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 W dniu 16.08.2018 o 10:34, RALF76 napisał: z tankowania wychodzi tyle samo co na fis? jak silnik daję radę np: 4 osoby z bagażami? Rozbieżność jest bardzo niewielka. 22 godziny temu, Qsto napisał: Ja mam model 2018. Przejechane 6000km. Spalanie w trasie przy trzech osobach plus bagaż średnio 5,6 choć parokrotnie zrobiłem 5,1 jazda autostradą na tempomacie z prędkością 110-120. Średnia z całego przebiegu na FIS to 6,2 a z dystrybutora 6.39 więc jestem bardzo zadowolony. W porównaniu do mojego poprzedniego A3 sportback 1.9 TDI 105KM uważam, że A4 jest bardzo dynamiczna. Właśnie wróciłem z zakopanego i podjeżdżanie Zakopianką na 5, lub 6 biegu bez problemu. Chciałem Was jeszcze zapytać czy ubywa Wam olej na miarce, bo mnie tak i jaki olej zastosować na dolewkę normę 504/507 00 czy 508 00 niebieski? Nawet tej miarki nie odtykam, samochód ma sam zasygnalizować potrzebę dolania oleju. Wtedy jadę do ASO niech to załatwiają.
pwl86 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Po 10 miesiącach od zakupu komputer zasygnalizował mi że należy dolać oleju. Przez ten czas zrobiłem około 12 tyś kilometrów. Odpowiedź z ASO na temat oleju jaki stosują do 1.4 TFSI: "Stosujemy olej silnikowy CASTROL EDGE PROFFESIONAL LL III 5W-30 z klasą jakości 507.00" Dolewki są we własnym zakresie. Serwis tego nie obejmuje. Musiałem dolać 1 litr do poziomu maksimum.
Qsto Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 42 minuty temu, pwl86 napisał: dpowiedź z ASO na temat oleju jaki stosują do 1.4 TFSI: "Stosujemy olej silnikowy CASTROL EDGE PROFFESIONAL LL III 5W-30 z klasą jakości 507.00" Dziś dzwoniłem do Aso i po moim VIN wychodzi olej z normą 508 00 blue. Ciekawe bo jak odebrałem auto po zakupie odkręcałem korek wlewu i nie zaobserwowałem takiego oleju.
misiek1980 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Ja w lipcu swoim A4 1,4TFSI zrobiłem trasę do Chorwacji. Dwójka dorosłych + dwójka dzieci na pokładzie, plus cały bagażnik załadowany i wiadomo klima non stop i spalanie wyszło równiutkie 6,0 litra zarówno na komputerze jak i na stacji (sam się zdziwiłem, że komputer nie zaniżył). Jazda w większości na autostradach i trasach szybkiego ruchu i prędkość 130-150. Więc rewelka, na trasie pali podobnie jak mój poczciwy golfIV 1,9 tdi. Gorzej w mieście, tutaj już tak kolorowo nie jest ale też tragedii nie ma. W temacie oleju to musi spełniać normę 508.00. Mi też początkowo w ASO powiedzieli, że leją 507.00 ale potem się zreflektowali.
syngress Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 1.4 to chyba najlepszy wybór, jeśli chodzi o TFSI. Jest dynamiczny, mało pali. Ciekaw jestem jak turbina będzie się sprawować po 5 latach eksploatacji.
proarnes Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 1.4 to zdecydowanie bardzo fajny silnik ale spalanie to jego najsłabsza strona. jakiś czas temu byłem już zdecydowany zamawiać samochód z takim silnikiem i pewnie takim był jeździł gdyby nie to że udało mi się wypożyczyć samochód z takim silnikiem na całodzienne testy. pojeździłem, trochę go pocisnąłem i wyszło mi zaskakująco wysokie spalanie - z tego co pamiętam ok. 9l z całego testu - spodziewałem się jednak troche niższego. zacząłem wtedy trochę rozeznawać temat spalania i okazało się, że to całkiem normalne przy tym silniku. efektem tego była decyzja o zamówieniu wersji 2.0 tfsi ultra - trochę w ciemno, na podstawie kilku opini z internetu, bo trudno było taką wersję namierzyć do testów. przejechałem kilka tys. km nowym samochodem i wydaje mi się, że 2.0 ultra nie pali wiecej, a może nawet mniej w niektórych warunkach - np. przy prędkościach autostradowyh 140-150 km/h. W 2.0 jest też trochę inaczej/fajniej zestopniowana i oprogramowana skrzynia, która wykorzystuje momemt obrotowy silnika i nie redukuje tak czesto jak w 1.4. to tak dla osób, które zastanawiają się, który silnik wybrać
RALF76 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 16 godzin temu, proarnes napisał: to tak dla osób, które zastanawiają się, który silnik wybrać jak wychodzi 2.0 tfsi ultra ze spalaniem?
fio Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 1 minutę temu, RALF76 napisał: jak wychodzi 2.0 tfsi ultra ze spalaniem? Pokonuję do pracy odcinek ok 10-15 km miastem. Płynnie, dziadkowo, z zasadami ekojazdy miałem raz 5,7 l. Dynamic z gazem w podłodze 13 l. Trudno porównać
RALF76 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 3 godziny temu, fio napisał: Pokonuję do pracy odcinek ok 10-15 km miastem. Płynnie, dziadkowo, z zasadami ekojazdy miałem raz 5,7 l. Dynamic z gazem w podłodze 13 l. Trudno porównać ten dolny wynik to jest świetny średnio 8 zmieści się?
fio Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Średnio mam 9,3 - 9,5 od lutego (od nowości). 80% miasto, jazda raczej dynamiczna. (ale to nie odpowiedni wątek na takie odpowiedzi )
proarnes Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 a co tam, w końcu porownujemy do 1.4 ja z kolei mam obecnie średnią 7,5l z ok. 6 tys. km - 70% jazdy autostradowej, reszta trasy krajówkami i trochę miasta. całkiem często wykorzystuję możliwości silnika bo trudno sie powstrzymać jako ciekawostkę powiem, że wcześniej miałem diesla PSA 163 KM i srednią długoterminową 7,3l przy takim samym sposobie użytkowania. dieslem nawet jeździłem spokojniej bo nie zachęcał do dynamicznej jazdy
pwl86 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Wrzucam spalanie jakie uzyskałem ostatnio silnikiem 1.4 na trasie ponad 1500 km (Gdańsk - Czechy), tryb jazdy comfort, głównie po autostradach z prędkością 150 - 160 km/h, 3 osoby w aucie + pełen bagażnik.
Wihajster Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Godzinę temu, pwl86 napisał: Wrzucam spalanie jakie uzyskałem ostatnio silnikiem 1.4 na trasie ponad 1500 km (Gdańsk - Czechy), tryb jazdy comfort, głównie po autostradach z prędkością 150 - 160 km/h, 3 osoby w aucie + pełen bagażnik. dwulitrówka było by tak samo lub mniej wiec nie widze sensu brac auta z silnikiem z kosiarki jakim jest 1,4 bez urazy ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się