Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALL TDI] Walka z wyciekami w 1.9tdi ... ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pocić się może z trzech względów :

1. Pęknięta uszczelka

2. źle założona (osunęła sie przy zakładaniu/dokręcaniu

3. Za słabo odtłuściłeś obie powierzchnie przed montażem i puszcza.

Opublikowano

4. Gwint od jednej ze śrub jest uszkodzony i nie dociska równo.

Opublikowano

Ok...

 

A muszę kupować 3 raz nową uszczelkę czy mogę skręcić pompę jeszcze raz na tej samej uszczelce lub na tej poprzedniej?

Opublikowano

Żeby być pewnym prawidłowego skręcenia, można by dynamometrem dokręcić, wtedy równo na płaszczyźnie dociągnie korpus do uszczelki...

Cytat z serwisówki:

Zamontowanie
Należy przy tym zwrócić uwagę na następujące punkty:

 

  • Należy wymienić uszczelki pompy podwójnej.
  •  

Zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie zbieraka pompy podwójnej na wałku rozrządu.

  •  

Zabezpieczyć wszystkie węże łączące obejmami sprężynowymi, które odpowiadają danej serii produkcyjnej

A20-0611.png

–  Zamontować pompę podwójną i dokręcić górne śruby mocujące momentem 20 Nm.
–  Dokręcić dolne śruby mocujące momentem 10 Nm.

 

 

Opublikowano

Źle kombinujecie. Ten wyciek wygląda mi tak, jak by ktoś wyciagał wałek i ostatniej "stopki" wałka w której siedzi panewka nie posmarował specjalnym silikonem. Proponuje odkręcić najbliższe vaccum pompy mocowanie wałka i poprawić babola :) Jak nie wiecie o czym mowa polecam znaleźć na youtube filmy użytkownika "marewel" z wymiany wałka- on tam ładnie pokazuje i objaśnia. Ja nie mam czasu szukać. Powodzenia w uszczelnianiu :)

Opublikowano

Ja tam nic nie dłubałem przy wałku... Pompę wymieniałem bo lała się ropa spod dekla.  

 

Czyli wychodzi na to że muszę jutro znów kupić uszczelkę pod vacum .... :(

Opublikowano

To nic że nie dłubałeś, zdejmij dekiel i to uszczelnij. Na prawde chcesz kupić kolejny raz w ciemno uszczelke vacuum? ludzie..

Opublikowano

Ja też mam identyczny wyciek co u kolegi. Wymieniałem uszczelkę vacum, wszystkich króćców, uszczelniacz skrzyni, uszczelnione tylne gniazdo wałka rozrzadu, praktycznie wszystko to co się dało egr itp i dalej ciekło. Po wymianie uszczelki głowicy ustąpiło ale po 2 miesiącach zaczęło się już pocić, narazie nie cieknie tak jak wcześniej wiec to zostawiłem w spokoju.

Opublikowano

ja wczoraj wymieniłem jeszcze raz uszczelkę pod vacum. Zrobiłem tak jak z opisu, użyłem klucza dynamometrycznego i zobaczymy. Narazie nie ruszałem tej stopki z panewką bo za duzo roboty, jezeli bedzie nadal sie pocic to moze wtedy to zrobie.

Nie podoba mi sie jakość odrobionej powierzchni pod pompe vacum,

123.jpg

Opublikowano

OK....

Wycieki z pod pompy i tylnej okolicy silnika ustały, nic z tych okolic nie wycieka ... Ale ....

Ale zauważyłem że poci mi się uszczelka pokrywy zaworów. Poci się od strony kolektorów po środku jak są 2 środkowe sruby do przykręcania pokrywy. Dziwne bo jest to prosty plaski odcinek. Uszczelkę wymieniałem niedawno na nową ....

Co z tym zrobić posmarować delikatnie sylikonem czy jak.

A dodam że przy dokręcaniu pokrywa siadła już na tych dystansach od srub.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.07.2017 o 09:10, zaba84 napisał:

OK....

Wycieki z pod pompy i tylnej okolicy silnika ustały, nic z tych okolic nie wycieka ... Ale ....

Ale zauważyłem że poci mi się uszczelka pokrywy zaworów. Poci się od strony kolektorów po środku jak są 2 środkowe sruby do przykręcania pokrywy. Dziwne bo jest to prosty plaski odcinek. Uszczelkę wymieniałem niedawno na nową ....

Co z tym zrobić posmarować delikatnie sylikonem czy jak.

A dodam że przy dokręcaniu pokrywa siadła już na tych dystansach od srub.

