Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie płukałem, przebiegu nie znam.

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ciekawa stronka:

- Bob is the Oil Guy

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ----------

kolejna:

Strona prywatna

Opublikowano

Ja leje tylko valvoline 10w40

Opublikowano

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

porażka...

Opublikowano

Witajcie:)

Przebijając się przez posty zauważyłem, że wypowiedzi o tym, że przejście np z 10W na 5W jest mitem i nie szkodzi silnikowi ale gdzieniegdzie pojawiały się posty, że problemy mogą pojawić się przy przejściu np z 5W50 na 5W40. Jak to jest?

Pytam, ponieważ planuję w MB S320 (benzyna) przejść z Mobila 5W50 na Motula 8100 X-cess 5W40 oraz zastosować płukankę. Przebieg 220 000 km. Dobrze robię? Planowałem zalać go Millersem (link niżej) ale nie wiem jak tutaj wygląda kwestia bazy syntetycznej. Czytałem, że Motul, to full syntetyk, a Millers hydrokrak, prawda to?

XFS 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe

Druga sprawa, pacjent to Audi A5 1.8 TFSI, 125 KW (2012). Przebieg 700 km i planowana wymiana oleju po 2000 km ( po dotarciu)

Który olej powinienem wybrac? Kieruje się jakąś tam wiedzą zdobytą na forach oraz zaleceniami producenta.

Millers XF LONGLIFE 5w30 czy Motul Specific 504 00 507 00 5W30

Z góry dziękuję za pomoc. Btw, przebrnąłem przez 30 stron i trochę się naczytałem:)

Opublikowano

dlaczego chcesz pompe wymieniac? co sie stalo? moja rada, nie zalewaj do silkina tfsi oleju LL, jakiegokolwiek producenta. przekodowac przeglady na stale i lac 5W50 lub jak inni polecaja 5w40.

dlaczego w mietku chcesz zmienic mobila? przejechalem kilkoma samochodami ponad 250 tys km na tym oleju i jestem zadowolony

Opublikowano
dlaczego chcesz pompe wymieniac? co sie stalo? moja rada, nie zalewaj do silkina tfsi oleju LL, jakiegokolwiek producenta. przekodowac przeglady na stale i lac 5W50 lub jak inni polecaja 5w40.

dlaczego w mietku chcesz zmienic mobila? przejechalem kilkoma samochodami ponad 250 tys km na tym oleju i jestem zadowolony

Przeciez ja nigdzie nie wspomniałem o jakiejś pompie, o co chodzi?:)

Olej, który podałem do audi posiada normę 507 (czyli LL) ale spełnia też normę 504 i jest to normalny interwał. Planuję na tym oleju robić 15 000 km, nie 30 000 km.

Do Audi rozpatruje oleje, które podałem wyżej w poście.

Co do kwestii MB. Również jeździłem jednym autem na mobilu ponad 400 000 km i byłem raczej zadowolony ale biorąc pod uwagę głosy, że Mobil jest bardzo często podrabiany oraz informacje, że oleje z wyższej półki, tj. Motul, Millers, LM posiadają lepszą bazę syntetyczną chciałbym przejść na któryś z tych, które wymieniłem.

Opublikowano

a sorry wczesnie rano bylo i chyba lekko oczy przmglone jeszcze byly :decayed:

50400 i 50700 to to samo. 504 dla benzyny a 507 dla klekota. chodzi mi o to zeby w ogole nie stosowac oleju LL do benzyny. nie waznie ile sie na nim jezdzi. poniewaz jest on chemicznie bardzo agresywny i po prosty niszcz te silniki... dlatego polecam olej o normie 502 jesli juz w tum jezyku chcesz mowic :wink:

Opublikowano
a sorry wczesnie rano bylo i chyba lekko oczy przmglone jeszcze byly :decayed:

50400 i 50700 to to samo. 504 dla benzyny a 507 dla klekota. chodzi mi o to zeby w ogole nie stosowac oleju LL do benzyny. nie waznie ile sie na nim jezdzi. poniewaz jest on chemicznie bardzo agresywny i po prosty niszcz te silniki... dlatego polecam olej o normie 502 jesli juz w tum jezyku chcesz mowic :wink:

Masz rację co do 504 i 507, moja pomyłka. Serwis podstawowy, to olej z normą 502, a LL to 504.

jest on chemicznie bardzo agresywny i po prosty niszcz te silniki

Pierwszy raz się z czymś takim spotykam:shock3:

Opublikowano

jak sie kiedys pryz pifku spotkamy to ci pare historyjek na ten temat moge poopowiadac... :wink:

Opublikowano
jak sie kiedys pryz pifku spotkamy to ci pare historyjek na ten temat moge poopowiadac... :wink:

Myślę, że z tym może być ciężko więc rozwiń swoją myśl tutaj, proszę:) Dlaczego olej posiadający aprobatę producenta (nie ważne czy 502 czy 504, bo oba mogę stosować do mojego silnika) uważany jest przez Ciebie za zły? Na stronie millersa wyskakuje jako polecany.

