adam320 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam. Miałem dużo problemów z przeładowaniem turbiny. Więc ku przestrodze napiszę co sprawdziłem i wymieniłem bo mechanik twierdził, że jest złe a co rzeczywiście było uszkodzone (nadmieniam, że uszkodzeniu naprawił dopiero czwarty mechanik): wymieniłem - N75, - wszystkie przewody gumowe (podciśnieniowe), - sprawdziłem czy do układu nie dostaje się bokiem powietrze poprzez jakieś dziurki (przewodu od IC) - wymontowałem turbinę (specjalista sprawdził, że nie wymaga regeneracji więc nie regenerowałem tylko dokładnie wyczyściłem kierownice turbiny) - mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie - sprawdziłem przepływomierz Do myślenia dał mi dopiero wynik pomiaru ciśnienia doładowania turbiny, w trakcie jazdy ciśnienie sięgało do 2,8 bar a prawidłowy zakres to od 1,7 do 2,2 bar. Konsekwencją tak wysokiego ciśnienia doładowania było przejście w tryb awaryjny (przeładowanie) zabezpieczające turbinę. Nadmieniam, że czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze dopuszcza ciśnienie doładowania do max 2.5 bar więc przy 2,8 natychmiast odcinał. Problem tkwił w ciśnieniu doładowania turbiny. Jeżeli turbina była sprawna to przyczyną jest regulacja tego ciśnienia. Ciśnienie regulowane jest poprzez tz. "bajpas" gruszkę znajdującą się przy turbinie która poprzez "sztangę" reguluje ciśnienie turbiny ustawiając jej kierownice w odpowiednim położeniu. Do tej gruszki dochodzi przewód gumowy od N75. Układ działa w ten sposób, że od komputera idzie napięcie elektryczne do elektrozaworu N75 który poprzez rurkę gumową połączony jest z gruszką przy turbinie. W gruszce podciśnienie z N75 podciąga sztangę turbiny regulując jej ciśnienie (którego wartość liczona jest przez czujnik ciśnienia doładowania n71. Jeżeli w tym układzie jest jakiś problem to mamy to co ja miałem przez 6 miesięcy to jest muła a nie 110 kucyków. lekarstwem na ten problem jest wymiana zacinającego się lub nieszczelnego "bajpasu" czyli właśnie tej gruszki przy turbinie (uwaga na pierwszy rzut oka przy sprawdzaniu nie wyglądała na uszkodzoną, działała ale w pewnym momencie minimalnie się przycinała). Po jej wymianie trzeba wyregulować ciśnienie turbiny poprzez wkręcanie lub wykręcanie śruby która reguluje długość sztangi. Wiem, że tej gruszki nie da się kupić w sklepie gdyż jest sprzedawana w komplecie z turbiną ale pojawiły się na allegro i można użyć używany. Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam.
lukaszr Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam. Ale ten problem był poruszany na forum setki razy. Nie czytałeś forum, że nie widziałeś tego ? Przecież każdy by powiedział żebyś zrobił logi i w ciągu paru minut po wklejeniu ich na forum miałbyś odpowiedź co się dzieje z autem i nie jeździłbyś pół roku z problemami przeładowania (na forum jesteś od 2007 roku)
Wihajster Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam. Ale ten problem był poruszany na forum setki razy. Nie czytałeś forum, że nie widziałeś tego ? Przecież każdy by powiedział żebyś zrobił logi i w ciągu paru minut po wklejeniu ich na forum miałbyś odpowiedź co się dzieje z autem i nie jeździłbyś pół roku z problemami przeładowania (na forum jesteś od 2007 roku) a dodam ,że czujnik G71 a nie N71
lukaszr Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 - mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie Przyznam szczerze, że nie wiem o co chodzi - nie słyszałem jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania w ECU.
