NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam,czytałem różne posty na temat telepawek,trzęsienia i drgawek,ale ja mam troszkę inaczej;Telepie mi silnikiem jak osiągnie tem 50-60 stopni na biegu jałowym.Ale jak wcisnę minimalnie około o,5cm pedał gazu to przestaje telepać a jak puszcze to znowu telepie,czasami jest tak że na chwile sam przestaje telepać. Ale generalnie po minimalnym wciśnięciu gazu telepanie znika.Słyszałem ze jest takie cos jak potencjometr gazu czy cos takiego?Co to może byc?
Grzesiek234 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Sprawdź VAGiem obroty na biegu jałowym, może trzeba podrzucić troszkę - z tego co piszesz to pewnie są za niskie.
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Sprawdź VAGiem obroty na biegu jałowym, może trzeba podrzucić troszkę - z tego co piszesz to pewnie są za niskie. sróbką przy gazniku? podepnij VAG-a, spr bledy. zrob logi statyczne i wrzuc do dzialu diagnostyka. jak wyglada to gdy silnik jest zimny? byc moze masz uszkodzony czujnik temperatury plynu . ale to zgadywanie. najpierw VAG
NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Na zimnym jest wszystko ok,obroty biegu jałowego kiedy wciskam leciutko gas nie zmieniają sie,to znaczy wskazówka na obrotomierzu nie drgnie ale telepanie ustępuje.Vag-a nie mam jeszcze a w aso za sprawdzenie ewentualnych błędów koszt z kosmosu.Chyba bez vag-a nic nie zrobię?Co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Na zimnym jest wszystko ok,obroty biegu jałowego kiedy wciskam leciutko gas nie zmieniają sie,to znaczy wskazówka na obrotomierzu nie drgnie ale telepanie ustępuje.Vag-a nie mam jeszcze a w aso za sprawdzenie ewentualnych błędów koszt z kosmosu.Chyba bez vag-a nic nie zrobię?Co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić ? co? podlaczyc sie pod VAG. mozesz obejrzec, wezyki podcisnienia, przewody elektryczne czujnikow tutaj masz polozenie istotnyczh dla silnika czujnikow i elementow wykonawczych http://www.a4-klub.pl/smf/ajm_awx_avf_avb_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html byc, moze ze jest uszkodzony zawor klapy gaszacej. aby to sprawdzic zdejmij wezyk z silownika klapy gaszacej pkt 6 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_tdi_schemat_polaczen_wezy_podcisnienia_dla_silnikow_avb_aex_avf-t62206.0.html
NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dzięki kolego Musashi za schematy.na tym schemacie podłączenia wężyków do n239 chyba jest odwrotnie,bo ten szary przewód u mnie jest podłączony do dolnego króćca[widok z przodu tak jak na schemacie]Wężyki podłączałem według schematu z AKP,Jak to w końcu ma być?
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 ten schemat jest z oficjlnych materialow VAG. o jakim schemacie ty mowisz? rzuc linka
NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 No niestety linka nie wrzucę bo jeszcze nie wiem jak? :wallbash:Ale ja mam silnik awx a twój schemat jak widze nie obejmuje mojego.Myślę że w awx-sie jest inaczej bo jak bym miał odwrotnie to klapa gasząca by nie chodziła chyba że nie mam racji?Dodam jeszcze że ona chodzi ale nie zamyka tak jak powinna i trzęsie silnikiem przy gaszeniu.
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 maly blad w edycji tematu. pozatym AWX i AVF konstrukcyjnie sie nie roznia
NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 No to mam problem nie wiem jak wkleić linka ze schematem według którego podłączyłem moje wężyki.A co myślisz o tym jak by były podłączone odwrotnie to klapa by sie poruszała?Chodzi mi tylko o ten n239
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 nie wiem. sprobuj i przekonaj sie sam . gorzej raczej nie bedzie po za tym. tak jak pisalem, nie jest to rysunek, artysty malarza, ktory mial jakas wizje, tylko fragment dokumentacji technicznej tego silnika
GRazny Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 a włącz klimę przy tym telepaniu (skoro nie masz narazie Vaga) może jak wtryski obciążone to nie telepie? bo na zimnym chyba większa dawka jest... jak coś to da (nie będzie telepać na klimie) to wrzuć do baku jakiś środek do czyszczenia wtrysków (polecają STP) - na pewno nie zaszkodzi...
Bieniek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Czy obroty rosna w momencie telepania??
NikoA4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 stp zalany,na samej klimie bez zmian ale jak włączę jeszcze do niej ogrzewanie tylnej szyby to jest lepiej ale nie pracuje tak równo jak na zimnym,czy telepie czy nie wskazówka obrotomierza nie drgnie[br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 22:47_________________________________________________Kolego Musashi juz wiem gdzie znalazłem schemat według którego podłączyłem moje podciśnienia,jak byś mógł to wpisz w szukaj;[b6AWX]wymiana turbo czyszczenie kolektorów,egr-lista części.Jest tam zdjęcie z etki [EGR]tam widać cały układ podciśnienia,nr 14 to jest n239 i pytanie jest który z tych dwóch wężyków ma iść do siłownika klapy gaszącej nr 39 czy 37,?Bo według twojego schematu wychodziło by że nr 39 idzie do trójnika?
GRazny Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 wskazówka obrotomierza nie drgnie to akurat standard... pojeździj trochę - ale i tak VAG by się przydał
Bieniek Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 wskazówka obrotomierza nie drgnie to akurat standard... pojeździj trochę - ale i tak VAG by się przydał U mnie obroty rosna na okolo 1100 i telepie jak cholera.Diagnoza to czujnik temp plynu chlodniczego.KOmp odczytuje,ze silnik niedogrzany i wali wiecej paliwa.Mam juz czujnik nowy tylko czasu brak na wymiane
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 a włącz klimę przy tym telepaniu (skoro nie masz narazie Vaga) może jak wtryski obciążone to nie telepie? bo na zimnym chyba większa dawka jest... klime, zima? [br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 12:23_________________________________________________ wiem gdzie znalazłem schemat według którego podłączyłem moje podciśnienia,jak byś mógł to wpisz w szukaj;[b6AWX]wymiana turbo czyszczenie kolektorów,egr-lista części.Jest tam zdjęcie z etki ETKA nie jest dokumentacja techniczna, tylko zestawieniem-katalogiem-cennikiem- narzedziem do zamawiania czesci. sporo rysunkow jest uniwersalnych. i nie powinny stanowic zrodla odniesienia.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 12:29_________________________________________________poza tym narazie, to takie walenie kotka przy pomocy mlotka. jezeli nie ma bledu widocznego w kablach lub wezach podcisnienia. to bez vag-a mozna wymienic pol silnika i nie odnalezc przyczyny. :doh1:
NikoA4 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 Czyli co kolego Musashi,podłącze według tego schematu co mi wrzuciłeś i zobaczymy co i jak :cool1:Jak będzie coś nie tak to znaczy że to nie żaden z zaworów sterujących mam tu na myśli n 239 i n 18,bo te są nowe,+ komplet wężyków no chyba że n 75 ma coś do klapy gaszącej,bo tego akurat nie wymieniałem.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 tylko dobrze przesledz schemat i powodzenia
NikoA4 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 Nie dziękuje żeby nie zapeszyć :naughty:Wszystko mam podłączone tak jak na twoim schemacie tylko oprucz n239 u mnie ten czarny wężyk jest podłączony odwrotnie na dół,a na rysunku widać że powinien być u góry tak?Szkoda że te króćce nie są oznaczone jak w przypadku n 18 czy n 75 tam są oznaczenia [vac-out]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się