Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zniszczony silnik?


kaman5151

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj przytrafilo mi sie cos okropnego.. podejrzewam najgorsze.

Do rzeczy. Moj znajomy chcial podmienic wtryski u mnie dla sprawdzenia czy wszystko jest w porzadku. Demontujac ułamał troche plastiku z tych wtyczek przy wyciaganiu wtryskiwaczy(nie widzialem tego akurat) po zmianie wszystkich po odpaleniu auto zaczelo strasznie telepac nie rowno pracowac. Wywala migajacego checka a w bledach dotyczylo missfire na 1 cylindrze (najwiecej)

Teraz najlepsze. Kumpel przyznal sie dopiero pozniej ze cos moglo z plastiku wpasc do komory spalania przez otwor na wtryskiwacz wlasnie na 1 garze.. czy taki incydent doprowadził do zniszczenia silnika? Dodam ze po kilku odpaleniach raz pojawił  sie duzy nbialo niebieski dym z rury.

Pzdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj znajomego, czy dorzuci Ci się do nowego silnika lub remontu :hi:cokolwiek dostało Ci się do komory spalania cylindra, to na bank pocharatało tłok i cylinder... pozostaje ściągać głowice i oszacować szkody.

Edytowane przez d3jv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najłatwiej może zacząć od sprawdzenia kompresji? to tylko moja myśl niech fachowcy się wypowiedzą. Tak czy siak kolega powinien pokryć 100% kosztów a jak się bedzie wypierał to wal w ryj:kox:.

życzę aby się sprawa dobrze zakończyła:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis auto odholowane pod warsztat. Na poczatek poszedl test kompresji na 1 cylindrze. Wynik wyszedl 0 bar. Wskazowka nawet nie drgnęła na manometrze.. dalsze odpuscilismy ze wzgledu na brak czasu. Cóz auto stoi pod warsztatem do momentu kiedy nie dostane wiecej szczegolow na temat wielkosci szkodow.. trzeba rozbierac silnik... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zapytam : jaka kompresja na pozostałych cylindrach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, kaman5151 napisał:

Dzis auto odholowane pod warsztat. Na poczatek poszedl test kompresji na 1 cylindrze. Wynik wyszedl 0 bar. Wskazowka nawet nie drgnęła na manometrze.. dalsze odpuscilismy ze wzgledu na brak czasu. Cóz auto stoi pod warsztatem do momentu kiedy nie dostane wiecej szczegolow na temat wielkosci szkodow.. trzeba rozbierac silnik... 

A kolega chociaz poczuwa sie do winy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jacek70 napisał:

Z ciekawości zapytam : jaka kompresja na pozostałych cylindrach ?

Napisał Jacku, że na pozostałych nie mierzył, ze względu braku czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wypadal zaplon na 3cim,resztę (cewki i swiece) zrobił to zostało wtryski. Tylko jak można przy tym wpuscic kawalek wtyczki do silnika to ja nie wiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten kawałek wlaz pod zawór i nie domyka. Stąd brak kompresji.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koloboro napisał:

Pewnie ten kawałek wlaz pod zawór i nie domyka. Stąd brak kompresji.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli w tym przypadku uszkodzenia moga byc dostatecznie znośne dla portela? Bo tez mnie dziwi aby taki element calkowicie zabil kompresje. Dodatkowo zaznaczam ze swieca ktora mechanik wyjal byla w oleju.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zwalenia głowicy się nie obędzie

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, k232 napisał:

Napisał Jacku, że na pozostałych nie mierzył, ze względu braku czasu.

No tak ale warto by sprawdzić pozostałe cylindry.

Jeśli okaże się że na pozostałych jest prawidłowe ciśnienie to faktycznie możliwe jest że pod ten wadliwy coś wpadło. 

No raczej bez zdejmowania czapki się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to jakby tłok faktycznie został uszkodzony to i tak wtedy trzeba wymieniać wszystkie pozostałe. Nie zostawia sie starych.

Dodatkowo mechanik twierdził że taki plastik czy jakieś małe aluminium powinno wyjarać się w komorze czego świadkiem był chyba taki mocny dym że aż świata za mną widać nie było, a teraz jak się odpala to nic nie kopci nawet tylko trzęsie i chodzi jak traktor.  Nastawiam się na najgorsze póki co...  Najbardziej mnie ta niewiedza irytuje. Cóż czekam na info.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się może wyjarać jak nie dochodzi do zapłonu bo nie ma kompresji. zastanowił bym się nad zmianą mechanika

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej jestem po rozmowie telefonicznej z mechanikiem. Zrobił pomiar na 3 pozostałych cylindrach i wartości wychodziły :

1 - 0

2 - 11,0

3- 11,5

4- 11,5

W poniedziałek zaczyna ściągać czapkę. Wstępna diagnoza to albo wypalony zawór który by wyjaśniał kompletny brak kompresji albo dziura w tłoku. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się już wypiął i spierdolił do Anglii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawe kolegi mam zalatwiona. Nie doszukujcie sie kontrowersji oraz nie róbmy offtopu tylko trzymajmy sie tematu wątku.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...