Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine - błąd 16804


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkąd zakupiłem audi a4 b6 1.8t + lpg STAG, mam problem ze świecącym się Check Engine. Po odłączeniu aku problem znika na ok. 50km. Po remoncie głowicy i wymianie pierścieni przez parę tysięcy jeździłem na benzynie. Wielu mówiło, że to problem LPG, ale jeżdżac na benzynie i okresowym kasowaniu VAGIEM/ lub odłaczaniu akumulatora problem pojawiał się zawsze po przejechaniu ok.50km. Po tych paru tysiącach na benzynie, trzykrotnie ustawiałem gaz, plus wymieniłem wtryskiwacze gazu oraz reduktor na nowe.

 

Chciałbym usunąć ten problem, tylko nie wiem czy to wina katalizatora czy sond. Wiem, że było masa podobnych tematów ale w większości to OffTopy albo prace doktoranckie. Mam dostęp do VAG.

Jeśli ktoś w prosty sposób opisałby jak sprawdzić który element jest sprawcą tego błedy to będę wdzięczny!:) Dodam, że nie chcę bawić się w emulatory i down pipe. Chce po prostu usunąć przyczynę pojawiania się CHECK ENGINE.

 

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Opublikowano

Błąd spowodowany może być przez kilka rzeczy, albo wycietego masz kata i została tylko sama puszka, uszkodzona druga sonda lambda lub po prostu katalizator już nie działa poprawnie.

Opublikowano

Zrób test sprawności katalizatora i będziesz miał pewność

Opublikowano

Sonda jest na bank dobra, kat jest zużyty ewentualnie już go nie ma.

Opublikowano

Domyślam się, ze to włanie jedno z dwóch, ale prosiłbym kogoś o proste wyjaśnienie jak sprawdzić to na vagu.

 

Na cieplym czy zimnym silniku? Gdzie wejść, która grupa? Jakie parametry beda dobre dla sprawnego kata, sond?

Opublikowano

Sonda jest napewno ok, gdyby coś z sonda było nie tak nie miał byś tego błędu, testy na vagu nic nie zmienią, kat testuje się cyklicznie podczas jazdy, masz dwa wyjścia założyć sprawny używany kat, ewentualnie usunąć diagnostykę kata w sofcie, jeszcze jest opcja emulatora na drugą sondę ale różnie się to sprawdza.

Opublikowano

Ja widziałem przydadek że sonda mierzyła źle wartości. Powymianie na sprawną (nie przekłamującą) błędu nie ma.

Opublikowano
Dnia 29.06.2017 o 15:12, Łukasz13 napisał:

Sonda jest napewno ok, gdyby coś z sonda było nie tak nie miał byś tego błędu, testy na vagu nic nie zmienią, kat testuje się cyklicznie podczas jazdy, masz dwa wyjścia założyć sprawny używany kat, ewentualnie usunąć diagnostykę kata w sofcie, jeszcze jest opcja emulatora na drugą sondę ale różnie się to sprawdza.

Dlaczego polecasz uzywany kat? Nie lepiej nowy? Wiesz jak sprawdzić to na vagu?

Dnia 29.06.2017 o 15:20, Shhaddoww napisał:

Ja widziałem przydadek że sonda mierzyła źle wartości. Powymianie na sprawną (nie przekłamującą) błędu nie ma.

Wiem, że można wymienić  sonde (może mam dobrą), mozna wynienic kata (moze mam dobrego) i starcić troche kasy.

Dlatego dopraszam się od początku, zeby ktoś kto wie jak na vagu to sprawdzić zapodał takie informacje a nie wróżbiarstwo i domysły :) Wiem, że są takie sprawdzone sposoby więc jeśli wiecie to będę wdzięczny.

Opublikowano

OK, daje Ci proste rozwiązania jak można wyjść z sytuacji najtańszym kosztem bez wróżbiarstwa ale wolisz inaczej, pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.06.2017 o 15:12, Łukasz13 napisał:

Sonda jest napewno ok, gdyby coś z sonda było nie tak nie miał byś tego błędu, testy na vagu nic nie zmienią, kat testuje się cyklicznie podczas jazdy, masz dwa wyjścia założyć sprawny używany kat, ewentualnie usunąć diagnostykę kata w sofcie, jeszcze jest opcja emulatora na drugą sondę ale różnie się to sprawdza.

