Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

ostatecznie jazda samochodem po ziemi nie jest startem w kosmos, rozpatrywanie wszystkich parametrów i rozbieranie oleju na czynniki pierwsze jest kompletnie bez sensu. Poza tym nie mamy w Polsce spadków temperatury poniżej 40 stopni. Więc nie zawracajmy sobie głowy wynalazkami, tylko kierujmy się normami wyznaczonymi przez producenta samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kiko dla mnie mozesz lac co tylko chcesz, ja lubie wiedziec cos wiecej o olejach, i lubie grzebac w kartach i parametrach , ten film olejowy ktory okresliles jako "filtr" w tej zawrotnej mocy 131 ps nie jest potrzebny tym bardziej na zime, Elendir pytal o 5w50 uwazam ze to kiepski pomysl, tak samo jak zmienianie olejow na gestrze jak zaczynaja sie wieksze ubytki, wiec nie spinaj sie jak nie masz zbytnio nic ciekawego do przekazania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za filtr, chodziło oczywiście o film olejowy. Cóż to samo mozna powiedzieć o laniu oleju 0W zima kiedy temperatura spada do zawrotnych -10C, podczas kiedy 5W przestaje płynąc przy -35 a nawet -42C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje Audi 2.4 z instalacją gazową ma przejechane blisko 200 tyś. kilometrów. Jeżdżę na mobilu 5W50 ale chyba za dużo pobiera tego oleju bo aż od 3 do 4 litrów na 10 tyś. raczej to nie jest dopuszczalna norma?! I zastanawiam się nad zmianą na MOTUL 5w40 lub 5w50?? Czy lepiej będzię jak zaleję go tym razem olejem półsyntetycznym? Co o tym myślicie??? W razie czego proszę o pomoc na priv... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju nic nie zmieni

Silnik wymaga juz remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 v6 maja problemy z olejem

Zwykle uszczelnienia padaja w głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfic jest do diesla z PD

do benzyny w zupelnosci wystarczy xcess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt Ci nie broni ale Specyfic jest drożyszy i nic lepszego nie zrobi dla silnika od zwykłego xcessa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy X-Cessem a Specifickiem 5W40 jest taka...

Specific ma normę dla pompowtryskiwaczy.

Specific jest oliwą typu Mid Saps.

X-Cess jest oliwą typu Full Saps.

Ma większe TBN (zdolności czyszcząco dyspergujące)

Ma więcej życiodajnych związków (fosfor, siarka) w które Specific jest uboższy, ze względu na przeznaczenie na nowszą generację silników.

Ma większą lepkość od Specifica (na papierze)

Lej X-Cessa do Twojego motoru.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem bo oleju nie znam i do aeb nie lałem. Dostałem go przez pomyłkę/przypadek w cenie xcass'a więc kryterium ceny tym razem nie istnieje ważne są skutki dla motoru więc zalać czy zamienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... możesz lać oba (bo z grubsza to jeden wuj) lecz X-Cess będzie odpowiedniejszą oliwą.

Jak masz to gdzieś odsyłać.. płacić za przesyłkę to zalej Specifica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w50 albo 10w60 i silnik do remontu. I nie powtarzaj się z tym przebiegiem, bo nie ma on znaczenia, a poza tym jest na 99% nieprawdziwy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analiza spalin coś tam powie ale nie czy masz remontować a już na pewno nie co. Takich ubytków oleju jakie masz nie zatkasz zmianą oleju. Znajdź ogarniętego mechanika a ten jeśli jest poważny to powie co robić jak obejrzy silnik - od środka. Masz tam 30 zaworów jak każdy ma sparciały uszczelniacz i po trochu popuszcza to nawet mocnego kopcenie nie zauważysz a oleju ubędzie. Z autopsji 1.8t brało 1l na 1000km, wydałem prawie 3tys na uszczelniacze i prowadnice, zregenerowanie turba, nowe pierścionki, plan głowicy i po poskładaniu ciesze się jazdą na syntetyku 5w40 i miedzy wymianami nie dolewam przy przebiegu na liczniku 300 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 v6 maja problemy z olejem

Zwykle uszczelnienia padaja w głowicy

Oj niestety prawda :mad:

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz cos na temat tego goscia

Magazyn ma w DE a potem szmugluje przez granice i puszcza przez poczte polska albo kuriera

Nie odprowadza akcyzy w PL i dlatego jest taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...