Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka temperatura cieszy 2.5V6 TDI B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim aucie od tygodnia wyskakuje informacja na FISie że jest zbyt wysoka temp. Na zegarze pokazuje rzeczywiście minimalnie więcej tj równe 90-91 stopni. Normalnie prawidłowo powinno pokazywać minimalnie poniżej połowy kreski 90 stopni. Dodam że na zimnym brak błędu a temperatura wzrasta bez problemów podczas jazdy do momentu 90-91 po czym wyskakuje info o wysokiej temp.

Brak błędów na VCDS.

Pomiary VCDS na postoju.

Wskazania G62 (temperatura silnika dla komputera)  [01 – Engine] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 007 pomiar Coolant Temperature (G62) to 93,5 stopnie

Wskazania G2 (temperatura silnika dla zegarów) [17 – Instruments] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 003 pomiar Coolant Temperature to 92 stopnie

Pomiary podczas jazdy

Wskazania G62 (temperatura silnika dla komputera)  [01 – Engine] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 007 pomiar Coolant Temperature (G62) dochodzi do 97 potem spada do 94.5 podczas dłuższej jazdy 100km/h i wyłącza się błąd na FIS

Wskazania G2 (temperatura silnika dla zegarów) [17 – Instruments] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 003 pomiar Coolant Temperature dochodzi do 95,5 - 96 i ta sama sytuacja jw. info o wysokiej temperaturze się wyłącza.

Gdzie tkwi problem??? Może ktoś z Was się z tym spotkał???

Informacyjnie:

termostat wymieniałem 10 000 km temu podczas wymiany rozrządu :decayed: żeby się dostać do termostatu trzeba zwalać cały rozrząd:kox:

wymieniałem również zbiornik 1000 km temu nówka sztuka zamiennik.

 

Jeżeli miałby ktoś wiedze co to się dzieje to proszę o info - bardzo.

Boję się tylko że to może być wina termostatu. Proszę o potwierdzenie czy mam rację bądź nie.

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

 

 

Opublikowano

93.5 to normalna temperatura w moim BDG i chyba nie rośnie zbytnio przy mocnym obciążeniu. Płyn sprawdzałeś, może jest trochę zużyty i gorzej transferuje ciepło. Może wirnik na pompie zleciał z wałka i gorzej tłoczy ciecz. Czy jak masz alarm lub krótko przed załącza się wentylator chłodnicy? Czy możesz uzyskać wysoką temperaturę powietrza z nawiewów? Temp na zegarach to chyba do ok 107'C zawsze pokazuje 90

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
93.5 to normalna temperatura w moim BDG i chyba nie rośnie zbytnio przy mocnym obciążeniu. Płyn sprawdzałeś, może jest trochę zużyty i gorzej transferuje ciepło. Może wirnik na pompie zleciał z wałka i gorzej tłoczy ciecz. Czy jak masz alarm lub krótko przed załącza się wentylator chłodnicy? Czy możesz uzyskać wysoką temperaturę powietrza z nawiewów? Temp na zegarach to chyba do ok 107'C zawsze pokazuje 90

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Płyn jest ładny bez niepokojacych znaków. Stan płynu w zbiorniku pomiędzy min a max .Czy wentylator od klimy powinien działać przy wysokiej temperaturze non stop?
Wirnik pompy - nie wiem trzeba by rozkręcić wszystko bo inaczej jak sprawdzić.


Wysłane z Samsung oraz Tapatalka

Opublikowano

Jak mi poleciała pompa i wyłączałem silnik po krótkim dystansie to załączał się wentylator i chodził kilka minut.

Pompa - dlatego pytałem o ogrzewanie. Wymieniłeś ją razem z rozrządem?

Opublikowano
49 minut temu, 20hz napisał:

Jak mi poleciała pompa i wyłączałem silnik po krótkim dystansie to załączał się wentylator i chodził kilka minut.

