takktakk Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Witam, jakieś 2-3 miesiące temu wymieniłem klocki + tarcze przód na TRW. Przez jakiś czas było ok. Po jakimś czasie pojawiły się piski podczas jazdy, jak tylko lekko nacisnę hamulec przestaje. Coś jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Jzc0-BPkrYg Tarcze + klocki dotarte dobrze, zaciski działają dobrze, nic się nie przegrzewa. Przez jakiś czas piszczenie znikło, po zrobieniu przeglądu znowu nagle zaczęło i bardzo się nasiliło. Gdzie szukać przyczyny? Osłona nie obciera, jest odgięta dobrze. Klocki i tarcze sprawują sie dobrze. Sam się dość mało znam na tym, ale chciałbym oddać do warsztatu żeby wiedzieć mniej więcej co mają sprawdzić. Myślicie że winne mogą być klocki lub tarcze TRW czy jeszcze coś innego? Dodatkowo klocki były założone przez mechanika odwrotnie(lewy był z prawej strony) i dopiero kilka dni temu gdy rozebrałem hamulce to zauważyłem. To też może być przyczyną? Prosiłbym o informację, od czego zacząć sprawdzanie o co chodzi, jakie mogą być tego przyczyny? Czy to może być wina klocków(3 tyś zrobione na nich) czy jednak czegoś innego, skoro przy hamowaniu piszczenie znika a pojawia się po puszczeniu pedału hamulca.
Krumak Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Ja bym stawiał na łożysko. Miałem kilka lat temu identyczny przypadek i wina leżała właśnie w łożysku w przednim kole. Na zakrętach nic nie huczało, luzu na kole nie było, ale po wymianie łożyska wszelkie pisku ustały.
bialy986 Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 U mnie też tak czasem bywa.Najczęściej zimą albo przy niskich temperaturach.Dźwięk nie jest jednostajny,zwiększa się wraz z prędkością jazdy.Po naciśnięciu hamulca albo skręcaniu,pisk ustaje.Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
takktakk Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Opublikowano 13 Lipca 2017 Właśnie czasami przy skręceniu kierownicy na zakręcie dźwięk znika albo bardzo ucicha. Był czas, że piszczenia nie było, a jedynie na dziurach na drodze słychać było piskniecie, teraz wszystko wróciło. Jakie byłyby mniej więcej koszty naprawy łożyska i jak to najlepiej byłoby zdiagnozować, żeby nie narażać się na dodatkowe koszty z wymianą dobrych elementów? Dodatkowo dźwięk się u mnie nasila przy dużych temperaturach, szczególnie po kilku-kilkunastu kilometrach jazdy. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
bialy986 Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 No to z temperaturą u mnie na odwrót.Łożysko i wymiana pewnie ze 200 zł trza liczyć,zapewne potrzebna prasa i ktoś kumaty w tym,żeby dobrze wcisnąć nowe łożysko.Pewnie trzeba demontowac zwrotnice. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
takktakk Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Opublikowano 13 Lipca 2017 Czyli rozumiem nie ma jednoznacznego sposobu żeby to zdiagnozować, trzeba po prostu wymieniać, próbować aż się trafi? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Gigs Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 piszczy Ci z obu stron czy z jednej ? Nie wjechałeś przypadkiem w jakąś dużą dziurę lub krawężnik ?
takktakk Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 Ciężko to zdiagnozować, bo gdy podniosłem samochód i wrzuciłem bieg była cisza, ale na 90% piszczy tylko z lewej strony. W dziurę, krawężnik nie wyjechałem. Wymieniłem klocki i tarcze, przez jakiś czas był spokój i teraz się zaczęło. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
takktakk Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 Dzięki bardzo za pomoc, w poniedziałek jestem umówiony u kolejnego mechanika(poprzedni powiedział, żeby jeździć aż będzie gorzej i wtedy znajdzie przyczynę, jeszcze poprzedni mówił żeby innych klocków szukać), zobaczymy jaką przyczynę ten następny znajdzie i czy też będzie obstawał za łożyskiem.
takktakk Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Opublikowano 20 Lipca 2017 I samochód dzisiaj odebrany, piszczenie spowodowane było złym zamontowaniem tarcz I klocków przez poprzedniego mechanika (podobno piasta w ogóle ze rdzy nie oczyszczona, po prostu tarcze i stare klocki zdjete były i nowe bez niczego założone). Po wyczyszczeniu i ponownym zamontowaniu, przesmarowaniu wszystkiego co trzeba jest cisza. Obyło się bez wymiany łożyska. Dzięki za odpowiedzi i pomoc. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
bialy986 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Pojezdzisz to zobaczysz czy faktycznie to było przyczyną.Robiłeś obie strony czy tylko tam gdzie piszczalo?Jaki koszt?Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
takktakk Opublikowano 21 Lipca 2017 Autor Opublikowano 21 Lipca 2017 Piszczalo z lewej strony, zrobili obie, 100 zł zapłaciłem - na paragonie pisze diagnoza + robocizna, większość pewnie za diagnozę. Na razie po 150 km jest cisza i spokój. Widocznie jest tak jak mówi mechanik, zły montaż tarcz i klocków przez poprzedniego mechanika. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Patryk Kiełek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Mogłeś wjechać w kałuże z rozgrzanymi tarczami i tarcza mogła się skrzywić i może piszczeć bo moze być zwichrowaną . Na twoim miejscu podmienił bym tarcze i zobaczył co się będzie działo łatwiej jak wymienić łożysko
bialy986 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Kolego Patryk,czytasz cały temat czy tylko pierwszy post?Kolega takktakk napisał przecież że już po problemie-winny zły montaż tarcz i klocków ;-) Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się