mily Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam!!! Kupiłem niedawno A4 97 silnik 1,9TDI cos ok 70 KM. Nie znam tego silnika stąd moje pytanie jak w temacie. U mnie jest tak, silnik jest zimny przekręcam kluczyk i czekam az zgasnie kontrolka od swiec i uruchamiam (kreci ok 2-3 sekund), obroty wskakuja na 1000 obr/min, po czym powoli spadaja do 850 trwa to ok 30 sekund. Podczas odpalania nie dymi. Jak silnik pracuje to świece jeszcze podgrzewają i jak sie wyłączają to zaczyna dymić jak smok. Po przejechaniu ok 1 kilometra dymienie ustępuje. Czy tak powinno być?? Czy cos jest nie tak, bardziej mnie niepokoji to dymienie ale moze to normalne?? POZDRAWIAM MILY
slaweq Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Najpierw sprawdz w kole zapasowym lub w książce serwisowej jaki masz symbol silnika bo TDI ok 70 KM to nie było
rookie Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Z tego kolego co piszesz masz takie samo auto jak ja czyli TDI 75KM wersja z Belgii, a dokładniej 1.9 DI bo tak widnieje na wlepce w kole zapasowym. To że dymi to normalne, mi też dymi jak jest zimny przy temp +2.5'C. To para wodna. Nie rozumiem z tymi świecami, jak ci podgrzewają podczas pracy, to nie czekasz aż się kontrolka wyłączy i tyknie przekaźnik? A sprawdzałeś czy świece są nie spalone? Pierwsze zrób to. Pozdro
mily Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Tak świece są ok wymieniłem wszystkie 4 i pali ok. Teraz ze swiecami. Gdy przekrecasz kluczyk to masz informacje ze swiece grzeja i nalezy poczekac az kontrolka zgasnie. Odrazu gdy zgaśnie kontrolka to nalezy uruchomić silnik. Ale świece grzeją dalej jeszcze ok 20 sekund mimo że silnik jest uruchomiony jednak kontrolka juz o tym, nie informuje. I z tego co sie zorientowałem to jest poprawne. A jeszcze tak na marginesie w opisie masz: Jest Audi A4 1.9 TDI AFF + power box TDI 90 PS Co to oznacza?? Ze przerobileś ją na 90 KM?? Jak tak to jak?? I jaki jest to koszt??
rookie Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mój drogi, jak wiesz, ten silnik jest troszkę mułowaty i brakuje mu werwy przy przyspieszaniu. Trzeba było to zmienić Mój przebieg to 194500 km Dokładnie mówiąc kupiłem Power Boxa, który zwiększa dawkę paliwa na pompie wtryskowej. Bardzo prosto się go podłącza i reguluje, ponieważ ma oryginalne wtyczki. Co najważniejsze, działa on bez ingerencji w komputer sterujący i bez ingerencji w mechanikę silnika. Zawsze możesz go odłączyć. Oto sprzedawca od którego brałem: http://www.allegro.pl/item532728882_chip_box_1_9_2_5_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html Najważniejsze, że czuć że jest żwawszy i chętniej wchodzi na obroty. Muszę jeszcze sprawdzić V-max, ale to gdzieś na autostradzie. Koszt 177 zł Pozdrawiam
mily Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 To urządzenie jest faktycznie bezpieczne?? Bo słyszałem różne opinie, że jak się zakłada tego typu urządzenie to trzeba cały silnik przystosować pod 90 KM, czyli wymienić turbo na mocniejsze, rozrząd i inne elementy (teraz juz nie pamietam) które mogą odczuć zwiększoną moc silnika. Czy mógłbyś mi wysłać instrukcję obsługi (elektronicznie) ?? Z chęcią poczytam i sprawdzę czy ja już tego nie mam bo mój motor zbiera się jak 100 Konna Vektra B 1,6 16V (ostatnio sprawdzałem z kolegą jego motor jest ok 5 000 km po remoncie kapitalnym, więc nie ma mowy żeby nie miał tych 100 KM)
