bediks Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Twój silnik wciąga litr oleju na 1000 km wiec najtaniej będzie w 5 litrowych baniakach w biedronce kupować Przepraszam nie mogłem się O silnikach alt jest odrębny temat z uwagi na duże zużycie przez nich oleju
tomekhxc Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 spoko dasz rade ja wczoraj spedzilem 2 h na czytanie tego watku
d4widoV Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 no u mnie pierwsza wymiana oleju zakonczona. na pokladzie jest 5l Motul x-cess 5w40 + filtr manna. Poprzednik byl czarny jak z diesla :-D
Adrianus1980 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam, ja mam silnik AVV z przebiegiem 212 000, planuje wlać Castrol Magnatec 10W40. Proszę powiedzcie co tak wyróżnia MOTULA od innych producentów. Dlaczego go tak polecacie - Marka raczej się nie reklamuje. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość. Aha filtry MANNA czy FILTRONA?
d4widoV Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 filtry kupuj manna zawsze, placisz 20% wiecej, ale maja lepsza reputacje. a motula wlalem z tego wzgledu, ze mam nadzieje ze auto nie bedzie go tak zjadac jak inne oleje
kicker Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam, ja mam silnik AVV z przebiegiem 212 000, planuje wlać Castrol Magnatec 10W40. Proszę powiedzcie co tak wyróżnia MOTULA od innych producentów. Dlaczego go tak polecacie - Marka raczej się nie reklamuje. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość.Aha filtry MANNA czy FILTRONA? Miałem auto które chodziło na castrolu, 10w40, zalałem je texaco 10w40 i nagle nastała totalna cisza pod maską, silnik chodził idealnie cicho, a pałowałem go równo, zalałem go później mobilem 1 i znowu to samo co na castrolu. Jakaś więc różnica jest, w PL popularne oleje są gorszej jakości, tak samo jak reszta produktów np. coca-cola w Hipsznii smakuje zupełnie inaczej niż w PL
Adrianus1980 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 I filtry MANNA
jihaad Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40I filtry MANNA Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40?
Adrianus1980 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40I filtry MANNA Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40? Ponieważ nie jestem pewny co lał poprzedni właściciel, i nie chce sobie wypłukać silnika - zresztą przebieg jest już dość duży 212tys i chyba juz czas przejść na 10w40
WhiteBeezy Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40I filtry MANNA Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40? Ponieważ nie jestem pewny co lał poprzedni właściciel, i nie chce sobie wypłukać silnika - zresztą przebieg jest już dość duży 212tys i chyba juz czas przejść na 10w40 Zaraz 100 osób ci napiszę, że to nie ma sensu. Ja zmieniłem z 10w40 na 5w40 bez płukanki. Pytanie tylko czy ci nie rzyga gdzieś olejem. Ale moim zdaniem warto wlać 5w40 (zlewać stary na ciepłym). Aha przebieg rzędu jakieś 205 tys. Dobrze sprawdza się Motul x-cess. Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? Mobil, albo Elf. Ja bym z beczki nie brał, bo można się na tym przejechać. Zalej 10w40, chyba, że pewny jesteś stanu silnika to 5w40.
proxyl Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Polecam motul X-cass 8100 5w40, zmieniłem choć auto zawsze chodziło na 10w40 i wydaje się że ładniej pali przy lekkich przymrozkach jak dziś. Narazie nalatałem 1tys i zmienię wcześniej bo płukanki nie robiłem. Generalnie jak masz silnik cacy i półsyntetyka nie łyka to i pełnego nie weźmie a smarowanie będzie lepsze. pozdr
Samuray-X Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Mam takie głupie pytanie: - czy ktoś w tym wątku zmienił olej z półsyntetyka na mineralny? Jeżeli tak to niech opisze efekty. Tak w ogóle to najbardziej miarodajne w naszych dyskusjach były wyniki z hamowni.
Dev Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 - czy ktoś w tym wątku zmienił olej z półsyntetyka na mineralny? na pewno ktos jest ale wątpie aby sie przyznał a jak już sie przyzna to bedzie :facepalm:
bediks Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 U nas radiowozy które zostały skoda octavia 2.0 z 2001 r chyba maja normę oleju w karcie pracy 15w40 i na takim lataja ---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:07 ---------- Z kolei mamy kilka sztuk jeszcze fukusow 1.8 zeteca i latają na 5w30
Dev Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 U nas radiowozy które zostały skoda octavia 2.0 z 2001 r chyba maja normę oleju w karcie pracy 15w40 i na takim lataja mechanicy w policji powinni przechodzić szkolenia podejrzewam że średnia wieku to 50-60 lat u siebie tez mam z nimi doczynienia i co Ci ludzie wygadują to przechodzi ludzkie pojecie
bediks Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 No gdzieś tak będzie z 50 -60 lat i ta średnia zanizaja praktykanci OT ostatnio byłem świadkiem jak z jakiegoś walka w imadle młody chciał sciagnac jakas tuleje czy łożysko nie wiem co to było, o i napierdalal małym młotkiem i nie chciało zejść, na co stary mówi pokaże Ci jak to się robi, wziął 3 kilowy i zaczął nakurwiac , po 10 próbach w akcie desperacji bo zeszło się ich tam z 10 starych zajebal z całej siły, no i zeszło i pełny dumy jak paw do młodego, mówiłem ze trzeba większym za***ac ogólnie żal.pl
Samuray-X Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Czyli jednak nic nie wiemy. A może w drugą stronę, zmienił ktoś mineralny na syntetyk? Jaka zmiana osiągów? Bo cichsza praca motoru to nie jest dla mnie żaden argument, chcę jakieś liczby
sokal Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Czyli jednak nic nie wiemy. A może w drugą stronę, zmienił ktoś mineralny na syntetyk? Jaka zmiana osiągów? Bo cichsza praca motoru to nie jest dla mnie żaden argument, chcę jakieś liczby Ale Ty chyba nie wlałeś tam oleju mineralnego? A skoro cichsza praca silnika czyli jego odciążenie i lepsze smarowanie nie jest dla Ciebie żadnym argumentem to na uj Ci liczby Nie zagłębia się w szczegóły wywalając podstawy do kosza... No ale dobra, kilka liczb w zaokrągleniu specjalnie dla Ciebie: Zrobisz na tym silniku 500000 km mniej Silnik będzie 40% głośniejszy (o rany rany, to jednak też są liczby ) Zwiększysz prawdopodobieństwo wystąpienia awarii x10 Mniej wydajny silnik zacznie więcej palić - liczbę złotówek przelicz sobie sam -100 rozumu +100 odwagi
endriuu Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Więcej liczb: 70%zuzycia silnika następuje podczas zimnego rozruchu. Olej mineralny 15w dociera w 50 sec do węzłów tarcia, syntetyk 5w w kilka sec, 0w w 2 sec. To sa wystarczające powody aby przejść na min 5w. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się