Pompa - dlatego pytałem o ogrzewanie. Wymieniłeś ją razem z rozrządem?

Oczywiście. Wszystko wymieniałem po kolei jak należy. Zbyt dużo dłubania żeby coś omijać. Termostat też wymieniłem. Szkur..a że też nie mieli gdzie go umieścić.

Chyba nic nie wymyśle. Będę musiał zwalać cały rozrząd:angry::facepalm: żeby wymienić termostat i przy okazji sprawdzić pompę jak pisałeś bo co innego ?

Wentylator działa, czujnik raczej też poprawnie.

Opublikowano

Ja bym jeszcze diagnozował. Nie odpisujesz co z ogrzewaniem, jeśli ono działa wydajnie to pompa będzie sprawna. Czy w zbiorniku wyrownawczy widać powracający płyn z przelewów? Mi to strzeliło w marcu i po dystansie 25km załączało wentylator ale nigdy nie widziałem komunikatu. Czy sprawdziłeś oprócz temp. czy nie ma błędów od czujników, przerwy w obwodzie, zły sygnał?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Układ chłodzenia jest cisnieniowy , płyn chłodzący o prawidłowych parametrach w takich warunkach nie powinien wrzeć do minimum 110 st C.

Dopuki nie wrze ( nie wywala płynu ) to jest OK, nic się nie stanie :decayed:

Na pewno temperaura dochodząca do 100  stopni pod mocnym obciążeniem nie powinna dziwić , bo mieści sie w normie .

Jak masz taką na postoju i wentylatory nie pracują to trzeba by je sprawdzić.

A jak pracują i nie chce spadać to sprawdź czy chłodnice nie są pozatykane jakimiś śmieciami, najgorszy jest puch z kwitnienia  topoli :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 26.08.2017 o 07:45, 20hz napisał:

Ja bym jeszcze diagnozował. Nie odpisujesz co z ogrzewaniem, jeśli ono działa wydajnie to pompa będzie sprawna. Czy w zbiorniku wyrownawczy widać powracający płyn z przelewów? Mi to strzeliło w marcu i po dystansie 25km załączało wentylator ale nigdy nie widziałem komunikatu. Czy sprawdziłeś oprócz temp. czy nie ma błędów od czujników, przerwy w obwodzie, zły sygnał?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
 

Ogrzewanie działa bez problemu. W zbiorniczku jak jest zimny to nie przelewa a jak gorący to przelewa również po dodaniu gazu widać że więcej przepływa płynu. Nie wiem cz to normalne ale jeden wentylator od chłodnicy załącza się od razu na zimnym jeszcze nie zwróciłem uwagi na drugi czy się załącza na zagrzanym układzie. Na kompie nie pokazuje błędów. Co masz na myśli przerwa w obwodzie - zły sygnał?

Nie uważasz że to może być termostat? Że nie otwiera się do końca przez co większa część zostaje w układzie zamkniętym i pokazuje na fisie i zegarze minimalnie większą temperaturę?

Sprawdzę jeszcze czujnik temp tj kupię i wymienię.

 

Edytowane przez pesieka
Opublikowano
Dnia 26.08.2017 o 14:51, piotrsob1 napisał:

Układ chłodzenia jest cisnieniowy , płyn chłodzący o prawidłowych parametrach w takich warunkach nie powinien wrzeć do minimum 110 st C.

Dopuki nie wrze ( nie wywala płynu ) to jest OK, nic się nie stanie :decayed:

Na pewno temperaura dochodząca do 100  stopni pod mocnym obciążeniem nie powinna dziwić , bo mieści sie w normie .

Jak masz taką na postoju i wentylatory nie pracują to trzeba by je sprawdzić.

A jak pracują i nie chce spadać to sprawdź czy chłodnice nie są pozatykane jakimiś śmieciami, najgorszy jest puch z kwitnienia  topoli :P

Pewnie bym tak jeździł gdyby nie pokazywało komunikatu na FIS że jest za wysoka temp. Jednak mnie to wkurza i chce to zrobić. Na kompie pokazuje podczas jazdy 97 stopni.

