endriuu Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 trafiłem na ciekawy poradnik Motula: http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads/New%20PCMO_PL_2010.pdf
Romzi007 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Mam pytanie niedługo mam zmianę oleju 200tyś km. Leje olej taki CASTROL MAGNATEC 15W-40 czy dobry ten olej od początku był takim tankowany. Czy zmienić na inny?? Czy nie zaszkodzi zmiana oleju ?? Jest to Audi A4 B5 1.8+ LPG. (125PS)
endriuu Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Mam pytanie niedługo mam zmianę oleju 200tyś km. Leje olej taki CASTROL MAGNATEC 15W-40 czy dobry ten olej od początku był takim tankowany. Czy zmienić na inny?? Czy nie zaszkodzi zmiana oleju ?? Jest to Audi A4 B5 1.8+ LPG. (125PS) wyczysc silnik Motul Engine Cleanem i zalej chociaż Motula Synergie 6100.
Romzi007 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 A po co czyścić ??? ten co mam olej nie może być Castrol dobry olej
endriuu Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 to po co sie pytasz? mineralny olej w zimie dociera do ostatniego pkt smarowania w kilkadziesiąt sec., polsynt - w kilka do kilkunastu, syntetyk - w 2 sec. mineral ma bardzo kiepską odpornosc na scinanie. przeczytaj dokladnie to opracowanie: www.dray.pl/bmw/oleje.pdf
endriuu Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 ale to jest pół syntetyk ten mój przy półsyntetyku to on nie stal http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010705&contentId=7021508 do mojego od nowosci lany był syntetyk. ja leje tylko Motula X-cess. ty masz LPG - tym bardziej powinienes stosowac olej, ktory nie osadadza sie na zaworach.
zaku2_88 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam ponownie szukam porady bo już brak słów Kiedyś miałem przypadek że zapalała się kontrolka od ciśnienia oleju ale to sporadycznie i w końcu postanowiłem sobie kupić manometr do pomiaru ciśnienia i wyszło mi ze na wolnych na rozgrzanym jest ledwie 1 bar a przy 3 tys jest zaledwie 3,5 bara a z tego co wiem to te wartości powinny być wyższe:shocked: Dodam ze smok wyczyszczony. Zawory nic nie klepią silnik chodzi równo tylko ta kontrolka mnie zaniepokoiła no i wyszło wszystko. I teraz pytanie czy to może być pompa a może i panewki poszły? Co teraz robić pomóżcie bo nie chce zniszczyć silnika cry
zaku2_88 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Wiem ale nie chciałem już zakładać nowego tematu szedłem z myślą ze ten wątek też dotyczy smarowania silnika i może mój przypadek się komuś przyda jak się spodka z takim problem choćby po zakupie auta przy wymianie oleju(oczywiście nikomu tego nie życzę).
Romzi007 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 ale to jest pół syntetyk ten mój przy półsyntetyku to on nie stal http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010705&contentId=7021508 do mojego od nowosci lany był syntetyk. ja leje tylko Motula X-cess. ty masz LPG - tym bardziej powinienes stosowac olej, ktory nie osadadza sie na zaworach. Sory posiadam 10W40 CASTROLA
jarek_135 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Witam, Tak na szybko przeglądam i nie dowierzam, widzę, że lejecie do 1.8T półsyntetyk lub mineralny o zgrozo. Leje ktoś do nich full syntetyk? Taki olej jest najlepszym olejem, jeśli ktoś wcześniej jeździł na semi albo na mineralnym to lipa, ale czemu ktoś tak szybko do tych silników taki słaby olej leje. Różnica w cenie przecież nie jest taka straszna, a do tego raz na jakiś czas się wymienia.
ardian6 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Myślę, że decyzja o szybszym zmianie oleju na pół syntetyk czy mineralny pochodzi z tych dalekich mitów typu, że po 200tyś trzeba na gęstszy bo zdrowiej dla silnika czy inne tam wymówki typu taniej itp..Kiedyś mechanik mnie sam namawiał żebym zalał minerala bo mi wyciek z likwiduje (a wystarczyło zmienić uszczelkę chłodniczki oleju) Ja osobiście jak kupowałem auto miał już w sobie pół syntetyk i teraz zastanawiam się jak zmienić na pełen syntetyk nawet płukanke kupiłem, lecz boję się jej użyć- chyba już nie bardzo to można uczynić.
sołtys85 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Witam, Tak na szybko przeglądam i nie dowierzam, widzę, że lejecie do 1.8T półsyntetyk lub mineralny o zgrozo. Leje ktoś do nich full syntetyk? Taki olej jest najlepszym olejem, jeśli ktoś wcześniej jeździł na semi albo na mineralnym to lipa, ale czemu ktoś tak szybko do tych silników taki słaby olej leje. Różnica w cenie przecież nie jest taka straszna, a do tego raz na jakiś czas się wymienia. To chyba bardzo szybko to przegladałeś większość 1,8t jeździ na fullu. Znikomy odsetek jeździ na mineralu.
sunrise00 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam przepraszam za podpięcie ale mam pytanie ile oleju wchodzi do 1,8t ?? bo chce zamowić z allegro i licze na lud szczescia ze 4 litry starcza ..
endriuu Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam przepraszam za podpięcie ale mam pytanie ile oleju wchodzi do 1,8t ?? bo chce zamowić z allegro i licze na lud szczescia ze 4 litry starcza .. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=97242.0
grzes1150 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Witam przepraszam za podpięcie ale mam pytanie ile oleju wchodzi do 1,8t ?? bo chce zamowić z allegro i licze na lud szczescia ze 4 litry starcza .. Na allegro aż się roi od podrabianych olejów więc obyś na taki nie trafił :gwizdanie: a mi przy wymianie wchodzi 3,8L.
Dave81 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Witam potrzebny mi olej do mojego skarbeczka A4 3.0 ASN Q podobno wychodzi 6.3L Zastanawiam się nad MIDLAND Crypto3 SAE 5W-30 lub MOTUL SPECIFIC 504-507 Z powodu takiej ilości jest też problem z MOTULEM gdyż chyba z beczek nie leją(chyba ,że się mylę) Który olej do tego silnika polecacie? Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Dawid - możesz zalać Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30 - bardzo dobry olej. Mozesz też zalać Motul 8100 X-clean+ 5W-30 - który jest następcą Specifica i ma sporo lepsze parametry od niego. Twoj silnik musi mieć 505.00?- mozesz wiec zalac typowo estrowy olej Motul X-lite 0W30 - Wysoki TBN - ok. 11.2 daje pewność, że kwaśne produkty spalania są szybko zneutralizowane. HTHS tez ma wartość prawie 3.6.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się