majeczek91 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) Witam Mam taki problem odnośnie wspomagania. Odkąd kupiłem audi już ponad 3 lata kierownica chodziła ciężej niż w innych autach, mam porównanie do fabii 1 jak i innych audi a4 b6. Efekt jest taki że kierownica przy skręcaniu słabo odbija, na postoju przy odpalonym silniku też ciężej chodzi w porównaniu do innych aut, na letnich oponach jest to bardziej odczuwalne pewnie przez większy rozmiar 16" a na zimowych 15" mniej, ale dalej jest. Teraz po wymianie kompletu wahaczy, końcówek drążków, ustawieniu zbieżności jest jeszcze ciężej ale to pewnie przez bardziej sztywniejsze sworznie wahaczy i końcówek. Płyn wymieniałem na ten zielony febi i różnicy nie zauważyłem. Kod wspomagania mam 1N1. Niby 1N3 servotronik samo się reguluje i jest lepsze ale przy 1N1 w czasie jazdy powinno chyba też normalnie odbijać przy skręcaniu. Czy powodem tego może być pompa wspomagania? Przy skręcaniu kierownicą bardzo słabo słyszalny jest dźwięk coś w rodzaju wycia. Czy koło pompy powinno luźno się obracać jak zdejmę pasek? bo z tego co patrzyłem kręcąc kołem czułem jakby lekkie przeskakiwanie czy coś w tym stylu. Edytowane 21 Lipca 2017 przez majeczek91
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) jaki febi włałęś bo są 2 rodzaje i obydwa są zielone Edytowane 21 Lipca 2017 przez wyzyk83
majeczek91 Opublikowano 21 Lipca 2017 Autor Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) płyn chyba taki: http://allegro.pl/febi-06162-plyn-wspomagania-zielony-mineralny-1l-i5619508033.html wieczorem sprawdzę dokładnie, ale myślę że to nie wina płynu bo po zmianie nic się nie zmieniło i tak jeżdżę juz kilka miesięcy Edytowane 21 Lipca 2017 przez majeczek91
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 ten płyn 6162 nie nadaję się do oooo lej ori g00400m2
august Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 4 minuty temu, wyzyk83 napisał: ten płyn 6162 nie nadaję się do oooo lej ori g00400m2 Hm. Napiszesz coś więcej dlaczego się nie nadaje?
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) bo febi 6162 podaje że Spełnia normy: BMW 81 22 9 407 549 febi 6161 spełnia normę audi G00200 i G00400M2 Edytowane 21 Lipca 2017 przez wyzyk83
august Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Rozumiem. Czyli można uciąć temat, że tylko ori płyn wchodzi w grę. A układ wspomagania jest bardzo wrażliwy...
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) ja leje tylko ori nawet jak miałem b5 lałem ori każdy mówi że ori to syntetyk a to lekki olej mineralny następca G00200 bo po nim korodowały magle oto wlepka z płynu g00400m2 Edytowane 21 Lipca 2017 przez wyzyk83
wisiel Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 jeśli wyje przy maksymalnym skręcie to niestety pompa traci ciśnienie. U mnie było to samo. Lepiej tylko chodziło na wyższych obrotach. W zeszło sobotę zregenerowałem pompę i pompuje aż miło. Na szczęście nie musiałem wymieniać bieżni( bo praktycznie nic nie można dostać do pomp wspomagania na wolnym rynku), tylko je doszlifować. Niestety łożysk nie wymieniłem z racji że była sobota a rozmiary zczytałem dopiero po rozebraniu. Dlatego też nadal wyje i czeka mnie znowu rozbiórka dla łożysk. Są dwa małe w deklu z trzynastoma wałeczkami i główne tuż za zimeringiem z przodu. Tu trzeba się natłuc by je wybić. Dopiero prasą poszło. Mam dokumentację zdjęciową, ale jeszcze nic z tego nie stworzyłem.
majeczek91 Opublikowano 21 Lipca 2017 Autor Opublikowano 21 Lipca 2017 5 godzin temu, wisiel napisał: jeśli wyje przy maksymalnym skręcie to niestety pompa traci ciśnienie. U mnie było to samo. Lepiej tylko chodziło na wyższych obrotach. W zeszło sobotę zregenerowałem pompę i pompuje aż miło. Na szczęście nie musiałem wymieniać bieżni( bo praktycznie nic nie można dostać do pomp wspomagania na wolnym rynku), tylko je doszlifować. Niestety łożysk nie wymieniłem z racji że była sobota a rozmiary zczytałem dopiero po rozebraniu. Dlatego też nadal wyje i czeka mnie znowu rozbiórka dla łożysk. Są dwa małe w deklu z trzynastoma wałeczkami i główne tuż za zimeringiem z przodu. Tu trzeba się natłuc by je wybić. Dopiero prasą poszło. Mam dokumentację zdjęciową, ale jeszcze nic z tego nie stworzyłem. na postoju przy kręceniu kierownicą słyszę jakieś tam dźwięki jeszcze dosyć cicho ale można porównać to do wycia, czyli mówisz że lepiej regenerować? bo myślałem kupić coś na allegro za ok. 300zł ale to chyba chińskie badziewie.
wyzyk83 Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 zacznij od zmiany płynu jak to nie pomoże to bedziesz wtedy myślał dalej
majeczek91 Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Opublikowano 22 Lipca 2017 czyli taki kupić? http://allegro.pl/plyn-wspomagania-vw-audi-skoda-g004000m2-zielony-i6629719397.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OGVkYzkzMjYtMTFjOS00MzcwLTlhOTQtNzk5ODY3NGM2MjZiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=70a2ff3b-7f0d-4c03-9b5e-0e186c8dff0d
luki19862121 Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 Tak. To ten płyn. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
wisiel Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 zmiana płynu jest pierwszym krokiem w działaniu. Oczywiście dobrze jest wypłukać układ, bo może być tam sporo opiłków. Musisz więc zakupić ok 2 litrów płynu. Jaki płyn zastosować? Masz to wypisane na zbiorniczku płynu. wycie pompy świadczy najczęściej o zyżytych łożyskach. Jeśli odczuwasz iż masz słabe wspomaganie, wtedy wymiana łożysk już nie pomoże. Kupno używanej pompy zawsze wiąże się z ryzykiem że będzie ona taka sama jak twoja. Najlepiej kupić już regenerowaną. Wtedy masz gwarancję iż to wytrzyma. Szczególnie że wymiana pompy jest rochę pracochłonna i szkoda by było robić to jeszcze raz.
majeczek91 Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Opublikowano 24 Lipca 2017 Płyn już raz wymieniałem ok. 3 miesiące temu na ten febi 6162 ale żadnej zmiany nie odczułem, kolega wyżej pisał żeby na ten oryginalny zmienić, dlatego się zastanawiam czy warto, bo podejrzewam, że różnicy też nie będzie? chyba, że to są takie wrażliwe układy? i tylko oryginalny płyn działa dobrze? Pompę sprawdziłem nic nie wyje lekko się obraca czyli chyba ok.
wyzyk83 Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 (edytowane) oj kolego nie raz widziałem jak po febi 6162 pompa wyła albo wspomaganie było w jedną stronę febi 6162 spełnia normę bmw i nie nadaję się do audi Edytowane 24 Lipca 2017 przez wyzyk83
luki19862121 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Po wymianie plynu na ori jeśli są luzy bądź kiera nie odbija można przeprowadzić regulację maglownicy również w przypadku luzu na kierownicy. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się