adammus22 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witam! Szanowni Koledzy mam pytanko: mianowicie na jakiej płycie podłogowej jest audi A4 B5? Kolega się ze mną sprzecza że jest na golfie IV, ale ja nie podzielam tego zdania. Gdzie mogę ewentualnie znaleźć jakieś info na ten temat, bo szukałem w różnych źródłach i nie mogłem tego info znaleźć.
Suli Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 To poproś go, aby porównał rozstaw osi - w B5 261, a w Golfie IV 246 - z tego co kojarzę Może wtedy przestanie opowiadać głupoty. A zresztą - golf IV jest robiony na płycie Audi A3. Postawcie jedno audi obok drugiego - różnica będzie uderzająca
mroova81 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 B5 jest na płycie od B5. To może chodziło tutaj o A3, która ma wspólną płytę z golfem, pasatem, octawią i superb...
adammus22 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 On ma Passata kombi B5 1999 rok, a ja mam A4 avant też 1999 rok. No i koleś gada jakieś farmazony, i myśli że jego pasek jest najlepszy na świecie. Ja mu na to że audi ma lepszą blacharkę, wykończenie, a on swoje że pasek to najlepsze auto świata. Fakt, że jest większe od A4 ale chcę mu postawić fakty czarno na białym. Szukałem dużo na temat A4, ale jeśli chodzi o płytę podłogową to nic nie znalazłem. Mi się wydaje że Audi to po prostu audi i jest niezależne od innych podzespołów innych marek
Suli Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Począwszy do pierwszego passata aż do 2005 roku paski zawsze były budowane na płytach A4 - właśnie w tę stronę :!: Wyjątek stanowiły passaty B3 (1988 - 96) i wersje obecne, które były budowane na zmodyfikowanych płytach golfa - B3 Golf II, B6 Golf V. Daj koledze linki do poczytania, może go przekona. http://www.autotrader.pl/ds_doc,155050801,26927406,prezentacje.asp A jeśli zna angielski to tu jest strona angielskiej wikipedii (w polskiej jest praktycznie goowno napisane ) http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat
adammus22 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Kolego Suli dzięki za ten link. Dam mu to do poczytania, i wyprowadzę go z błędu. Wiesz, razem pracujemy w tej samej firmie, i na dodatek na tej samej zmianie. Nie ma tygodnia żeby on nie przechwalał swojego Passata, i wypowiadał swoje mądrości na temat wyższości Paska nad Audi. Ja na jego " mądrości" po prostku mu kwituję słowami że "chciałoby się mieć 4 kółka na grillu". Wiesz, nie lubię jak ktoś gada farmazony, i nie da się przekonać. Ja jeśli nie jestem obeznany w jakimś temacie, to nie zabieram zbytnio głosu. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
Suli Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 TO szczególnie poleć mu ten fragment z pierwszego artykułu Powrót do tradycji wspólnej z Audi konstrukcji Passata nastąpił w 1996 roku. Skorzystano przy tym z doskonałego wzoru, jakim był model A4. Wydłużono nieco rozstaw osi, zmieniono tylne zawieszenie, zaprojektowano większe - zarówno w części pasażerskiej, jak i bagażowej - nadwozie. Silniki znowu "obróciły się" o 90 stopni. Te także zapożyczono z "aczwórki" - począwszy od podstawowego 1,6 l, poprzez pięciozaworowe 1,8 l - wolnossący i doładowany - na dieslach z wtryskiem bezpośrednim 1,9 l skończywszy. Jedyną nowością był pięciocylindrowy motor VR5, "aksamitna" alternatywa dla 150-konnego 1,8 l turbo. W 1998 roku wprowadzono wersję nadwoziową Variant oraz napędową Syncro - tę ostatnią również adaptowano z A4 Quattro. Najnowszemu Syncro przypisano największy silnik widlasty 2,8 l o mocy bliskiej 200 KM. Wychodzi na to, ze ten jego pasek jest niczym więcej jak tylko "twórczo" splagiatowaną A czwórką :polew: :polew:
adammus22 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Dobre Kolego. W sobotę sie widzimy w pracy, i jestem ciekawy co będzie mówił jak podam mu na tacy te informacje. Oj, zapowiada się na zawziętą dyskusję. W niedzielę wrócę tu na forum, i napiszę Wam. :>
Pucek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 noo i co Kolego jak tam po rozmowie z Paskowatym?? :> a ja tutaj zapytam, czyli mam rozumieć że A4 B5 i Pasek B5 ma ten sam zawias w sensie amory i sprężyny? coś mi się obiło o uszy że tył się różni i właśnie wolał bym się dokładnie dowiedzieć bo chce kupić gwint a podają że niby to to samo, pytam dla świętego spokoju a jak się ma do tegp A6? podobno też to samo...wole się upewnić, czy mogę szukać również z A6 gwintu? chodzi mi tylko o amortyzator ze sprężyną czyli mocowanie
enterprise Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Też jestem ciekaw reakcji Pana Passata hyehyehye Przecież to te same samochody tylko mają inne opakowanie hyehyehye No i różnią się ceną w salonie, powiedz mu że kupił sobie audi dla biedaków hyehyehye
Rafal_ Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Dibo Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Też mam takiego znajomego Passaciarza i do tego dieslowca. Według niego jego Passat B5 1.9TDi z 97 roku pali mu w mieście 4l/100 A jak z nim jechałem to na zimnym spalanie chwilowe miał 9.6 Ale ma diesla to jeździ prawie za darmo.
