maciejek Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Siema. Nabyłem niedawno A4 B5 1999 1.8T 150PS... śmiga on na Castrolu 0w40, a znajomy mechanik powiedział, że to kupa i żebym zmienił na 15w50 Mobil lub Motul... Jak mam zadecydować??? Co będzie lepsze??? A ja proponuję Tobie Ten olej, mam go w ofercie za 99PLN/5L, 0W40 jest za rzadki do Twojego silnika
grzes1150 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Ja dziś zmieniłem olej i postawiłem na Shell Helix Ultra Extra 5W-30 504.00/507.00 :gwizdanie: I teraz mam 3 auta w domu na olejach tej marki. 5w30 jest zalecanym olejem przez do 1.8T
maciejek Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 0W-40 za rzadki ?????? :polew: :polew: Nooo... jakbyś jeszcze spojrzał z którego roku jest auto to przestałbyś nabijać sobie posty głupimi komentarzami tylko napisał coś mądrego.
Dev Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 0W-40 za rzadki ?????? :polew: :polew: Nooo... jakbyś jeszcze spojrzał z którego roku jest auto to przestałbyś nabijać sobie posty głupimi komentarzami tylko napisał coś mądrego. a co 15W-40, czy 10W-40 bedzie gęstszy ? sorry KOlego, nie ja tutaj nabijam sobie posty głupimi komentarzami
maciejek Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 0W-40 za rzadki ?????? :polew: :polew: Nooo... jakbyś jeszcze spojrzał z którego roku jest auto to przestałbyś nabijać sobie posty głupimi komentarzami tylko napisał coś mądrego. a co 15W-40, czy 10W-40 bedzie gęstszy ? sorry KOlego, nie ja tutaj nabijam sobie posty głupimi komentarzami Do 1.8T ANB będzie lepszym wyborem będzie 5W50 niż 0W40, samochód ma 11 lat i z pewnością ma przejechane circa 300-350 tysięcy realnego przebiegu, przy tym przebiegu na pewno jest zużycie silnika mniejsze lub większe i stosując za rzadki olej mogą odezwać się popychacze. Zalanie do sprzedaży oleju półsyntetycznego lub mineralnego ewentualnie w ekstremalnych przypadkach zagęszczacza do oleju ma ukryć zużycie silnika przed kupującym. Devastation skoro wiesz lepiej to ja się z Tobą sprzeczać nie będę, niech Twoja racja będzie na wierzchu.
endriuu Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 0W-40 za rzadki ?????? :polew: :polew: Nooo... jakbyś jeszcze spojrzał z którego roku jest auto to przestałbyś nabijać sobie posty głupimi komentarzami tylko napisał coś mądrego. a co 15W-40, czy 10W-40 bedzie gęstszy ? sorry KOlego, nie ja tutaj nabijam sobie posty głupimi komentarzami Do 1.8T ANB będzie lepszym wyborem będzie 5W50 niż 0W40, samochód ma 11 lat i z pewnością ma przejechane circa 300-350 tysięcy realnego przebiegu, przy tym przebiegu na pewno jest zużycie silnika mniejsze lub większe i stosując za rzadki olej mogą odezwać się popychacze. Zalanie do sprzedaży oleju półsyntetycznego lub mineralnego ewentualnie w ekstremalnych przypadkach zagęszczacza do oleju ma ukryć zużycie silnika przed kupującym. Devastation skoro wiesz lepiej to ja się z Tobą sprzeczać nie będę, niech Twoja racja będzie na wierzchu. kolego - zdajesz sobie sprawe, ze mineral jest gestszy ale tylko w temp pokojowej! w temp. pracy silnika mineral jest rzadki jak siki - rzadzszy niz syntetyk.
Dev Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 no i chyba własnie tego nasz Szanowny Kolega nie rozumie ale zawsze mozna sprawdzic jak olej sie sprawuje montując wskaznik cisnienia oleju od razu sie wyjasni jak sprawa wyglada
sołtys85 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Panowie jeżdzę od niedawna na 5w/40 motulu od dzika i na ciepłym silniku jak stoję w korkach i olej ma niecałe 100*C odzywa sie szklanka. Na zimno jest cisza tylko jak rozgrzany do maxa to postukuje nawet po dodaniu gazu. Przelot to 292kkm od nowości jeżdżony na 0w/40 mobil. Można wskrzesić jakoś ten umierający popychacz? Dodam jeszcze, że jak olej świeży do 5kkm to raczej nic nie zastuka nawet jak długo stoję w korkach, jak olej starszy to problem sie nasila. Filtry manna
Dev Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Można wskrzesić jakoś ten umierający popychacz? wymienic na nowy
P-U-M-A Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Pytalem mechanika ostatnio, mam przejechane 130 tys w moim ADP tutaj pisal mi ktos ze fullsyntetyk lac a teraz mam polsyntetyk. Powiedzial mi mechanik ze teraz caly czas mam lac ten pol syntetyk a nie zmieniac na full.
