Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Ciężko odpala na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik ciężko zapala na zimnym silniku to znaczy na początku nie może zakręcić jak juz zakręcie to wypłukać chmurę dymu ale takiego normalnego nie żaden niebieski albo czarny odpali chodzi jak by palił na jeden gar cala kasta chodzi po jakimś czasie zaczyna chodzić również ale jeszcze nie tak jak powinien nadal trzęsie po jakiś 3 min jak dodam gazu to się ustabilizuje i chodzi normalnie. Wymieniłem świece na początku wszystkie cztery na nowe nie pomogło dolal em do ropy płyn do czyszczenia wtryskow trochę pomogło bo czas odpalenia się skrócił bo na początku zanim coś zakręcił to był to długi czas teraz jest trochę lepiej. Pisze z powodu że te opisy jakie są ze źle odpala itp. nie pasują do moich objawów. Zauważyłem ze jechałem nim ostatni raz w niedziele zostawiłem do o 13.00 i stał aż do poniedziałku do 17 30 w poniedziałek upał jak nie wiem 33°C i wsiadam do auta przekrecam zapłon a on jak niby nic zapalił odrazu i chodził jak powinien. 

Opublikowano
19 minut temu, gubi132 napisał:

Silnik ciężko zapala na zimnym silniku to znaczy na początku nie może zakręcić jak juz zakręcie to wypłukać chmurę dymu ale takiego normalnego nie żaden niebieski albo czarny odpali chodzi jak by palił na jeden gar cala kasta chodzi po jakimś czasie zaczyna chodzić również ale jeszcze nie tak jak powinien nadal trzęsie po jakiś 3 min jak dodam gazu to się ustabilizuje i chodzi normalnie. Wymieniłem świece na początku wszystkie cztery na nowe nie pomogło dolal em do ropy płyn do czyszczenia wtryskow trochę pomogło bo czas odpalenia się skrócił bo na początku zanim coś zakręcił to był to długi czas teraz jest trochę lepiej. Pisze z powodu że te opisy jakie są ze źle odpala itp. nie pasują do moich objawów. Zauważyłem ze jechałem nim ostatni raz w niedziele zostawiłem do o 13.00 i stał aż do poniedziałku do 17 30 w poniedziałek upał jak nie wiem 33°C i wsiadam do auta przekrecam zapłon a on jak niby nic zapalił odrazu i chodził jak powinien. 

Jak nie ma siły kręcić to w pierwszej kolejności sprawdź akumulator. 

PS. Strasznie ciężko się czyta tekst bez przecinków. Warto ich używać, tekst wtedy trafi do większej ilości osób i jest większa szansa że ktoś pomoże. ;)

Opublikowano

Pojechałem sprawdzić akumulator, 9V napięcie. Mechanik mówił ze do wymiany, nie wiem czy odrazu wymieniać, czy starego pod prostownik najpierw?

Opublikowano

Ile ma lat ten akumulator? Jak nowy i słaby, to Ci coś prąd zabiera

Opublikowano
Pojechałem sprawdzić akumulator, 9V napięcie. Mechanik mówił ze do wymiany, nie wiem czy odrazu wymieniać, czy starego pod prostownik najpierw?

Ja bym dał pod prostownik i sprawdził czy nie masz gdzieś zwarcia.

Skoro kiepsko kręci tylko na zimnym to zapewne alternator jest ok. Pozostaje albo aku albo zwarcie które go rozładowuje jak auto stoi. Rozumiem że nie masz miernika żeby to sprawdzić? Szkoda że nie zetknął na to ten mechanik do którego pojechales.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
16 godzin temu, Ghostveri napisał:


Akusa podłączyłem pod prostownik, rano go podłączyłem do auta i nie pomogło, czy to aby nie wtryski siadły? 

 

Opublikowano

Akumulator jeszcze prze ze mnie nie wymieniany. Auto mam nie cały rok nie było problemów z opalaniem.

Opublikowano

Nie jestem specjalistą ale na Twoim miejscu zapoznał bym się z tematem: 

Zgodnie z info w nim zawartym Twój aku przed włączeniem silnika powinien mieć 12,5 - 12,7 V. Podczas kręcenia powinno spaść ale max do 9-10V a jak odpali od razu wzrosnąć.  Piszesz że mechanik sprawdzał Ci aku, miał 9V i zalecił wymianę. Wygląda na to że ma rację.

