Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przeładowanie, odcięcie turbiny przy 2800 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Miałem dużo problemów z przeładowaniem turbiny. Więc ku przestrodze napiszę co sprawdziłem i wymieniłem bo mechanik twierdził, że jest złe a co rzeczywiście było uszkodzone (nadmieniam, że uszkodzeniu naprawił dopiero czwarty mechanik):

wymieniłem

- N75,

- wszystkie przewody gumowe (podciśnieniowe),

- sprawdziłem czy do układu nie dostaje się bokiem powietrze poprzez jakieś dziurki (przewodu od IC)

- wymontowałem turbinę (specjalista sprawdził, że nie wymaga regeneracji więc nie regenerowałem tylko dokładnie wyczyściłem kierownice turbiny)

- mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie

- sprawdziłem przepływomierz

Do myślenia dał mi dopiero wynik pomiaru ciśnienia doładowania turbiny, w trakcie jazdy ciśnienie sięgało do 2,8 bar a prawidłowy zakres to od 1,7 do 2,2 bar. Konsekwencją tak wysokiego ciśnienia doładowania było przejście w tryb awaryjny (przeładowanie) zabezpieczające turbinę. Nadmieniam, że czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze dopuszcza ciśnienie doładowania do max 2.5 bar więc przy 2,8 natychmiast odcinał.

Problem tkwił w ciśnieniu doładowania turbiny. Jeżeli turbina była sprawna to przyczyną jest regulacja tego ciśnienia. Ciśnienie regulowane jest poprzez tz. "bajpas" gruszkę znajdującą się przy turbinie która poprzez "sztangę" reguluje ciśnienie turbiny ustawiając jej kierownice w odpowiednim położeniu. Do tej gruszki dochodzi przewód gumowy od N75.

Układ działa w ten sposób, że od komputera idzie napięcie elektryczne do elektrozaworu N75 który poprzez rurkę gumową połączony jest z gruszką przy turbinie. W gruszce podciśnienie z N75 podciąga sztangę turbiny regulując jej ciśnienie (którego wartość liczona jest przez czujnik ciśnienia doładowania n71. Jeżeli w tym układzie jest jakiś problem to mamy to co ja miałem przez 6 miesięcy to jest muła a nie 110 kucyków. lekarstwem na ten problem jest wymiana zacinającego się lub nieszczelnego "bajpasu" czyli właśnie tej gruszki przy turbinie (uwaga na pierwszy rzut oka przy sprawdzaniu nie wyglądała na uszkodzoną, działała ale w pewnym momencie minimalnie się przycinała). Po jej wymianie trzeba wyregulować ciśnienie turbiny poprzez wkręcanie lub wykręcanie śruby która reguluje długość sztangi. Wiem, że tej gruszki nie da się kupić w sklepie gdyż jest sprzedawana w komplecie z turbiną ale pojawiły się na allegro i można użyć używany.

Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam. :a4fan:

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam.

Ale ten problem był poruszany na forum setki razy. Nie czytałeś forum, że nie widziałeś tego ?

Przecież każdy by powiedział żebyś zrobił logi i w ciągu paru minut po wklejeniu ich na forum miałbyś odpowiedź co się dzieje z autem i nie jeździłbyś pół roku z problemami przeładowania (na forum jesteś od 2007 roku) :wink4:

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam.

Ale ten problem był poruszany na forum setki razy. Nie czytałeś forum, że nie widziałeś tego ?

Przecież każdy by powiedział żebyś zrobił logi i w ciągu paru minut po wklejeniu ich na forum miałbyś odpowiedź co się dzieje z autem i nie jeździłbyś pół roku z problemami przeładowania (na forum jesteś od 2007 roku) :wink4:

a dodam ,że czujnik G71 a nie N71 :cool1:

Opublikowano

- mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie

Przyznam szczerze, że nie wiem o co chodzi - nie słyszałem jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania w ECU.

