Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny w A4 B7 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

Wycięcie DPF-a czy katalizatora to tak jak wykucie dużej dziury w ścianie do sąsiada , teraz będzie wszystko słychać :decayed:

Ot takie porównanie mi wpadło do łepetyny :P

 

Aha to ok:thumbup1:

Bo ogólnie to brzmi fajnie ale było ale....

Dzieki 

Pozdrawiam:hi:

Opublikowano
6 godzin temu, maquuu napisał:

a jak to zrobiłeś że katalizator zostawiłeś ??

No właśnie, napisz jak to ogarnąłeś ?

Miałeś oddzielny katalizator , taki o którym  pisał Marcin ?

Czy może w jednej puszcze oddzielne wkłady i wywaliłeś tylko ten o sadzy ?

 

Opublikowano

Jak dla mnie nie ma w tej puszcze od DPF  katalizatora jest tylko wkład filtra i to wszystko.. ale jak kolega ma inaczej to chętnie się dowiem jak :D

Opublikowano

Przepraszam ze wprowadziłem was w blad, udzielam sie w wątku a mam inne auto- a4 b8.

w tym aucie w jednej puszczę mam kata i dpfa oddzielonego mała wolna przestrzenią dlatego zostawiłem samego kata

Opublikowano (edytowane)

No najpowszechniejsze w B7 PD są " dwa w jednym " gdzie warstwa katalityczna jest na strukturze DPF-a :)

Oddzielne wkłady do katalizy i filtrowania zamontowane w jednej puszcze na własne oczy widziałem tylko w zamiennikach JMJ.:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A no właśnie i to by się zgadzało.. nie mniej jednak nie my pierwsi usuneliśmy DPF-y i jakoś wcześniej nikt nic się nie żalił że mu tak dymi jak u nas.. ? :)

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, Damis16 napisał:

Przepraszam ze wprowadziłem was w blad, udzielam sie w wątku a mam inne auto- a4 b8.

w tym aucie w jednej puszczę mam kata i dpfa oddzielonego mała wolna przestrzenią dlatego zostawiłem samego kata

Jak widać ktoś doszedł do wniosku że tak chyba będzie lepiej ( a przy okazji mniej problemów po usunięciu samego DPF-a ):wink:

Opublikowano

Dokładnie,

minus jest tylko jednej u mnie: szumi wydech.

 

calosc mnie kosztowała +200

-150 zł - wyprogramowanie dpf

+400 zł - sprzedana cegła na skup

-50 zł - uszczelki 

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Postawił bym skrzynkę piwa , że przed turbiną Damiana jeszcze dłuuga i bezawaryjna praca, chyba że da się namówić na jej wymianę, wtedy ją chętnie przygarnę i wrzucę na półkę , niech leży w zapasie :)

Zakład Marcin ?:naughty:

Magicznej kuli nie mam, Ty pewno też nie. Ma sprawdzić podstawy wtedy będziemy myśleć.  Kwestia kilometrów i eksploatacji

14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

a także prawdopodobnie właściwości rezonansowe otwartego wydechu ( katalizatory i DPF-y ograniczają ją tylko do przestrzeni pomiędzy turbiną a nimi , izolując zjawiska falowe przed i  za DPF-em/katalizatorem:hi:

po co te filozofie ? dobrze wiesz że chodzi o ciśnienie wsteczne na kompresorze nie w wydechu (gdzie jedno do drugiego), ludzie na potęgę rozprężają wydechy, walą 3'', przepustnice i nie mają żadnego dymu, problemu olejowego czy "rezonansów od turbo".  Geneza powstawania jest banalnie prosta, w tym nie ma żadnej filozofii. 

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Poza tym takie coś jak filtr stożkowy w silniku z turbiną to typowy bajer , który tylko wygląda kozacko a na dobrą sprawę poza 

podniesieniem poziomu szmerów ssania i  zmniejszeniem stopnia filtracji powietrza, nic nie daje :hi:

jedyne czego można się obawiać to pyłu kwarcowego, ale nie wiem ile lat byś musiał jeździć by oduczać jego efekty. W sieci jest trochę pomiarów również na silnikach N/A które pokazują że poprawna implementacje to jednak plus, mały ale jednak. Wymiana kubłów, filtrów i izolacja termiczna w bp przy większych modach to podstawa.

