BRD zapchany DPF, samemu, czy oddać?
1 1

    9 postów w tym temacie

    Cześć Pany, jak w temacie. Mój dpf pożegnał się ze mną i zostawił po sobie tryb awaryjny w związku z czym chce go fizycznie i programowo wyrzucić, i teraz pytanie.

    Znalazłem gościa który robi to pełną profeska i nie wywala mi tabeli błędów, wyjmuje wkład jak i usuwa z kompa za 700-800 zł + egr 150 zł. 

    Wiem, że na allegro są również sprzedawane mapy które przez mpps się wgrywa, ew ktoś z forum ma takie rzeczy.

    I teraz pytanie. Oddać i wywalić 1000 zł czy kupić kabel mpps i samemu to zrobić?

    Drugie pytanie, katalizator zostawiać czy wywalić? Chce zostawić puszkę, żadnych dp.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie.

    Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl.

    Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego?

    Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    słuchaj ja ci to mogę zrobić w pełni profesionalnie jestem z pod łodzi koszt około 700 zł całosć. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    12 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

    Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie.

    Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl.

    Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego?

    Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.

     

    No dobra, zdecydowałem się że oddam to do gościa. Czym ten "spec" powinien wgrywać tą całą mapę ew. Ja edytować? Zapytam go,żeby upewnić się czy nie będzie robił tego właśnie owym mppsem, tylko jakimś profi sprzętem. Druga sprawa, co z tym katalizatorem? Zostawiać? I czy w puche wstawiać rurę czy nie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem czym on będzie Ci to robił. Interfejsów które robią sterowniki jest jak grzyby po deszczu. Ważne jest to by dał Ci na to wszystko gwarancję poprawności działania sterownika wraz z tym że będziesz miał pełną tabelę DTC czyli że każdy błąd w sterowniku będzie do odczytania. W A4B7 wywalasz całą ceramikę, nie wstawiasz żadnej rury bo gazy pomijały by sondę lambdę która ma nadal działać wraz czujnikiem temperatury spalin EGT. Można założyć kryzę w środku lub w 3/4 wyciętego DPF-a ale roboty dużo a efekty są mizerne. Ważne aby puszka po rozcięciu była porządnie pospawana. 

    pozdrawiam

    Paweł

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika 

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, SotoM napisał:

    Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika 

     

    I tu się z Grzseśkiem zgodzę pod warunkiem że motor w dobrym stanie i cały osprzęt silnika a w szczególności ten obsługujący prawidłową pracę DPF-a jest sprawny.

    Zamienniki firmy JMJ chodzą po ok. 1000 PLN - nów, za stary dostaniesz 500, tak że też w tysiaku  się zamkniesz i bez stresu będziesz mógł wyjechać w razie potrzeby za zachodnią granicę 😆

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy, bez stresu z tymi wyjazdami za granice. 3/4 roku spędzam w DE. Teraz też jestem i to z za***anym po brzegi dpfem. My polscy możemy jeździć bez tego hu.stwa. Niemcy też mogą, ale muszą płacić większy podatek drogowy. W weekend jadę do ojczyzny wywalić dpf i bez obaw wracam do niemiec

    Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dpf wraz z egr usunięty z kompa i fizycznie. Auto chodzi teraz jak wściekłe i nie żałuję tego zabiegu.

    Dodatkowo, skończył się hałas (metal o metal) podczas spadania z obrotów,  a zaczął się piękny dźwięk przy zmianie biegów niczym z blow offa :-) czuć teraz to 170 koni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members