Wentylator na sprzęgle wiskozowym na pewno pracuje od razu po załączeniu silnika drugiego jeszcze nie sprawdzałem ale czy on też powinien działać dla układu chłodzenia. Czy nie jest on od chłodnicy klimatyzacji?

Chłodnica jest ok. Jest tam mały syf ale wydaje mi się że tragedii nie ma - raczej do przyjęcia.

Opublikowano (edytowane)

Obydwa wentylatory ciągną powietrze chłodzące przez obydwie chłodnice , tak że ten od klimy jakiś tam wpływ też ma :decayed:

Kiedyś miałem podobny problem w Audi A2 , tylko że tam silnik się faktycznie przegrzewał jak były upały.

Wystarczyło płukanie chłodnic kranówką od strony silnika , szczęka mi opadła ile syfu się wypłukało z nich i problem nie powrócił :hi:

PS

Tylko nie próbuj tego robić myjką ciśnieniową bo zniszczysz radiatory chłodnic :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
3 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Obydwa wentylatory ciągną powietrze chłodzące przez obydwie chłodnice , tak że ten od klimy jakiś tam wpływ też ma :decayed:

Kiedyś miałem podobny problem w Audi A2 , tylko że tam silnik się faktycznie przegrzewał jak były upały.

Wystarczyło płukanie chłodnic kranówką od strony silnika , szczęka mi opadła ile syfu się wypłukało z nich i problem nie powrócił :hi:

PS

Tylko nie próbuj tego robić myjką ciśnieniową bo zniszczysz radiatory chłodnic :decayed:

Ok. Myślę że przy okazji wyczyszczę też chłodnice i sprawdzę czy działa ten drugi wentylator.

Dzięki.

Opublikowano

Witam ponownie

I nic. Jest bez zmian. Wyczyściłem i umyłem chłodnice. Wentylatory działają obydwa. Wymieniłem czujnik temperatury G62. Dolałem trochę jeszcze płynu ponieważ na check'u pokazywał komunikat

20170824_175729_resized.jpg

na VCDS pokazuje to

20170821_183513_resized.jpg20170821_183741_resized.jpg

 

Dodatkowo mam takie obserwacje - kiedy jadę rano do pracy 15 stopni na zewnątrz komunikat błędu się nie pojawia. Kiedy wracam przy temp zew 25 stopni samochód sie dogrzewa do 90 stopni i pojawia się błąd

20170831_170038_resized.jpg

też miałem dwa razy taką sytuację że gdy rozgrzany samochód postoi godzinę a potem go odpalam to zegar pokazuje 65 stopnni  wywala błąd

20170830_160900_resized.jpg

Nie mam więcej pomysłów. Czy to może być termostat?

Opublikowano

Czy aby na pewno ta ikona oznacza tylko zbyt wysoką temperaturę? Bo jej opis to coolant temperature and level. Temperatury masz wzorowe, pisząc to wszystko sugerujesz się tylko tą ikoną czy skanujesz jeszcze moduły w poszukiwaniu błędów?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, 20hz napisał:

Czy aby na pewno ta ikona oznacza tylko zbyt wysoką temperaturę? Bo jej opis to coolant temperature and level. Temperatury masz wzorowe, pisząc to wszystko sugerujesz się tylko tą ikoną czy skanujesz jeszcze moduły w poszukiwaniu błędów?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
 

masz na myśli auto scan czy coś innego ? auto scan robiłem i nic nie wyskoczyło

Opublikowano

zrobiłem pomiary dzisiaj wieczorem na chłodniejszym silniku i w modułach 01 i 17 były różnice temperatur 10 stopni a info że jest za gorący wyskoczyło przy 70

na zdjęciach screeny przy wyższej tem 82

A1.pngaa.png

Opublikowano (edytowane)

No jak parę latek żyje to w Audi na kolorowym fisie czegoś takiego w żółtym kolorze nie widziałem :decayed:

Z racji samego koloru to raczej nie sygnalizuje nieprawidłowości tylko raczej ostrzeżenie o zbliżaniu się do niebezpiecznej temperatury, przegrzanie było by na czerwono :P

Nie wiem na podstawie wskazań jakiego czujnika FIS to wywala, może ma jakiś specjalny i trochę za wcześnie robi ambaras ?

