Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnica temperatury na wyjściu z kratek nawiewu (lewa i prawa) - Rozwiązany !


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, przeglądałem bloki pomiarowe i zauważyłem pewną anomalię. 
Jest duża różnica pomiędzy lewą a prawą stroną w pomiarach temperatury na wylocie kratek bocznych, po załączeniu klimatyzacji. 
Tak wygląda sytuacja w trybie ECON ON (bez sprężarki) i wydaje się, że jest OK (auto nagrzane na słońcu): 

econ_on_4313150.png

Natomiast po załączeniu sprężarki ECON OFF ustawione na 18 stopni i środkowe kratki zaczynają się anomalie. 

econ_off_1_1872057.png

Temperatura na wylocie lewej kratki - czujnik G150 - zaczyna pokazywać mniej, niż temperatura na wyjściu z parownika - G263. 
Dobrze rozumuje, że na wylocie z kratek powinna być nieco wyższa niż na wyjściu z parownika - tak jak jest na prawej stronie ? ? ? Wiadomo, że auto nagrzane to zawsze trochę wzrośnie przy wylocie... 
Im niższa temperatura na wyjściu z parownika tym to przekłamanie wzrasta: 

econ_off_2_1785950.png

Co najlepsze zamieniłem te czujniki miejscami i jest bez zmian. 
VAG żadnych błędów nie pokazuje, adaptacja przechodzi poprawnie, a odchylenie z odczytu potencjometrów pomiędzy zadaną a aktualną jest w granicach 3-4 jednostek... 

Czy ten odczyt ma wpływ na regulację temperatury, czy najważniejsza jest temperatura na wyjściu z parownika i ta, która jest mierzona przez czujnik w klimatroniku - G65, czyli panująca w aucie ? 
Proszę Was o jakieś sugestie, ewentualnie jak możecie sprawdzenie jak jest u Was ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda tak:
Przed odpaleniem tryb econ 18stopni
20170525_131123.jpg

Po odpaleniu i odczekaniu minuty tryb econ 18 stopni:

20170525_131251.jpg

Po odpaleniu bez econ po paru minutach chłodzenia 18stopni:20170525_131719.jpg

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to ta przypadłość że klima z jednej strony grzeje a z drugiej chłodzi ? Tak się zastanawiam . 

Jeśli tak to jest o tym obszerny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@A4 B6 Multi, dzięki za screeny u Ciebie jak najbardziej wygląda to OK.  Temperatura z parownika 4 st. a z kratek 9 stopni. Więc na logikę tak jest poprawnie. 

U mnie ta jedna strona głupieje. Poza tym jak może być w kratce niższa temperatura niż na wyjściu z parownika :P I klapy nie mają tu nic do rzeczy, bo zdjąłem ramię siłownika i ręcznie wysterowałem na max otwarcie na prawą i to samo... Czujniki też raczej OK, bo zamiana stronami nic nie dała. Jedyne co mi przychodzi na myśl to sam moduł sterujący - klimatronik... podmiana by rozwiała wątpliwości... 

Druga sprawa zero błędów z klap itd... Adaptacja przechodzi na 000 na każdym silniczku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy co Kamil, wyraźnie czuć że prawa strona wieje cieplejszym aniżeli lewa strona. Odczyty z VCDS niemal identyczne. Dodam, że mam wszytkie silniczki już poprawione (ostatnie revision) i 0 błędów w sterowniku. Bawiłęm się adaptacjami samego sterownika, ale niestety nic to nie daje bo cały czas mam różnicę temperatur między lewą a prawą stroną rzędu 10-12stopni.

Gdzieś w wątku o problemie z silniczkami ktoś opisywał taki przypadek i podobno powodem jest niska ilość czynnika w układzie. Kamil kiedy ostatni raz nabijałeś układ klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, turzol napisał:

Mam te same objawy co Kamil, wyraźnie czuć że prawa strona wieje cieplejszym aniżeli lewa strona. Odczyty z VCDS niemal identyczne. Dodam, że mam wszytkie silniczki już poprawione (ostatnie revision) i 0 błędów w sterowniku. Bawiłęm się adaptacjami samego sterownika, ale niestety nic to nie daje bo cały czas mam różnicę temperatur między lewą a prawą stroną rzędu 10-12stopni.

Gdzieś w wątku o problemie z silniczkami ktoś opisywał taki przypadek i podobno powodem jest niska ilość czynnika w układzie. Kamil kiedy ostatni raz nabijałeś układ klimatyzacji?

