BartoszBB Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Sprawa jest następująca otóż krąży wiele ,,przypuszczeń'' , mitów czy niewyjaśnionych odpowiedzi jak i ,,znafców'' z warsztatów Czy głowica w każdym TDI ma mini-pęknięcia? Jedni mówią że nie powinna niewiadomo jak pęknięcie idzie daleko w kanał i z czasem może być tylko gorzej... inni za to że to całkiem normalne i każdy TDI tak ma i nawet niektóre serwisówki o tym mówią... Informacji jest wiele ale i sprzecznych. Mój AWX porzygał się olejem niemal z dnia na dzień do zbiorniczka wyrównawczego. Głowica na stół lekkie pęknięcia w kanałach przy zaworach widocznie na zdjęciach. Diagnoza mechanika że to uszczelka głowicy ( rozwarstwiła się przy kanale wodnym / olejowym ) oraz głowica przez pęknięcia. Dodatkowo sprawdzona chłodniczka oleju pod ciśnieniem w garze - szczelna. Zakupiłem głowice kompletną regenerowaną wraz z regenerowanym wałkiem nowymi wzmacnianymi szklankami i nowymi gniazdami pompo-wtryskiwaczy itd. po pierwszym planowaniu z półroczną gwarancja. Jako że chciałem porobić wszystko TIP-TOP całkowity koszt głowicy wraz z uszczelkami itp wyniósł 2200zł... Regenerowana głowica na stół i również ma pęknięcia w kanałach tylko znacznie mniejsze niż w mojej starej. Oddawać to i niech to zabierają ? Czy to zupełnie normalne...? I kolejna kwestia czy są potwierdzone przypadki pęknięcia bloku silnika w VW 1.9 ,2.0 ? Rozważam również najgorszją opcję ... Zapraszam do dyskusji.
GOLI Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) Moim skromnym zdaniem, zamiast używanej głowicy powinieneś kupić chłodnicę oleju. Sprawdzając ją w garnku nie jesteś w stanie stworzyć warunków panujących w silniku (temperatura i ciśnienie od strony olejowej a nie wodnej) Nie raz i nie dwa wyrzucałem niby dobre chłodnice oleju w tdi. Co do pęknięcia głowicy nie wypowiem się bo nie drążyłem tego tematu, ale na bank przez te pęknięcia nie pójdzie ci olej do płynu. Zakładam że po pierwszej awarii dokładnie wyczyściłeś układ chłodzenia... Edytowane 23 Czerwca 2017 przez GOLI
BartoszBB Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 Panowie jestem po wymianie głowicy ,uszczelki, nowej oryginalnej chłodniczki oleju itd. układ był płukany kilka razy raz z środkiem K2 i LM do płukania układu przelewany wodą i następnie zalany świeżym płynem. Auto obecnie zrobiło ok 150km chodzi znacznie lepiej niż przed usterką lecz zmagam się z problemem ciągle pojawiającego się oleju na górze zbiorniczka - ogólnie jest to maź którą wyciągam za pomocą szmatki.... od kilku dni po przejechaniu z 10km olej znów się pojawia. Póki co nie zauważyłem ubywania oleju z silnika. Olej w silniku ma odpowiedni kolor. Obecnie przechodzi z bursztynowego w lekko czarny. Ile czasu może potrwać czyszczenie układu i pojawianie się oleju w zbiorncziku ? Ma ktoś dobry sposób na pozbycię się tego? Powyższe środki do płukania układu chłodzenia niewiele zdały się pomóc.
machina Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Rozumiem że jesteś pewny na 100% że to nie chłodniczka oleju?
BartoszBB Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Opublikowano 15 Lipca 2017 Chłodniczka nowa oryginalna (ze starych zapasów) i tyle mogę ci powiedzieć nie była sprawdzana jej szczelność. Tak samo w starej też nic nie stwierdzono... dodatkowo dochodzi problem z porannym odpalaniem raz odpala dobrze raz średnio. Po odpaleniu dużo białego dymu dopóki się nie nagrzeje póżniej jest ok. Zastanawiam się czy to nie turbo puszcza olej jak postoi bo jest w nie najlepszym stanie... w gratisie mam jeszcze błąd sony lambda 8598 Oxygen Lambda Sensor B1 S1 oraz 1350 Sensor 1 for exhaust temperature bank 1 G235 - zbyt duża wartosc rezystancji i raz na jakiś czas potrafi zamrugać podczas jazdy kontrolka świec żarowych po wykasowaniu blad powraca. Synchro rozrzadu sprawdzalem jest na 0,98 korekcje pompek przyzwoite temperatury z czujników temperatury w normie. Czy biały dym i w/w błędy może powodować zajechana turbina / ew. EGR do którego nie zaglądałem?