W każdym razie temperatury masz prawidłowe i olał bym to ( tzn. postarał bym się przyzwyczaić ) :naughty:

Wymiana termostatu na taki który będzie utrzymywał niższą temperaturę tyko po to by FIS nie świecił na żółto po oczach, w dodatku w tym silniku gdzie jest on zakopany w czarnej du*ie , uważam za nonsens :hi:

........

A jak ją dłużej oglądam to coraz bardziej jestem skłonny podejrzewać że ona ma coś wspólnego z poziomem chłodziwa .

Wywala mi taką w A2 tylko czerwoną ( FIS czerwony ) i piszczy jak jest mało chłodziwa .

Może tutaj czujnik poziomu ma dwa progi, ostrzegawczy na żółto i alarmowy na czerwono ?

A i ciekawy w A2-jce jest algorytm załączający tą kontrolkę , nawet po dolaniu pokazuje się i  piszczy jeszcze dwa może trzy razy 

po następnych uruchomieniach silnika :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Tak myślałem o odczycie błędów z modułu silnika lub zegarów. Bo jeśli to przegrzanie silnika to spodziewał bym się zatrzaśniecia informacji w pamięci - może błędnie biorąc pod uwagę żółty kolor. Kolega piotrsob1 mówi dość sensownie to raz, a dwa to jaki termostat kupiłeś? Ja mam identyko temperatury, a brałem na 87'C i dość mocno wydaje mi się że to jest właśnie wersja z niższą temperaturą, oczywiście pozostaje kwestia jego pełnej sprawności. Chociaż ja stawiam na inną przyczynę problemu

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie,

Na fisie jest info w kolorze czerwonym. Na zdjeciu tylko tak wyszło w innym odcieniu.

 

Wysłane z Samsung oraz Tapatalka

 

 

 

a3d9b19dee1a2c75b98cb0967fefe000.jpg

Opublikowano
Tak myślałem o odczycie błędów z modułu silnika lub zegarów. Bo jeśli to przegrzanie silnika to spodziewał bym się zatrzaśniecia informacji w pamięci - może błędnie biorąc pod uwagę żółty kolor. Kolega piotrsob1 mówi dość sensownie to raz, a dwa to jaki termostat kupiłeś? Ja mam identyko temperatury, a brałem na 87'C i dość mocno wydaje mi się że to jest właśnie wersja z niższą temperaturą, oczywiście pozostaje kwestia jego pełnej sprawności. Chociaż ja stawiam na inną przyczynę problemu

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Nie pamietam jakie ogrniczenie temperatury na termostacie. W każdym bądź razie przez 8 miesięcy bylo ok i sie zesr**ło

Wysłane z Samsung oraz Tapatalka

Opublikowano

Nie dawała mi spokoju myśl dlaczego wskakuje błąd przy 60ciu paru stopniach

e1ecac6c963a05ea66aa8f57da40dd6e.jpg

Wiec mówię że nie może to być sprawa mechaniczna tylko elektroniki.

I mnie tknelo że wymienialem zbiorniczek płynu i okazało się że wtyczka była źle dociśnieta w gniazdo zbiornika przez co była przerwa w pomiarze temperatury.

Po wcisnieciu wtyczki problem się rozwiązał [emoji4]

Jak to mówią: najciemniej pod latarnią [emoji1]

 

dbcda920bd3eed02bf1b2e8d46828504.jpg

Wysłane z Samsung oraz Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...