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

słychać wyraźnie wpadanie w rezonans układu regulujacego wydajność turbiny (zmiennej geometrii ) 

jak sama nazwa wskazuje " Compressor Surge " problem dotyczmy fali odbitej która wraca do kompresora, nie ma to nic wspólnego z geometrią czy wydechem.  Benzyny turbo nie mają geometrii a też mają ten problem, dźwięk i objawy są identyczne

14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jego geneza to właśnie nieprecyzyjna praca VNT, powodująca falowanie ciśnienia w dolocie i wydechu .

fale ciśnienia dadzą Ci fale w mocy, nie wibracje. Wibracje powstają przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych i przy zbyt agresywnym rozpędzaniu samego kompresora. Dźwięk który słyszmy powstaje w skutek uderzenia fali wstecznej w kompresor.

Oczywiście każdy ruch wprowadza wibracje ale chyba każdy z nas jest na tyle inteligentny że rozumie o co tak naprawdę chodzi.

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli Marcin uważasz że przy wyłączonym/zaślepionym  EGR-ze żywotność DPF-a spadnie z powodu dużych ilości sadzy to chętnie bym przeczytał w jaki sposób :naughty:

Bo po pierwsze według mojej wiedzy i logiki to przy wyłączonej recyrkulacji spalin silnik pracuje tylko na świeżym powietrzu , z dużym nadmiarem tlenu, co bardzo dobrze wpływa na bezdymne spalanie paliwa i DPF będzie miał dużo mniej roboty .

Minusem jest oczywiście dużo wyższa produkcja NOx , bo właśnie po to by ją ograniczyć do minimum stosuje się EGR-y w dieslu . Ale to jest problem z którym ma sobie poradzić katalizator a nie DPF. A że raczej na pewno sobie nie poradzi z taką ilością tlenków azotu,  to skutkiem ubocznym najwyżej to że będziemy bardziej truli otoczenie  :decayed:

Po drugie konstruktorzy też o tym wiedzą i na czas aktywnej regeneracji w działającym układzie DPF,  zawór EGR jest zamykany z tego właśnie powodu , by zapewnić nadmiar tlenu potrzebny do aktywnej regeneracji cegiełki ( dodatkowo jest on wspomagany jeszcze podniesieniem na ten czas stopnia doładowania w silniku ) :hi:

EGR jest chyba w każdym silniku od 20 jak nie więcej lat, dopala nie tylko NOx ale i cząstki stałe. Recyrkulacja spalin obniża temp spalin więc poprzez jego zamknięcie zwiększasz temp, boost również zwiększa temperaturę, zwiększanie ilości cząstek tlenu również podnosi temperaturę. Nowe kolektory (również w 2.0 tdi) są skonstruowane tak by zwiększyć temperaturę na wydechu. 

Na temat DPF' już mi się nie chce pisać...

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
55 minut temu, Damis16 napisał:

Dokładnie,

minus jest tylko jednej u mnie: szumi wydech.

kup sportowy katalizator.

Opublikowano (edytowane)

Wstawiam filmik mojego przypadku dla porównania zadymienia. Ostatnio gdy po trasie dojechałem na podwórko i manewrowałem na wolnych obrotach to tak zadymił za sobą,że to co widać na filmie to prawie nic. Kolor spalin siwo-niebieski. Niepodoba mi się to zjawisko. Narazie stan oleju ok ale może za mało jeszcze przejechałem. Ostatnio też spojrzałem na stronę zimną wirnika to oleju były znikome ilości,luz poprzeczny około 1mm,wzdłużnego nie ma. Zrobiłem zdjęcie wirnika. Dodam tez filnik jak wyglądął mój dpf.

https://www.youtube.com/watch?v=AYo0xzxpK_U

https://www.youtube.com/watch?v=4l71S1ebkc4

https://www.youtube.com/watch?v=WGeMeiu8I5Q

IMG_20170824_170749.jpg

IMG_20170824_170721.jpgI zdjęcia DPF

 

IMG_20170823_145327_HDR.jpg

IMG_20170823_145430_HDR.jpg

IMG_20170823_145457_HDR.jpg

Edytowane przez Kornel1989
Opublikowano
12 godzin temu, marcin4x4 napisał:

kup sportowy katalizator.

Mozesz naprowadzić mnie na jakis konkretniejszy model itp?

Montowac go najlepiej zaraz za puszka po dpf czy mogę go troszeczkę dalej wsadzić? Nie mam miejsca zaraz za puszka dpfa

Opublikowano
Wstawiam filmik mojego przypadku dla porównania zadymienia. Ostatnio gdy po trasie dojechałem na podwórko i manewrowałem na wolnych obrotach to tak zadymił za sobą,że to co widać na filmie to prawie nic. Kolor spalin siwo-niebieski. Niepodoba mi się to zjawisko. Narazie stan oleju ok ale może za mało jeszcze przejechałem. Ostatnio też spojrzałem na stronę zimną wirnika to oleju były znikome ilości,luz poprzeczny około 1mm,wzdłużnego nie ma. Zrobiłem zdjęcie wirnika. Dodam tez filnik jak wyglądął mój dpf.