Opublikowano

- mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie

Przyznam szczerze, że nie wiem o co chodzi - nie słyszałem jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania w ECU.

w ecu o ile jest w afn znajduje sie czujnik wysokosci i cisnienia atmosferycznego

Opublikowano

Przegłądałem forum i dużo o tym czytałem dzięki czemu wiedziałem co robią mechanicy a co mogą jeszcze sprawdzić. Zapewniali mnie, że sobie poradzą. Przepraszam, zatem za zawracanie głowy :(

Fakt to nie N71 tylko G71 tz. map sensor

Opublikowano

Wg ETKI w AFN z roku 1998 jest czujnik ciśnienia doładowania na rurze dolotu, a w roczniku 1997 w tym samym miejscu jest czujnik temperatury - czyli rzeczywiście wcześniej było w ECU.

Przepraszam, zatem za zawracanie głowy :(

Nie zawracasz głowy, nie przesadzaj :tongue4:

Opisałeś swój problem i niech będzie - może ktoś skorzysta :wink4:

Opublikowano

- w dolocie znajduje sie czujnik temperatury oraz cisnienia powietrza doladowanego G72/G71

- w ECU tak jak pisalem czujnik wysokosci bezwzglednej F96

Opublikowano

ja powiem tak, mam dosyć tej turbiny VGT

przy każdym aucie był ten sam problem, i czyszczenie tego badziewia za każdym razem robi się wkurzająco-nużące [mimo prawidłowej jazdy anty-zamulającej]

pozdrawiam :thumbdown:

Opublikowano

ja powiem tak, mam dosyć tej turbiny VGT

przy każdym aucie był ten sam problem, i czyszczenie tego badziewia za każdym razem robi się wkurzająco-nużące [mimo prawidłowej jazdy anty-zamulającej]

pozdrawiam :thumbdown:

dlatego jestem przeciwny czyszczeniu tylko nowa lub regeneracja :wink4:
Opublikowano

albo 90 PS-ów i dobry chip na pompę by dodać elastyczności :chytry:

ale Wihajster, masz rację nowa i tyle,

przykładowo mechanik bierze za czyszczenie turbiny od 300 do 700 zł i co, powtarzać to?

w doopę;P

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

czyszczenie tylko o ile ktos to lubi sam robic i ma za duzo czasu :cool1:

Opublikowano

a ja bym powiedział co tanie to drogie :cool1:

Opublikowano

chlopaki narzekacie moj starszy ma paska z 99rok z AFN na pokladzie najechane 410tys km i nigdy nie bylo problemu z turbulum a dodam ze jest w tych rekach juz 320tys km fakt ze duzo po autostradach zrobione ale na pomiarach doladowania wyglada ze turbulum nadal ma sie dobrze i zadnej regeneracji nie wymaga wiec nie widze problemu trza po prostu autkiem smigac a nie raz w tygodniu do kosciola 50km/h na piatym biegu :evil:

Opublikowano

Witam.

Ja na przykład nie śmigam raz w tygodniu, a problem mam ten sam i właśnie wszystko sobie czytam na ten temat, żeby wiedzieć od czego zacząć.

Też mi się muli jak nie wiem, aż strach brać się za wyprzedzanie!!!

Skasowałem błędy i przez jakąś godzinkę było dobrze, ale jak widzę to raczej na tym się nie skończy.

Opublikowano

Ja również jeżdżę dużo ale jak widać problem może czasami dotyczyć innych elementów tego układu a nie tylko turbiny, którą w moim przypadku nie była wadliwa.

Nawiasem mówiąc aaaPablo posłuchaj rady zawartej na początku tego tematu zrób logi :)

Pozdrawiam, cieszę się że ktoś to czyta i ktoś z tego skorzysta. Życzę powodzenia przy szybkiej naprawia.

Opublikowano

Czyszczenie albo kupno nowej, ale jak chce się jeździć dłużej to też bym się skłaniał do kupna nowej turbiny.

Bo te czyszczenie to do czasu... :decayed:

Opublikowano

- w dolocie znajduje sie czujnik temperatury oraz cisnienia powietrza doladowanego G72/G71

- w ECU tak jak pisalem czujnik wysokosci bezwzglednej F96

a możecie wytłumaczyć gdzie dokładnie się znajduje ten czyjnik G71?? bo ja mam błąd G71 z dopiskom short to b+ i nie wiem co to jest znajomy powiedział ze przepływomierz może macie jakieś zdjęcie jak to wygląda i gdzie to jest dokładniej

naj dokładniej jak moze byc to mam taki bład

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-00 - Short to B+

oraz

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...