GOLI Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Testowałem kilka środków do płukania i powiem Ci że z żadnego nie byłem zadowolony. Mój sposób to pół szklanki proszku do prania i pół szklanki płynu do garów. Dobrze rozpuścić to w wodzie,najlepiej ciepłej i wlać do do układu zamiast płynu, lub do płynu. Następnie zagrzać silnik ,najlepiej zrobić "kilka" kilometrów niech olej wypłuka się ze wszystkich zakamarków. Gdy w zbiorniku nie będzie już oleju tylko sama brudna ciecz,wylać wszystko i płukać układ czystą wodą. Gdy woda jest już czysta, ja dolewam koncentrat G12 i cieszę się czystym układem chłodzenia. Po tym co przeczytałem w tym poście to mam wrażenie, że albo masz ciągle żle wypłukany układ albo pęknięty blok...
BartoszBB Opublikowano 16 Lipca 2017 Autor Opublikowano 16 Lipca 2017 9 godzin temu, GOLI napisał: Testowałem kilka środków do płukania i powiem Ci że z żadnego nie byłem zadowolony. Mój sposób to pół szklanki proszku do prania i pół szklanki płynu do garów. Dobrze rozpuścić to w wodzie,najlepiej ciepłej i wlać do do układu zamiast płynu, lub do płynu. Następnie zagrzać silnik ,najlepiej zrobić "kilka" kilometrów niech olej wypłuka się ze wszystkich zakamarków. Gdy w zbiorniku nie będzie już oleju tylko sama brudna ciecz,wylać wszystko i płukać układ czystą wodą. Gdy woda jest już czysta, ja dolewam koncentrat G12 i cieszę się czystym układem chłodzenia. Po tym co przeczytałem w tym poście to mam wrażenie, że albo masz ciągle żle wypłukany układ albo pęknięty blok... Czas pokaże czy to pęknięcie bloku. Dodatkowo zauważyłem jeszcze pewien objaw a mianowicie syk w okolicach 2000-2100 obrotów lekkie przymulenie (syk występuje na 1-1,5s gdy turbo zaczyna ładnie wstawać) i póżniej od 2100 obr jedzie pięknie. Przy czym wysterowanie EGR na wolnych to 78%-100% (100% sporadyczne). Oznaką białego dymu może być chłodniczka spalin jak i sam EGR z takim wysterowaniem?
GOLI Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 Według mnie gdyby biały dym spowodowany był wciąganiem płynu przez chłodniczkę, to ów płyn znikał by ci ze zbiorniczka. Najprościej zrób obejście chłodniczki i sprawdź. Co do syku to nie będę oryginalny ale masz gdzieś nieszczelność, na tyle małą, że ujawnia sie pod ciśnieniem, nie będzie łatwo ją znaleźć
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 Bartosz masz auto po swapie z BPW , bo w B7 Q na pewno nie było fabrycznie AWX-ów ?
BartoszBB Opublikowano 16 Lipca 2017 Autor Opublikowano 16 Lipca 2017 4 godziny temu, GOLI napisał: Według mnie gdyby biały dym spowodowany był wciąganiem płynu przez chłodniczkę, to ów płyn znikał by ci ze zbiorniczka. Najprościej zrób obejście chłodniczki i sprawdź. Co do syku to nie będę oryginalny ale masz gdzieś nieszczelność, na tyle małą, że ujawnia sie pod ciśnieniem, nie będzie łatwo ją znaleźć Przyglądałem się płynowi w zbiorniczku od kilku dni (ostatnio dolewałem) i oprócz mazi oleju na górze zbiorniczka płyn ubywa! dziś nad ranem to stwierdziłem. Dodatkowo dziś z rana odpięłem EGR przed odpaleniem i? Auto odpaliło przez 5-10 sek kopciło po czym nic zero dymu! Z podłączonym EGR zadyma była by przez 5km... dodatkowo z odłączonym EGR nie ma syku w okolicach 2tys obrotów.Lecz słabo się nagrzewał twardo chodził i miał z lekka mniejszą dynamikę. Jutro postaram się odłączyć chłodniczkę spalin tylko muszę skombinować jakąś rurke do połączenia węży. Olej w silniku nadal czysty - ladny. 3 godziny temu, piotrsob1 napisał: Bartosz masz auto po swapie z BPW , bo w B7 Q na pewno nie było fabrycznie AWX-ów ? Dokładnie ach ci ci piękne połączenie prawda? ,,niezawodny'' 1.9 AWX z 6b ,Q, i b7. Wsumie tylko z tego powodu skusiłem się na to autko do tego ''dobra'' cena przejechane 5000tys km i zaczęły się problemy.... Mój stary były AFN powiedzał by na to ,,KLE,KLE,Kle'' i pojechałby dalej
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 No to pozostaje tylko pytanie ile ten AWX miał przelatane jak go montowali do Twojego auta
BartoszBB Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Problem rozwiązany. Oleju w zbiorniczku już niema. Nie kopci na biało i zdecydowanie lepiej odpala. Problemem kopcenia na biało był EGR lub sama chłodniczka ( wymieniłem komplet). EGR miał duży luz na połączeniu silniczka z ośką zaworu. Problemem oleju w zbiorniczku była głowica,chłodniczka oleju ,lub sama uszczelka.Wymieniłem komplet by nie mieć już problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się