Może być coś na rzeczy bo u mnie w ogóle po zimie jest słaba wydajność klimy, a rok temu uzupełniałem czynnik. Było go tak mało, że klima się przestała załączać. Ale po uzupełnieniu chłodziło super. Więc prawdopodobnie mi gdzieś powolutku ucieka.  Zamówię sobie osuszacz i nową dyszę. Pojadę na wymianę, kontrolę szczelności i uzupełnienie czynnika i zobaczymy czy się coś zmieni. 

Sam fakt, że na wyjściu z parownika mam 13 stopni, świadczy już o słabej wydajności... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadę w następnym tygodniu bo akurat mają w ASO promo na serwis klimy i przy okazji wymyją parownik za pomocą TUNAP pod ciśnieniem. Też dam znać jak to wygląda i czy poprawią się odczyty. 

Zauważyłem, że przy ustawieniu 18st w trybie AUTO przy temp zewn 30st klima nie wydala bo cały czas waliło na max ale nie mógł osiągnąć zadanej temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil-vag -- jakiś update w temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na oringi z ASO, wtedy podskocze na serwis odciągne czynnik, powymieniam i pojadę spowrotem na test szczelności. Ale już wiem, że mam nieszczelności przy osuszaczu, bo widać zielone ślady oleju...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także czynnika na bank też jest mało... I wydajność klimy słaba...

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo ... prawa strona cieplejsza ...  klime nabijałem ponad półtora roku temu .... lekko syczy przez chwile  po włączniu klimy ... najlepsze jest to że po 15 minutach chłodzi jak szalona .. być może mało czynnika..   który to jest silnik klap ten od regulacji temperatury strefy pasażera ? 

 

 

klima temp.JPG

Edytowane przez gebe14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gebe14 napisał:

silnik klap ten od regulacji temperatury strefy pasażera ? 

Zobacz czy masz jakieś błędy i czy przejdzie Ci adaptację ? 

Ja byłem dziś odessać czynnik - zostało raptem 155g z wymaganych 500 +/- 20g :/ Także jutro przyjdą mi chyba oringi i biorę się za wymianę osuszacza. Potem mam jechać na sprawdzenie szczelności - nabije mi azotem układ i po dobie powrót na sprawdzenie czy trzyma ciśnienie...  Jak już będzie układ sprawny to wykonam ponownie pomiary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM ROZWIĄZANY - TO NIE JEST WINA SIŁOWNIKÓW KLAP, ADPATCAJI...

Problemem jest zbyt mała wydajność klimatyzacji - u mnie w układzie było 150g z wymaganych 500.  Po wymianie o-ringów przyłączy, osuszacza, dyszy rozprężnej i nabiciu czynnika problem się rozwiązał.

Teraz na wyjściu z parownika jest zimno, a nie 13 stopni :P

klim.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze dobiera się po roczniku auta:

"Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono (pomarańczowo) przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a."

Ja założyłem pomarańczową z dwoma oringami 1,447mm / 0.057

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2017 o 16:47, kamil-vag napisał:

Czekam na oringi z ASO, wtedy podskocze na serwis odciągne czynnik, powymieniam i pojadę spowrotem na test szczelności. Ale już wiem, że mam nieszczelności przy osuszaczu, bo widać zielone ślady oleju...

 

 

 

 

Witaj. Miałbyś może wykaz części które zamówiłeś? Planuje też regenerację całego układu klimatyzacji i powolutku kompletuje części które sobie wymienić. Dzieki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno kup chłodnice. nawet podróbe. montowałem w 2 autach - grande punto i pasacie . zawsze podróby i działają do tej pory. do punto nowa podróba za 50 zeta , do paska za 80 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrc2410 napisał:

Miałbyś może wykaz części które zamówiłeś?

https://a4-klub.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=11539

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałem odświeżyć temat.

Problem podobny ale odczyty inne.

Moja klima była nawijana miesiąc temu, a mimo to pojawił się problem.

Z vag-a wynika, że na g263 mam 25C, taką też temp. vag wskazuje na g150 w lewej kratce, a pozostałe mają po 30C.

Robiłem pomiary termometrem w nawiewach i generalnie to temp. skacze ale przy 35C na dworze miałem w tej lewej kracie 9-15C.

Jak wymuszę nawiew na szybę i kraty to na szybie mam od 4-15C, a z kratek bije ciepłym. Jak zmniejszam przepływ pow. temp spada...

Generalnie to szał, a błędów nie ma

Proszę o pomoc!

Myślałem, że to klapa centralna ale po odczytach vag-iem już taki pewny nie jestem...

P.S. a w bloku 002 mam stale 0-2-13-2...hmmm w 001 0,648A-67,9%-30,5%-9bar

Wentylator na chłodnicach też jakoś niepokojąco ciszej działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...