mas0n Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Pytalem mechanika ostatnio, mam przejechane 130 tys w moim ADP tutaj pisal mi ktos ze fullsyntetyk lac a teraz mam polsyntetyk. Powiedzial mi mechanik ze teraz caly czas mam lac ten pol syntetyk a nie zmieniac na full. Tak, musisz zmienić mechanika. Jak byś przeczytał 2 strony w tył to byśprzeczytał: Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? A czytałeś: .... http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf ??? Polecam poczytać ten wątek dowiesz sie z niego że nic ci nie grozi przy wymianie na pełny syntetyk. Sam zmieniłem z pół syntetyka który nie był wymieniany prawie 2 lata na pełny i absolutnie nic sie nie stało. Samochód lżej jeździ, silnik ucichł, i w ogóle, ale to w ogóle nie bierze oleju po mimo przebiegu >220k. Motul 5W40 x-cess. Chyba ten sam olej pójdzie do Twojego Btw. Naprawde wierzysz że masz 16-letni samochód z przebiegiem 130kkm?
P-U-M-A Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 No na 100% ma 130tys. Moj ojciec go kupil jak mial 70tys w roku bodajze 2001 od takiego dziadka w niemczech i jezdzil potem tylko troche autem. Ale troche nie mila sytuacja nie pozwolila mu juz jezdzic samochodem po 2005 roku.
maciejek Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 0W-40 za rzadki ?????? :polew: :polew: Nooo... jakbyś jeszcze spojrzał z którego roku jest auto to przestałbyś nabijać sobie posty głupimi komentarzami tylko napisał coś mądrego. a co 15W-40, czy 10W-40 bedzie gęstszy ? sorry KOlego, nie ja tutaj nabijam sobie posty głupimi komentarzami Do 1.8T ANB będzie lepszym wyborem będzie 5W50 niż 0W40, samochód ma 11 lat i z pewnością ma przejechane circa 300-350 tysięcy realnego przebiegu, przy tym przebiegu na pewno jest zużycie silnika mniejsze lub większe i stosując za rzadki olej mogą odezwać się popychacze. Zalanie do sprzedaży oleju półsyntetycznego lub mineralnego ewentualnie w ekstremalnych przypadkach zagęszczacza do oleju ma ukryć zużycie silnika przed kupującym. Devastation skoro wiesz lepiej to ja się z Tobą sprzeczać nie będę, niech Twoja racja będzie na wierzchu. kolego - zdajesz sobie sprawe, ze mineral jest gestszy ale tylko w temp pokojowej! w temp. pracy silnika mineral jest rzadki jak siki - rzadzszy niz syntetyk. Prawie masz racje, ale tylko prawie rozumiem że do zużytego silnika powinno się lać jak najlepszy syntetyk żeby go uszczelniło? Totalny bzdet. Zgodzę się że olej mineralny zostawia dużo osadów w silniku i jest mało stabilny w podwyższonych temperaturach pracy niż normalne warunki pracy, ulega koksowaniu i zatyka w efekcie kanały olejowe, odkłada się w całym silniku po postacią czarnego nalotu Lepszą rolę spełniają oleje syntetyczne bardziej odporne na zmiany temperatury w bardziej wysilonych silnikach z turbodoładowaniem gdzie olej pełni oprócz roli środka lubryfikacyjnego również rolę chłodzącą i powinien być odporny na koksowanie.
marewel Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Jak silnik cieknie to sie go uszczelnia,a nie zabija gorszym olejem.
maciejek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jak silnik cieknie to sie go uszczelnia,a nie zabija gorszym olejem. Ja o tym doskonale wiem, ale wytłumacz to klientowi z pustą kieszenią
omzig Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 No dobra, a co sądzicie o oleju Motul v300 15w50 do 1.8t ANB???
honda Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Koledzy, a co sądzicie o oleju COMA jeździłem wcześniej japończykami i znajomy w sklepie doradził mi ten olej. Mazda 626 2.2B+G miała na blacie 360 tys. km i po wymianie oleju przy porannym rozruchu był cisza. Wiem, że wszyscy piszą MOTUL, ale COMA też jest dobrym olejem
Dev Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Coma jest niezła,ale ostatnio podrożała. ICars to sprzedaje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się