Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 1.8Tq AVJ - problem z turbo, świst brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam, w moim aucie pojawił się problem:

zauważyłem że auto powyżej 2tys obr się Dławi, turbo dziura przy wyprzedzaniu ( aż strach) jeżdżę do 2200obr bo inaczej głośno świszczy..

dodam że auto było kupione od kolegi więc Pewniak, świeżo po wymianie rozrządu, auto dostało ostatnio w prawy wydech więc może coś się gdzieś rozszczelniło 

Brak LPG, silnik i turbo suche 

Turbo po regeneracji więc igła

Opublikowano

ogolnie szczelnosc  do sprawdzenia

Opublikowano

Mam podobnie z tym, że u mnie jak tyko zacznie tak świstać to zaraz odcina turbinę i słychać taki charakterystyczne upuszczanie powietrza jak bym miał sportowy blow off. Gdzieś wyczytałem,że to może być zawór n75 także to tez sprawdź.

Opublikowano
28 minut temu, aiwer napisał:

Mam podobnie z tym, że u mnie jak tyko zacznie tak świstać to zaraz odcina turbinę i słychać taki charakterystyczne upuszczanie powietrza jak bym miał sportowy blow off. Gdzieś wyczytałem,że to może być zawór n75 także to tez sprawdź.

No no czasem właśnie taki a'la blow off jest jak dluzej go potrzymam, może jak chłopaki składali przód po wymianie rozrządu to coś źle spasowali

Opublikowano

Wpisałem w google zawór DV oraz n75, i znalazłem podobne posty z 2012r :p,  ...w miejscu gdzie jest DV (chyba) zauważyłem zapocenie, jutro rano to sprawdzę, 

Bardzo Dziękuję za podpowiedzi, czekam na więcej bo może ktoś wie coś więcej :P

Opublikowano

Zawór DV nie trzyma ciśnienia ... Właśnie moczy się w ropie.... Jeśli nic nieda to może ma ktoś sprzedać ? Z okolic Radomia/Kielc hmmm na już ?:) 

Opublikowano

Okazało się że mechanik nie zakręcił dwóch obejmuje przy Intercoolerze... Wrrr... Do tego na pewno pomogło płukanie zaworu DV... Auto jedzie jak trzeba:) ale czeka na nowy ori DV

Bardzo dziękuję za pomoc !!!

 

Opublikowano

W weekend chciałem zabrać się za czyszczenie tego zaworu. Rozumiem, że żadne moczenie w ropie czy nafcie nie pomoże? Tylko nowy?

Opublikowano

Tylko nowy, zawór nie trzyma bo jest uszkodzona membrana a na to ropa nic nie pomoże

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Org czy coś z alle?

Opublikowano

Pany,

W końcu zabrałem się wymianę DV oraz czyszczenie N75.

1. N75 po wyjęciu okazało się, że w jednym z króćców był syf (taka jakby sparciała guma). Wyczyściłem to, sprawdziłem i jest przepływ powietrza między krótkimi króćcami w obie strony. Między krótkimi a tym długim jest zablokowany przepływ, również w obie strony. Z tego co wyczytałem tak ma być. Skutek czyszczenia -> już mi nie odcina doładowania :banan:

2. DV wymieniłem na jakiś zamiennik z allegro. Potrzebowałem części "na już". W starym kompletnie nie działała membrana. Nowy zamiennik po sprawdzeniu działał jak należy.
Pytanie tylko czy taki zamiennik może być? Czy fabrycznie były różne rodzaje DV dedykowane do 1.8T (AVJ, BFB, BEX) czy raczej to wszystko to samo? Może ta sprężynka w środku była różna, w sensie bardziej miękka lub na odwrót?

Coś jest jeszcze nie tak, bo nie czuć tego "kopa". Nie wiem ile jeździłem z zepsutym DV (on rozumiem odpowiada za utrzymanie ciśnienia doładowania?) ale pamiętam, że turbinę było czuć od powiedzmy 2 tys obr. Teraz są to okolice 2,5 - 3 tys obr. 

 

Opublikowano

Na serii to jakiego byś "kopa" chciał? zrób logi dynamiczne będzie wiadomo czy wszystko jest ok.

Opublikowano

Dlatego napisałem kopa w cudzysłowiu :) 
Logi będa do końca tygodnia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...