Koledzy, doradźcie mi z tymi olejami.

Opublikowano

zgadza sie, ten olej posiada aprobata producenta. ale nie oznacza to ze jest on stosowany bo jest super za***isty tylko dlatego bo rynek i klient tego wymaga. chodzi o coraz dluzsze interwaly serwisowe. to ze silniki 2,0 TFSI 1 i 2 generacji praktycznie pochlaniaja olej to jest ogolnie znane. jak myslisz dlaczego tak sie dzieje? te ojeje maja takie wlasciwosci chemiczne jak bys caly czas na plukance jezdzil. i nie wyssalem sobie tego z palca tylko mowie z doswiadczenia. dla przykladu powiem ci ze juz kilka razy robilem maly eksperyment z klientem. tzn olej zostal wymieniony wlasnie na mobila 5w50 i przeglady przekodowane na podstawowe i po tym zabiegu auta ktore zuzywaly do 0,5/1000 kn nagle potrzebowaly tyle na 15000. oczywiscie w ekstremalnych przypadkach trzeba najpierbylo wymienic pierscienie.

pozdrowienia i powodzenia przy wyborze :hi:

Opublikowano
a sorry wczesnie rano bylo i chyba lekko oczy przmglone jeszcze byly :decayed:

50400 i 50700 to to samo. 504 dla benzyny a 507 dla klekota. chodzi mi o to zeby w ogole nie stosowac oleju LL do benzyny. nie waznie ile sie na nim jezdzi. poniewaz jest on chemicznie bardzo agresywny i po prosty niszcz te silniki... dlatego polecam olej o normie 502 jesli juz w tum jezyku chcesz mowic :wink:

Masz rację co do 504 i 507, moja pomyłka. Serwis podstawowy, to olej z normą 502, a LL to 504.

jest on chemicznie bardzo agresywny i po prosty niszcz te silniki

Pierwszy raz się z czymś takim spotykam:shock3:

Pewnie coś w tym jest bo jak po castrolu wlałem 504/507 Shella 5w30 to kupa nagaru zaraz była w misce i przytkała smoka :whistling:

Opublikowano

A nie po to właśnie się plucze przed wymiana żeby go nie zatkać ?

Opublikowano
A nie po to właśnie się plucze przed wymiana żeby go nie zatkać ?

Raczej nie :grin: bo lałem płukankę motula i jakoś nagar nie zleciał przy wymianie tylko za jakieś 2 tyg :whistling:

Opublikowano

Witam. Mam maly problem. Wali mi olej z czujnika przez rdzen, wiadomo czujnik do wymiany ale nie o to chodzi. Ten samochod mam od nie dawna i dowiedzialem sie ze jezdzi na 15w40 co mnie zirytowalo. Silnik wporzadku a smiga na mineralce. Przez ubytek z czujnika oleju malo co zostalo.

Pytanie : Czy po 4 latach uzytkowania silnika 2.6 na mineralnym moge teraz zmienic na pol syntetyczny?

Dodam ze a4 jezdzilo na gazie a przebieg to 240 tys.

Czytalem troche i ludzie albo polecaja albo nie. " Podobno" olej 10w wypluka nagar i pojawia sie wycieki ale i moze sie pojawic glosna praca silnika co moze prowadzic do jego uszkodzenia.

Prosze o jakas fachowa rade. :)

Opublikowano

Panowie jaki zalać olej do silnika ASN? "Nieśmiertelny" 8100 X-cess 5W40 czy może któryś 5W30 (tak mi dobiera na większości stron producentów olejów). Tak mnie trochę to dziwi, bo te 5W30 mają przeważnie dopuszczenia 504 00-507 00 tymczasem instrukcja mówi o 500 00, 502 00, 501 01, 503 01.

Opublikowano

motul 5W-40 w zupełności wystarczy

Opublikowano

dzisiaj odebralem od kureira olej i dopiero sobie uswiadomilem ze 15tys. km temu wlalem castrola 5w40 a teraz sie machnalem i zakupilem 5w30 castrola bo myslalem ze taki mam .. co prawda ten nowy 5w30 spelnia az nad normy 504 507 i jakies c3 porshe ale czy mi sie nic nie rozszczelni jak zaleje zadszym niz byl? albo turbo szybciej nie padnie? dodam ze czasem mam ciezka noge wiec zalezy mi na jak najlepszym oleju.. pozdr.

Opublikowano

wszystko bedzie ok, nic sie nie martw

ale nastepnym razem odpusc sobie Castrola

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...