Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[s4 b6] 4.2 BBK by Lipton_Rze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam was wszystkich serdecznie po paru latach banicji i jazdy BMW naszło mnie pewnego popołudnia na zakup jakiegoś v8 więc stwierdziłem, że warto było by wrócić w końcu do jazdy audi :) . Generalnie na rynku praktycznie wszystkie auta sprzedają się ponad kilka miesięcy i większość sprzedających jest skora do negocjacji ;). Ja swoje auto kupiłem aż w Koninie ze względu na kolor i na to że sprzedający miał w sumie parcie na sprzedaż auta bo mówił, że przyprowadził dla siebie niby ale musi wracać do szwajcarii tam gdzie mieszka od jakiegoś czasu itd. ale jak po zakupie przewertowałem internet to doszedłem do wniosku, że gość faktycznie tam mieszka auto kupił sobie "na handel" ale niestety mu sprzedaż nie poszła zbytnio... Wracając do tematu przed zakupem auto w miarę niby sprawdziłem wyłapałem co mu dolega itd. ustaliłem cenę taką jak chciałem ale pech chciał, że pod koniec drogi do domu rozleciało się łożysko w dwumasie i tak myslalem że to poduszka pod silnikiem bo wczesniej biło błędy i tak przejechałem ze 100km... Po powrocie do domu auto na podnośnik i po dość długim czasie zauważyliśmy że pękła obudowa skrzyni... Szybki telefon do sprzedającego zdj filmiki i sprzedający poczuł się do odpowiedzialności i zwrócił mi część pieniążków ( da się jeszcze spotkać uczciwych ludzi) Przebieg 160k wydaje się być realny bo nawet gość który mi sprawdzał i regenerował alternator pytał ile ma auto przejechane. Poprzedni właściciel zrobił zawieszenie z przodu i kpl hamulce tj tarcze klocki. Ja wyciągnąłem silnik, skrzynie i zabrałem się za remont:

-kpl sprzęgło

-zawory zwrotne do oleju

-sprężyny tył (jedna jest pęknięta)

-uszczelnienie całego motoru

-malowanie pokryw bo od środka zaczęła się farba łuszczyć

-regeneracja alternatora

-regeneracja rozrusznika

-modyfikacje wydechu ( nie do końca wiem jeszcze jak to bd wyglądać)

-montaż LPG

-wymiana świec

-olej

-płyn chłodniczy

-poduszka pod skrzynią

-płyn do wspomagania

-płyn hamucowy

-nowy olej w dyfrze i skrzyni

-coś o czym zapomniałem w tym momencie :D

 

Generalnie fajne auto ale pierwszy serwis trochę drożej wyszedł niż zakładałem :P. Blacharsko to auto było całe do okoła pomalowane 2 raz mam zdj jak był zagięty delikatnie lewy błotnik i całe auto poniżej klamek z 2 stron było przerysowane czymś ostrym wygląda na akt wandalizmu, ale kolor taki sam na całym aucie, dach nie malowany :D więc jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza. W najbliższy poniedziałek chciał bym włożyć silnik i koło wtorku wyjechać z garażu a pod koniec tygodnia dokończyć LPG.  Generalnie przy aucie wg mnie jest sporo pracy ale to już na wiosnę i przyszły sezon pasuje zająć się lakierem żeby nie był kontrowersyjny i chciał bym białą alcantarę zmienić na czerwoną np. bo biała generalnie mi bardzo nie leży.

Zdj wstawione w miarę chronologicznie jak kiedyś nabiorę czasu to może to jakoś podpisze i uporządkuje generalnie jeśli we wtorek wyjadę autem to akurat równe 4 tygodnie od zakupu w końcu będę mógł się nim coś pocieszyć ;)

140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140 140

 

Coś jednak nie poszło z kolejnością zdj ;) i nie wszystkie chcą się załadować no ale to systematycznie poprawię. Najważniejsze, że wszystko idzie w miarę okej mimo że się w czasie rozwlekło bardzo... wszystko wymyte komora, silnik węże itd. gotowe do włożenia

140 140 140 140 140 140 140

 

 

Edytowane przez Lipton_Rze
Opublikowano

Gratuluję zakupu, jak masz silnik na zewnątrz, to popatrz na temat rozrządu bo to wrażliwy temat w tym modelu.
Napisz też coś o wyposażeniu [emoji3]

Wysłane z OP5

Opublikowano

rozrząd oglądnięty napięcie łańcuchów git ślizgi całe nic się nie tłukło nie rzegotało więc go zostawiam w spokoju ;)