IMG_20170824_170749.thumb.jpg.0dc36ab24b00ded3518fb3318ad0551f.jpg
IMG_20170824_170721.thumb.jpg.c4f859ff37060b6c7d1d3877bba353ba.jpgI zdjęcia DPF
 
IMG_20170823_145327_HDR.thumb.jpg.359f60bc81878aa58f757a495e7b21f9.jpg
IMG_20170823_145430_HDR.thumb.jpg.ab1677992fdef1d5ac14f72cdad67d51.jpg
IMG_20170823_145457_HDR.thumb.jpg.a558f4ec8d171f468ff931a69ca31180.jpg
U mnie juz jest coraz gorzej, wczoraj jak wracalem z roboty to chlop w korku stal za mna w kabrio mysle sobie uu facet sp***dalaj lepiej nie wiesz co cie czeka i nagle soczysty bak w ciapatego piekny widok.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

?
Oby jak najprędzej znaleźć przyczynę i się z tym uporać...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Damis16 napisał:

Mozesz naprowadzić mnie na jakis konkretniejszy model itp?

Montowac go najlepiej zaraz za puszka po dpf czy mogę go troszeczkę dalej wsadzić? Nie mam miejsca zaraz za puszka dpfa

http://rm-motors.pl/pl/151-katalizatory-uniwersalne-sportowe

Katalizatory merlowe powinny być montowane blisko silnika.

filozofując na forach trudno znaleźć przyczynę, wymyślacie nie wiadomo co a nie sprawdzacie podstaw. Wywalanie DPF to efekt nie przyczyna.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

dasz 340 zł za chińczyka którego i tak musisz ciąć i potem spawać by spasować, gdzie sens ? i niby jaki to ma rozwiązać problem ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
dasz 340 zł za chińczyka którego i tak musisz ciąć i potem spawać by spasować, gdzie sens ? i niby jaki to ma rozwiązać problem ?
Okej o wszystkim bede informowal was

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Damian320d.

Usunąłeś DPF-a- ok. Teraz musisz znaleźć przyczynę jego zapchania bo to ona spowodowała jego usterkę. Dym, sadze cokolwiek teraz wydostaje się z twojej rury wydechowej spowodowały jego uszkodzenie.

Zaczął bym od sprawdzenia po całodobowym postoju wszystkich czujników temperatury, czy pokazują zbliżone wartości.

Potem diagnostyka przepływomierza, egr, ciśnienia doładowania powietrza, wtryskiwacze - korekcje, odchyłki.

Tego w błędach czyli DTC komputer może Ci nie wywalić jak to mówię "kawa na ławę" czyli błąd P 0XXX.

Niestety trzeba poszukać. Albo zrobisz to Ty albo kumaty mechanik.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Kornel1989 napisał:

Wstawiam filmik mojego przypadku dla porównania zadymienia. Ostatnio gdy po trasie dojechałem na podwórko i manewrowałem na wolnych obrotach to tak zadymił za sobą,że to co widać na filmie to prawie nic. Kolor spalin siwo-niebieski. Niepodoba mi się to zjawisko. Narazie stan oleju ok ale może za mało jeszcze przejechałem. Ostatnio też spojrzałem na stronę zimną wirnika to oleju były znikome ilości,luz poprzeczny około 1mm,wzdłużnego nie ma. Zrobiłem zdjęcie wirnika. Dodam tez filnik jak wyglądął mój dpf

Luz wirnika kompresora turbiny ok. 1mm to jest już duży luz .

Taki wirnik jest już wytarty po obwodzie o muszlę , i turbina na małych obrotach pewnie późno wstaje .

Na pewno ma on też niekorzystny wpływ na pracę uszczelnień turbiny , ale taka turbina może jeszcze sporo czasu pochodzić , choć nikt nie powie Ci ile :decayed:.

Kiedyś w 1,9tdi  AVG ( zwykła 110 na pompie VP )  po 350 kkm miałem podobny luz wirnika, po 400 wziął ją ode mnie braciak , przy 500 ukręcił się wał korbowy , a turbina do końca chodziła bez problemów :hi:

Ogólnie problem z dymieniem wygląda na podobny do tego u Damiana , żeby to jednoznacznie stwierdzić to zrób próby następująco:

Na rozgrzanym silniku , od razu po skończonej jeździe filmuj wydech podczas  pracy na biegu jałowym (chociaż z 5 minutek) i na koniec zrób solidną przegazówkę.