soolek Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Przede wszystkim nazwa VolksWagen = samochód dla ludu Po drugie, postawcie swoje samochody obok siebie i uruchomcie centralny zamek - w Passacie zamykający się centralny zamek może obudzić całe osiedle (jakby ktoś jakiś metalowy kołek wbijał, żeby zaryglować drzwi ). Klapnijcie sobie obydwaj drzwiami. Powiem tak, jak moja żona zamknęła drzwi w kolegi Passacie, to potem się mnie zapytała: "On ma coś popsute?"
topor Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Przede wszystkim nazwa VolksWagen = samochód dla ludu Po drugie, postawcie swoje samochody obok siebie i uruchomcie centralny zamek - w Passacie zamykający się centralny zamek może obudzić całe osiedle (jakby ktoś jakiś metalowy kołek wbijał, żeby zaryglować drzwi ). Klapnijcie sobie obydwaj drzwiami. Powiem tak, jak moja żona zamknęła drzwi w kolegi Passacie, to potem się mnie zapytała: "On ma coś popsute?" zgadzam sie w 100% moja mam kupila w 2005 roku paska -jescze B5FL po 3 miesiacach zaczelo cos pod szyba tzreszczec. u mnie w 10-letnim audi nic:D Dzwi zamykaja sie o niebeo lepiej. duzo by wymieniac:D
adadur Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Począwszy do pierwszego passata aż do 2005 roku paski zawsze były budowane na płytach A4 - właśnie w tę stronę :!: Suli chyba nie był bym taki pewien czy płyta A4(B5) poszła do passka, myślę że jest indywidualna i żadne inne auto jej nie posiada, a w pasku jest już jej nieco zmieniona wersja. Płyta z passa później trafila do superba ale wcześniej została wydłużona, te płyty też poszły na passaty robione na chiński rynek.
Suli Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 To jest dokładnie ta płyta, tylko że wydłużona. (nie jest dokładnie taka sama - śrubka w śrubkę - jak w przypadku A3 i Golfa). W przypadku Superba wzięli ją z chińskiej wersji passata czyli wydłużyli ją jeszcze bardziej. To A4 było pierwsze i na jego bazie budowali passata. Na bank.
Dibo Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Suli ma rację. Płyta A4 została lekko przebudowana i na niej powstał Passat.
mily Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Haha, jestem posiadaczem obydwu aut Passat z 99r a Audi A4 z 97. Wybieram Audi Jest sporo przyjemniejsze pod wieloma względami: - drzwi zamykają się w zasadzie same wystarczy lekko popchnąć, w passacie jak w nysce, trzeba użyć siły niezerowej, - zamek centralny pracuje w Audi cichutko i przyjemnie a w passacie no cóż, jak bym sejf zamykał, - siedzenia w audi miękkie i wygodne, posiadam tempomat i jak jadę na trasie to czuje się tak jak w wygodnym fotelu przed TV tylko zamiast pilota trzymam kierownicę, mój passat ma tak twarde siedzenia, że przypomina mi to siedzenie w klasie na lekcji na tych drewnianych krzesełkach, - zawieszenie w pasku jest sztywne i jedzie się tym jak gokartem, a audi płynie (dlatego nie lubię obniżonych zawieszeń w Audi, bo niszczą cały efekt komfortowej jazdy), - passat ma jeden plus, ma zdecydowanie mocniejszy motor 130KM na 1,9 TDI i jest sporo szybszy, zamknąłem nim licznik 220km/h co mnie kosztowało 20 punktów karnych i 1000 zl mandatu, w audi mam 1,9 tdi ale tylko 75KM (moc podniesiona na 90KM), ale to i tak nie jest to co w passacie, - sprzęgło w passacie pracuje bardzo opornie, ciężko je wcisnąć, a w audi delikatnie i przyjemnie. No cóż Audi to moja księżniczka , a passat to Renata Beger mało przyjemny i te kurwiki w oczach
Dibo Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 No cóż Audi to moja księżniczka , a passat to Renata Beger mało przyjemny i te kurwiki w oczach To jest najlepsze podsumowanietematu A4 czy Passat
adadur Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Hmmm dobre choć to nie temat do prównań obu aut. Co do płyty zrozumiełe jest że podstawowa zmiana to jej wydłużenie bo zawieszenia w obu autach są te same. Modelem A4 koncern VAG wszedł w produkcję aut z wielowahaczowym zawieszeniem z przodu jak widać samochód dla ludu nie sprostał wymagań klienów i obecny model posiada ponownie McPersona no ale już nie takiego jak w latach 80/90-ych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się