A jeśli mam dobrego kata to oddasz mi kase za zakup i wymiane nowego ewentulanie uzywanego kata? Ja nie wiem skąd masz pewność, że sonda jest ok?  W jakich przypadkach wiemy, że jest padnieta? Już nie raz przejachałem się na takich opiniach dlatego dla mnie wyznacznikiem jest VAG.

Edytowane przez rafalinsky1906
Opublikowano

Dla mnie też wyznacznikiem jest vag dlatego napisałem CI rozwiązania, nie chcesz nie musisz słuchać, nie chcesz emulatora, nie chcesz usuwać w soft, zostaje CI zakup sprawnego kata używanego, ewentualnie nowego z aso(pewnie cena nie będzię Ci odpowiadać ale możę się myle) to tyle.

Aha podam CI na tacy jak możesz sprawdzić sondy i kata: https://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 minut temu, Łukasz13 napisał:

Dla mnie też wyznacznikiem jest vag dlatego napisałem CI rozwiązania, nie chcesz nie musisz słuchać, nie chcesz emulatora, nie chcesz usuwać w soft, zostaje CI zakup sprawnego kata używanego, ewentualnie nowego z aso(pewnie cena nie będzię Ci odpowiadać ale możę się myle) to tyle.

Aha podam CI na tacy jak możesz sprawdzić sondy i kata: https://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

 

Widziałem ten temat, jest w nim opisane wszystko i zarazem wiele niepotrzbnych informacji. Dlatego na początku prosiłem o proste objaśnienie, w/w temat jest bardzo szczegółowo opisany. Kiedyś spotkałem się z fajnym tematem "łopatologicznie" opisany gdzie wejsc po kolei. O taka instrukcję mi chodzi. Jaka grupa, jaka wartosć ozancza zepsutą sonde, niesprawny kat...

Opublikowano

Kolego wystarczy troche chęci. My wróżkami nie jesteśmy, podajemy możliwe przyczyny a ty masz pretensje.

Wystarczy troche chęci i poszukanie w sieci są o tym tematy

Np:

https://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

 

Piszesz że czegośnie rozumiesz, napisz czego!

Bo jak dla mnie wszystko jest tam ładnie opisane

 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Shhaddoww napisał:

Kolego wystarczy troche chęci. My wróżkami nie jesteśmy, podajemy możliwe przyczyny a ty masz pretensje.

Wystarczy troche chęci i poszukanie w sieci są o tym tematy

Np:

https://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

 

Piszesz że czegośnie rozumiesz, napisz czego!

Bo jak dla mnie wszystko jest tam ładnie opisane

 

 

 

Napisałem w temacie grubym drukiem:" Chciałbym usunąć ten problem, tylko nie wiem czy to wina katalizatora czy sond. Wiem, że było masa podobnych tematów ale w większości to OffTopy albo prace doktoranckie. Mam dostęp do VAG. " - także dobrze wiem, ze to wina jednego z tych dwóch elementó i mam 50% szans przy wymianie, że trafie na zepsutą część.

 

Prosze tych co wiedzą jak to W PROSTY SPOSÓB sprawdzić, bo kiedyś widziałem klarowny temat odnośnie testu KATA. W tamtym temacie było m.in. napisane: jeśli kat padniety to w grupie "X" bedzie ... dalej jeśli sonda padnieta w grupie "X" będzie ...

 

PROSZĘ O NIE ROBIENIE Z TEGO TEMATU OFF TOPA. Jeśli nie jesteś w stanie pomóc o to co proszę nie pisz.

Opublikowano

Powiem tak chłopaki dają Ci na tacy linki, wystarczy tylko przeczytać ze zrozumieniem.

Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem.
1. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
2. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

W grupie 036 w nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings).
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.

Sam wyciagnij z tej informacji wnioski.

Opublikowano
Powiem tak chłopaki dają Ci na tacy linki, wystarczy tylko przeczytać ze zrozumieniem.
Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem.
1. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
2. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

W grupie 036 w nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings).
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.
Sam wyciagnij z tej informacji wnioski.


A ja dopisze jeszcze to. Wszystko z w/w linka. Ale widać że nie chce się poczytać a tam wszystko jest napisane ....

Grupa 046. Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Zachowanie się amplitudy.
4. Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora 
(test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy)

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.


Opublikowano

Można robić ten test na gazie?

Opublikowano

lepiej na PB i żeby się wykonał sondy muszą być Ok'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...