Dokręcałeś kluczem dynamometrycznym? Jesteś pewny, że dobrze zeszlifowałeś brud i nierówności przed nałożeniem uszczelki? Ja pod uszczelkę dawałem jeszcze klej na bazie sylikonu.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

No i kolejny raz się okazało, że jednak warto mieć jakiś dynamometr pod ręką, nie na darmo są te momenty itd... tym bardziej, że pompę przykręca się na 2 różne momenty... 

Ja uszczelkę pod pokrywą ściągałem już chyba z 5 razy i nie cieknie. Ja robię to tak, że wyciągam ją z pokrywy, wymywam dokładnie benzynką kanalik w pokrywie, myję samą uszczelkę, i potem skręcam bez żadnych sylikonów itd...  Powierzchnię na głowicy zawsze przelecę papierkiem i też odtłuszczam - no i dynamometr w rękę i dokręcam: 

jak chcesz dać sylikon to tylko w tych miejscach ociupinkę:

9.jpg.22e4bda52f02c64315428348afac3d70.j 10.jpg.0ee2539f05e96cf96abd73e0071c7d1b. 

No i bardzo ważna kolejność:

A15-0635.png

Dokręcasz 9-11 Nm 

Opublikowano
16 minut temu, kamil-vag napisał:

Ja uszczelkę pod pokrywą ściągałem już chyba z 5 razy i nie cieknie. Ja robię to tak, że wyciągam ją z pokrywy, wymywam dokładnie benzynką kanalik w pokrywie, myję samą uszczelkę, i potem skręcam bez żadnych sylikonów itd...  Powierzchnię na głowicy zawsze przelecę papierkiem i też odtłuszczam - no i dynamometr w rękę i dokręcam: 

jak chcesz dać sylikon to tylko w tych miejscach ociupinkę:

9.jpg.22e4bda52f02c64315428348afac3d70.j 10.jpg.0ee2539f05e96cf96abd73e0071c7d1b. 

No i bardzo ważna kolejność:

A15-0635.png

Dokręcasz 9-11 Nm 

Kamil to rozwiązanie może działa jedynie wtedy gdy ma się równiutką pokrywe w miejscach gdzie jest uszczelka jak i sama uszczelka jest oryginalna choć tez nie zawsze...

Przerabiałem już taką wymiane  w mojej poprzedniej B6 w której miałem założony nowy komplet z ASO czyli "poprawiona" pokrywa razem z uszczelkami i korkiem wlewu a i tak się zaczęło pocić po jakims czasie

Tak samo mam w obecnej B6 w której już dwa razy zmieniałem uszczelkę raz była to Elring a następnym razem kupiłem Victor Reinz i za każdym razem po kilku dniach pojawiały się "wypociny" na lewym tylnym narożniku pokrywy czyli pomiedzy sruba 2 i 8. Po tym jak się wkurzyłem że montaż uszczelki na sucho nic nie daje(według serwisówki) uszczelki zacząłem zakładać na paste uszczelniajacą Victor Reinz (nie sylikon) i od tamtej pory wycieki i zapocenia znikneły, mam juz długo bez żadnego wycieku i tak samo zrobiłem wtedy z kompletem z ASO jak zauważyłem że się robi mokro, zdemontowałem i załozyłem na tej paście.

 

Opublikowano
2 godziny temu, MemberA4 napisał:

Kamil to rozwiązanie może działa jedynie wtedy gdy ma się równiutką pokrywe w miejscach gdzie jest uszczelka

A no właśnie, jak ktoś wcześniej poskręcał za mocno ręcznie, bo 10 Nm to wcale nie jest dużo, to potem może być i tak jak piszesz (odkształcona pokrywa). No ale tak jest, że większość mechaników itd ma "dynamometr w ręce" :P Nie wiem, u mnie nie cieknie a już kilka razy ściągałem... 

Opublikowano

Obecnie założyłem znow stara uszczelke.... Stara uszczelka jest oryginalna a nowa to erlring i mam wrazenie ze stara uszczelka jest miększa niz nowa... Nowa jest taka twarda ...

Zobaczymy po kilku dniach... narazie jest sucho ...

Opublikowano

No ja w poprzedniej B6 tak jak wcześniej pisałem po kilku dniach oryginalny zestaw musiałem ściągnąć, odtluscic i zlozyc ponownie na paste Victor R. I dopiero po tym pozbyłem sie wycieku. A wątpię w to ze w ASO na oko dokrecali pokrywe ze zaczela sie pocic znowu przeciez oni bez Elsa sie nie ruszaja [emoji16]

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...