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 - mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie Przyznam szczerze, że nie wiem o co chodzi - nie słyszałem jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania w ECU. w ecu o ile jest w afn znajduje sie czujnik wysokosci i cisnienia atmosferycznego
adam320 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Przegłądałem forum i dużo o tym czytałem dzięki czemu wiedziałem co robią mechanicy a co mogą jeszcze sprawdzić. Zapewniali mnie, że sobie poradzą. Przepraszam, zatem za zawracanie głowy Fakt to nie N71 tylko G71 tz. map sensor
lukaszr Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Wg ETKI w AFN z roku 1998 jest czujnik ciśnienia doładowania na rurze dolotu, a w roczniku 1997 w tym samym miejscu jest czujnik temperatury - czyli rzeczywiście wcześniej było w ECU. Przepraszam, zatem za zawracanie głowy Nie zawracasz głowy, nie przesadzaj Opisałeś swój problem i niech będzie - może ktoś skorzysta
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 - w dolocie znajduje sie czujnik temperatury oraz cisnienia powietrza doladowanego G72/G71 - w ECU tak jak pisalem czujnik wysokosci bezwzglednej F96
rookie Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 ja powiem tak, mam dosyć tej turbiny VGT przy każdym aucie był ten sam problem, i czyszczenie tego badziewia za każdym razem robi się wkurzająco-nużące [mimo prawidłowej jazdy anty-zamulającej] pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 ja powiem tak, mam dosyć tej turbiny VGT przy każdym aucie był ten sam problem, i czyszczenie tego badziewia za każdym razem robi się wkurzająco-nużące [mimo prawidłowej jazdy anty-zamulającej] pozdrawiam dlatego jestem przeciwny czyszczeniu tylko nowa lub regeneracja
rookie Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 albo 90 PS-ów i dobry chip na pompę by dodać elastyczności ale Wihajster, masz rację nowa i tyle, przykładowo mechanik bierze za czyszczenie turbiny od 300 do 700 zł i co, powtarzać to? w doopę;P 1
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 czyszczenie tylko o ile ktos to lubi sam robic i ma za duzo czasu
boseron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 a ja bym powiedział co tanie to drogie
Przemo 78 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 chlopaki narzekacie moj starszy ma paska z 99rok z AFN na pokladzie najechane 410tys km i nigdy nie bylo problemu z turbulum a dodam ze jest w tych rekach juz 320tys km fakt ze duzo po autostradach zrobione ale na pomiarach doladowania wyglada ze turbulum nadal ma sie dobrze i zadnej regeneracji nie wymaga wiec nie widze problemu trza po prostu autkiem smigac a nie raz w tygodniu do kosciola 50km/h na piatym biegu
aaaPablo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam. Ja na przykład nie śmigam raz w tygodniu, a problem mam ten sam i właśnie wszystko sobie czytam na ten temat, żeby wiedzieć od czego zacząć. Też mi się muli jak nie wiem, aż strach brać się za wyprzedzanie!!! Skasowałem błędy i przez jakąś godzinkę było dobrze, ale jak widzę to raczej na tym się nie skończy.
adam320 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ja również jeżdżę dużo ale jak widać problem może czasami dotyczyć innych elementów tego układu a nie tylko turbiny, którą w moim przypadku nie była wadliwa. Nawiasem mówiąc aaaPablo posłuchaj rady zawartej na początku tego tematu zrób logi Pozdrawiam, cieszę się że ktoś to czyta i ktoś z tego skorzysta. Życzę powodzenia przy szybkiej naprawia.
rookie Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Czyszczenie albo kupno nowej, ale jak chce się jeździć dłużej to też bym się skłaniał do kupna nowej turbiny. Bo te czyszczenie to do czasu...
RAFLIK A4 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 - w dolocie znajduje sie czujnik temperatury oraz cisnienia powietrza doladowanego G72/G71 - w ECU tak jak pisalem czujnik wysokosci bezwzglednej F96 a możecie wytłumaczyć gdzie dokładnie się znajduje ten czyjnik G71?? bo ja mam błąd G71 z dopiskom short to b+ i nie wiem co to jest znajomy powiedział ze przepływomierz może macie jakieś zdjęcie jak to wygląda i gdzie to jest dokładniej naj dokładniej jak moze byc to mam taki bład 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-00 - Short to B+ oraz 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 29-10 - Short to Ground - Intermittent
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się