Następna próba identycznie, tylko z przytkanym wydechem ( jedna końcówka zatkana całkiem , druga 2/3 albo 3/4 przekroju).

Co do prześwitu przez cegiełkę to masz go tylko dla tego że jest ona w dwóch kawałkach, jakby była w całości i wyjęta z obudowy sprawna ( nie zatkana ) to patrząc pod światło żadnego prześwitu byś nie zobaczył :P.

12 godzin temu, Damian320d napisał:

U mnie juz jest coraz gorzej, wczoraj jak wracalem z roboty to chlop w korku stal za mna w kabrio mysle sobie uu facet sp***dalaj lepiej nie wiesz co cie czeka i nagle soczysty bak w ciapatego piekny widok.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Generalnie czym dłużej stoisz autem z pracującym na wolnych obrotach silnikiem, to tego oleju się przez uszczelnienie przedostaje więcej.

Zbiera się on w muszli turbiny i dopiero jak ruszysz to jego głowna część zaczyna się spalać :decayed:

Czyli prosto, dłuższy postój = więcej dymu po ruszeniu :hi:

Przetestuj i napisz czy dobrze piszę :P

13 godzin temu, Damis16 napisał:

Mozesz naprowadzić mnie na jakis konkretniejszy model itp?

Montowac go najlepiej zaraz za puszka po dpf czy mogę go troszeczkę dalej wsadzić? Nie mam miejsca zaraz za puszka dpfa

Nagraj może najpierw filmik jak ta Twoja fura brzmi i daj obejrzeć ....:P

 

11 godzin temu, maquuu napisał:

Może problem rozwiązałby założenie kata w miejsce puszki dpf, np takiego http://allegro.pl/kat-katalizator-audi-a4-1-9-avb-awx-avf-00-04-i5161647968.html ? Tylko wtedy co ze wszystkimi czujnikami które są w dpf ?

Damian , jeżeli zależy Ci tylko na tym by nie dymił , to ten kat może być ze złomu, oby nie był tylko zatkany i zamontuj go w najbliższym silnikowi możliwym miejscu ( nie wyywalając puchy po DPF-ie ).

Druga , opcja to trochę rezania , czyli przepustnica w rurze wydechowej ( jeszcze przed rozwidleniem na dwa tłumiki ) która sama się będzie pod naporem spalin otwierała.

Coś na wzór tego:

http://mtuning.pl/Modul-Przepustnica-wydechu-pneumatyczna-76mm-p20061

Tylko klapka przycięta z jednej strony i zamiast siłownika sprężyna :P

2 godziny temu, Pawelkiwi napisał:

Damian320d.

Usunąłeś DPF-a- ok. Teraz musisz znaleźć przyczynę jego zapchania bo to ona spowodowała jego usterkę. Dym, sadze cokolwiek teraz wydostaje się z twojej rury wydechowej spowodowały jego uszkodzenie.

Zaczął bym od sprawdzenia po całodobowym postoju wszystkich czujników temperatury, czy pokazują zbliżone wartości.

Potem diagnostyka przepływomierza, egr, ciśnienia doładowania powietrza, wtryskiwacze - korekcje, odchyłki.

Tego w błędach czyli DTC komputer może Ci nie wywalić jak to mówię "kawa na ławę" czyli błąd P 0XXX.

Niestety trzeba poszukać. Albo zrobisz to Ty albo kumaty mechanik.

Paweł , ciągnąłem Damiana za język na początku tematu co do przyczyny wycięcia cegły i jednoznacznie nie napisał by sprawiał jakiś problem , poza tym że wydawało mu się chyba że się ciągle wypala :decayed:

Jak napisał że kolor gorącej części turbiny był pomarańczowy , to raczej nie świadczy o jakichś problemach z samym silnikiem i turbiną , wypalać mógł się częściej z racji przebiegu ( duża zawartość popiołu w cegle ).

Damian ile razy miałeś taką kontrolkę na FIS-ie :

DPF.jpg

?

Jeździłeś na wymuszone wypalanie cegły ?

A jeżeli nie to skąd wiedziałeś że cegła się ciągle wypalała ?

Jedyne co tylko mi się rzuciło niepokojącego to bardzo wysokie spalanie na fisie , ale przy bardzo ciężkiej nodze jest ono wykonalne :D

Napisz Damian jak z tym spalaniem teraz wygląda sytuacja .

 

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...