Wyposażenie to w sumie bieda po za fotelami nie ma nic nadzwyczajnego mozna by powiedzieć że golas radio nawet jakiś ciulowy blapunkt którego nie mogłem rozkminić przez drogę... panel klimatronica z b7 bo grzanie szyby nie chodzi, listwy carbon czarny sufit podłokietnik i w końcu mam kombi z workiem na narty ;) planów jest sporo ale czy starczy czasu i pieniążków na wszystko to nie wiem ;) bo kupując części do s4 trzeba się mocno nagimnastykować żeby nie płacić za S :P ale taki już urok trzeba płacić i jeździć ;) mam nadzieję że mimo słabego początku naszej miłości to się niedługo dotrzemy ;) bo auto kupiłem z myślą, że zostanie już w domu

Opublikowano

Prawidłowe podejście do tematu. Zobaczysz będzie duży fun z jazdy. Miłość do eSki się przyda na pewno [emoji16].
Każdy wydatek jej wybaczysz jak usłyszysz kolejny raz gang V8, wiem coś o tym.

Wysłane z OP5

Opublikowano

Zacna S-ka będzie latać po Rzeszowie :thumbup1: Oglądnę w przyszłą niedzielę na żywo:naughty:

Opublikowano

Autko ładne, aczkolwiek jak bym miał na wylocie silnik przynajmniej ślizgi bym wymienił na te nie wycierajace się [emoji4] . Kanapki termo są jak widzę, rozumiem ze sprawdzałeś klapę w kolektorze, jeżeli coś choć trochę z nią nie tak, wymień odrazu na Carbon. Co do pakietu startowego S swoje wymaga ale jak dobrze zrobisz to na początku potem Esa się odwdzięczy [emoji4] . Powodzenia w dalszych modach [emoji4]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

ogolnie to nie wiem do konca o co chodzi z tą klapą moja wygląda git i generalnie nie chcę się wymądrzać ale sporo pisza o utracie mocy itd różnych problemach i obawiam się że większośc tych aut ma nalatane grubo ponad sugerowane 200 ;) albo mnie jeszcze życie z tym zweryfikuje ;)  generalnie nagarów raczej nigdzie nie było auto zalane LM 10w60 i wszystko w srodku było ładne mój mechanik śmiał się mówiąc " widać że na castrolu nie jeździło " ;) wg mnie będzie wszystko okej jak już się uporam z LPG i nabiore czasu wiecej to chce pojechać na hamownie i zweryfikować wszystko ;) ewentualnie zrobić jakąś korektę ;) boje się jedynie za bardzo odetkać wydech i katy zostawiam srodkowy out  pozniej x-pipe i albo preoste rury albo puszkę trochę stuniguje jakieś pomysły są nie wiem jak bd z realizacją... kiedyś miałem hamownie po cenie teraz niestety nie mam dojscia i nie da mi się zmierzyć auta seryjnego bez ruszania wydechu bez lpg i pozniej po zrobieniu wydechu itd bo placic za kazdym razem 150zł to niestety nie usmiecha mi się ale mam nadzieje że wyjdzie w miarę okej porównując do tych aut które obejrzałem przed zakupem...

Cytuj

 

 

Opublikowano

Gratuluję zakupu !
Fajny kolorek :)
Prawidłowe podejście do tematu :oklasky:
Jesli jeszcze silnik masz na wierzchu to koniecznie wymień 2 felerne ślizgi na metalowe, bo będziesz wyciągał za pół roku motor znów... 
Jeszcze Ci nerwów napsuje frańcowaty BBK - to pewne. Ale Mariusz ma rację - da się wybaczyć mu wszystko jak zagada :decayed:

Opublikowano

Obserwujemy temat :cool1:

Opublikowano

Ładny kolor.

Teoretycznie każdy chwali, ale jak przyjdzie do sprzedaży to sie okazuje, że każdy szuka czarnego ... coś wiem o tym :)

 

 

Opublikowano

Fajniutka eSka ile juz wpakowałes $$?
temat dodaje do obserwowanych :) 

Opublikowano

Wspaniałe Audi. V8 robi robotę. Jak dla mnie kolor przepiękny. Obserwuję temat.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Auto wyjechało i spisuje się całkiem fajnie jestem zadowolony ;) a co do kosztów to dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :P a tak na poważnie to jeszcze nie liczyłem bo na bieżąco coś dochodzi i nie wszystko skończone

Opublikowano

Nie licz bo za rok wyjdzie ze w tej cenie mialbys A6 C6 3.0tfsi 300KM po sofcie i kółku kompresora na 450KM :)

 

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, wampir napisał:

Nie licz bo za rok wyjdzie ze w tej cenie mialbys A6 C6 3.0tfsi 300KM po sofcie i kółku kompresora na 450KM :)

 

 

 

+1

coś o tym wiem :facepalm:

Opublikowano

Mam nadzieję że ta zacna V8 pojawi się w niedzielę na spocie :naughty:

Opublikowano

Hmm... no trzeba być nie do końca normalnym żeby tak porównywać ;) myśląc w ten sposób mogę przez 5 lat chodzić na piechotę i kupić rs4 ale po co za 5 lat kupować rs4 jak za następne 5 będzie rs6 :facepalm:

Wstępnie szacuję około 30k moze 32k z ogarnięciem blacharki bo 2 zderzaki maska i lotka do malowania jest

Opublikowano

mały update ;) w ostatnim czasie zmotywowałem się do odstawienia samochodu na wyciągnięcie kompresora klimy i poszedł do regeneracji okazało się że napęd się wysypał ale firma trochę dała d*py bo po zamontowaniu klima dalej nie ruszyła najprawdopodobniej do wymiany jest jeszcze zawór ogólnie to udało mi się ich udręczyć tylko na połowę kosztów demontażu tego ale mają ją jeszcze raz przepatrzyć i wymienić zawór mam nadzieję, że się w koncu z tym uporam.IMG_2323 (Large).JPG

jak już przód był ściągnięty to powymieniałem oringi od pompy wody jakieś wężyki opaski na przewodach od pompy wspomagania bo były nadal wycieki ;)

IMG_2285.JPG

zaciski poszły do malowania proszkowego osłony też przy okazji regeneracja tzn wymiana gumek bo tłoczki były w idealnym stanie mimo że hamulce były świeże zmieniłem klocki tył bo poprzedni właściciel założył jakiegoś chinola który co jakiś czas piszczał, ponawiercałem sobie w piaście otwory pod śruby ustalające do tarczy. Szybka regeneracja wizualna tarcz ;) ocynkiem  żeby się to wszystko ładnie komponowało ;)IMG_2294.JPG

IMG_2316 (Large).JPGIMG_2331 (Large).JPG

No i zabrałem się za wydech bo sam downpipe nie dał pożądanego efektu i trochę tych rurek powycinałem ale generalnie dalej to będzie do poprawki

IMG_2302 (Large).JPGIMG_2301 (Large).JPG

Ogólnie teraz jest plan taki żeby wyrzucić wszystko ze środka i puścić perforowane rurki mniej wiecej tak jak zaznaczyłem na czerwono i chce przerobić sterowanie klapami tak żeby klapa była na przycisk nie wiem czy to będzie na pewno wykonalne ale będę myślał ;)

IMG_2302 (Large) ooo.jpg

z drobniejszych rzeczy to grill poszedł na czarno, lampy tył full red, czarna dokładka, dekielki kupiłem w końcu do felg niestety musialem na szybko wyjechać do francji do świąt i nawet nie porobiłem zdj tego wszystkiego ale przynajmniej mam czas coś tutaj skrobnąć ;)

IMG_2180 (Large).JPGIMG_2179 (Large).JPG

 

Ogólnie to kupiłem RNS-E jutro moj mechanik będzie to wyciągał z auta z całą kpl wiązką subuferem itd czyli wszystko będzie jak ori ;) bo auto idzie do rozbiórki, przy okazji chcę dołożyć włącznik drl i vfiza czy jak to się nazywa. W sumie się dobrze złożyło bo jest jeszcze parę tygodni i akurat zanim wrócę to będę już miał auto gotowe do jazdy ;) bo pracy trochę jest.

Zastanawiam się czy lotka na tylna klapę można kupić laminat czy trzeba szukać ORI ? co myślicie o planach na te końcowe ? bo może mam złe założenia i da się to jakoś inaczej ogarnąć ;)

Opublikowano

Ładnie wszystko na plus. Co do wydechu N/A są kapryśne i trzeba dobrze obliczyć przelot oraz uwalnianie spalin bo wiadomo to nie turbo. Klapy na przycisk jak najbardziej, sterowanie elektryczne lub ciśnieniowe tez do ogarnięcia.Lotka tylko ORI , wiadomo cena ale laminat jest do d*py, często nawet nie da się dobrze polakierować. Pogratulować postępu .... miło się czyta :) Tak dalej trzymaj


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

generalnie :D ciężko się powstrzymać od rezania... kiedyś myślałem, że da się z tego wyrosnąć ale jednak nie da się ;). z wydechami kombinuje bo to tanie przeróbki ;) kupić coś sensownego to jest parę tysięcy jak by nie patrzeć. No ogólnie miałem nadzieję że te zamienniki lotek się przez kilka lat dopracowały... bo tak samo było kiedyś z zamienikami m pakiety w bmw cieżko było to spasować a na dzień dzisiejszy siadają idealnie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...