Jak słusznie zauważył @MariuszKK może Ci też coś zżerać prąd i to też warto od razu naprawić bo nowy aku też Ci będzie padał. Do poczytania:

 

Odnośnie dalszej diagnozy zapoznaj się również z:

Zrób porządne logi i poproś o ich analizę w https://a4-klub.pl/forum/309-audi-a4-b6b7/ 

Jeżeli nie masz jeszcze kabelka to warto kupić nawet jakiś tani za 5 dych. Ja mam ten: https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html i na moje potrzeby wystarcza. ;)

 

Weź pod uwagę że problem może być bardziej złożony i to może być nie tylko padnięty akumulator czy uciekanie prądu. Logi pomogą fachowcom ocenić stan tego i owego w Twoim aucie. Bez logów trudno jest coś dokładnie zdiagnozować. ;)

Opublikowano

Dzięki bardzo za pomoc, napewno to wykorzystam i napisze co było przyczyną.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Postaram się wrzucić w jakiś sposób, filmik z uruchamiania silnika.

Opublikowano
26 minut temu, gubi132 napisał:

Postaram się wrzucić w jakiś sposób, filmik z uruchamiania silnika.

Do diagnozy aku (jak również wiązek, świec żarowych itd) na przyszłość przyda Ci się również https://www.morele.net/narzedzia-serwisowe-uni-t-miernik-uniwersalny-830-buz-mie0003-722082/ 

Warto mieć. Żadne pieniądze a nie będziesz musiał jeździć po mechanikach. ;)

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Ghostveri napisał:

Do diagnozy aku (jak również wiązek, świec żarowych itd) na przyszłość przyda Ci się również https://www.morele.net/narzedzia-serwisowe-uni-t-miernik-uniwersalny-830-buz-mie0003-722082/ 

Warto mieć. Żadne pieniądze a nie będziesz musiał jeździć po mechanikach. ;)

 

 

Ja mierniki mam, jestem elektrykiem. Pojechałem do elektromechanika on ma lepsze mierniki bo robi to na co dzień ja się zajmuje elektryka przemysłowa i z samochodowymi padami mam małą styczność 

Opublikowano

Akumulator sprawdziłem po 9 godz pracy to miał 12.75V a jak odpalenia, to ma 14V.  Myślę, że akumulator sprawny..

Opublikowano

Do ilu spadło jak kręciłeś rozrusznikiem?

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pompa vacum sucha?

Opublikowano

Bazując na dotychczasowych opisach problemu również skupiłbym się raczej na układzie zasilania niż rozruchu. Ewidentnie jest problem z paliwem. 

Opublikowano

Akus jak kręci to spada do 9 albo 8.45 najmniej na kilku pubach odczytałem 

 

Opublikowano

Problem leżał po stronie paliwa chyba za duża dawka juz nie pamiętam, bo szukaliśmy. Dzięki Lukasz_N. 

Lecz mam teraz inny problem.

Brak mocy max 140km/h jak by chciał a nie może. Dodam że rozrząd, oleje, filtry, i zregenerowana turbina. Dziś sprawdziłem przeplywomierz przełożył em z audi a4 b6 1.9 z 2001 roku nie wiem czy ma to duże znaczenie ale był inny trochę mniejszy ale nic to nie zmieniło moc i prędkośc taka sama. Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić obstawiam pompe vacum  lecz nie wiem jak ja sprawdzić. Może macie jakiś pomysł.

Opublikowano

Zapodaj logi, to się zobaczy. Na pierwszy ogień możesz też posprawdzać podciśnienia, czy wężyki masz szczelne i dobrze podłączone.

Opublikowano

Witam wszystkich :wink: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny ciężkiego rozruchu na zimnym silniku. A mianowicie mam dziwny problem z moją audi, ponieważ nie zawsze pali "od strzała" czasami po nocy musze chwilę kręcić aż zapali, a czasami pali tak jak powinna, zauważyłem że im dłużej stoi tym lepiej odpala :huh: Np. gdy wracam z trasy i na drugi dzień chcę ją odpalić to nie zapali od strzała, a gdy stoi kilka dni to odpala na dotyk. Gdy silniki jest ciepły nie mam problemu z rozruchem. Akumulator i pompki sprawne, auto ma moc. Dodam jeszcze że czasami po rozruchu pojawi się dym, jednak oleju nie ubywa, auto ma równe obroty...

Silnik 1.9 avf 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...