Wihajster Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mój drogi, jak wiesz, ten silnik jest troszkę mułowaty i brakuje mu werwy przy przyspieszaniu. Trzeba było to zmienić Mój przebieg to 194500 km Dokładnie mówiąc kupiłem Power Boxa, który zwiększa dawkę paliwa na pompie wtryskowej. Bardzo prosto się go podłącza i reguluje, ponieważ ma oryginalne wtyczki. Co najważniejsze, działa on bez ingerencji w komputer sterujący i bez ingerencji w mechanikę silnika. Zawsze możesz go odłączyć. Oto sprzedawca od którego brałem: http://www.allegro.pl/item532728882_chip_box_1_9_2_5_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html Najważniejsze, że czuć że jest żwawszy i chętniej wchodzi na obroty. Muszę jeszcze sprawdzić V-max, ale to gdzieś na autostradzie. Koszt 177 zł Pozdrawiam Box to zło juz nie raz było mówione o ty na forum.Odradzamy i nie polecamy
Sztomel Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Co najważniejsze, działa on bez ingerencji w komputer sterujący i bez ingerencji w mechanikę silnika. o ile chodzi o jego montaż to się zgadzam - nie wymaga on ingerencji w sterownik silnika ale jeśli już chodzi o jego działanie to ingerencja jest i to bardzo niekorzystna, oszukiwanie sterownika i polewanie ciągle zwiększonej dawki do komór spalania po pewnym czasie jego używania zaowocuje stopieniem tłoków - zwłaszcza podczas długotrwałego butowania kiedy temperatura w komorach spalania wzrasta ponad dopuszczalną. trzeba cały silnik przystosować pod 90 KM, czyli wymienić turbo na mocniejsze rozumowanie słuszne, z jedną tylko różnicą a mianowicie turbosprężarką, której w tym silniku nie ma.
Wihajster Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 trzeba cały silnik przystosować pod 90 KM, czyli wymienić turbo na mocniejsze rozumowanie słuszne, z jedną tylko różnicą a mianowicie turbosprężarką, której w tym silniku nie ma. mylisz sie kolego jest turbinka :gwizdanie:
mily Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 No właśnie o dziwo jest Turbo, mimo że w oznaczeniu na silniku pisze di, zamiast tdi. Ale fizycznie turbo jest przy silniku, nawet nie trzeba zdejmować atrapy żeby je zobaczyć. Jedyne silniki bez turba to są SDI jeżeli się nie mylę. To teraz juz wszystko wiem, albo mam w idealnym stanie silnik co mnie bardzo cieszy, albo mam podniesioną moc co mnie nie bardzo cieszy. Poprosiłbym o instrukcję obsługi jak to się montuje, chciałbym zoabczyć czy mam tą puszkę czy nie. Albo niech ktoś mi powie gdzie tego szukać.
Musashi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 rozumowanie słuszne, z jedną tylko różnicą a mianowicie turbosprężarką, której w tym silniku nie ma. TDI bez turbo?
mily Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 rozumowanie słuszne, z jedną tylko różnicą a mianowicie turbosprężarką, której w tym silniku nie ma. TDI bez turbo? Na silniku i przy kole jest napisane "di" a nie TDI, więc można się pogubić, trochę tu audi namieszało z tym oznaczeniem. Fizycznie turbo jest. Nawet w ETKA sprawdzałem i też występuje, pod oznaczeniem di.
Musashi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 w dokumentacji silnik jest opisany jako: TDI - Turbodiesel Enspritz Motor
Wihajster Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 w dokumentacji silnik jest opisany jako: TDI - Turbodiesel Enspritz Motor dokładnie
rookie Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 panowie jest turbo bez dwóch zdań, wiem bo mam w tym silniku jest mniejsze doładowanie turbiny i mniej wydajne wtryski ot, cała różnica Sztomel, Jak mogą się stopić tłoki jak silnik jest cały od 110 konnej jednostki, która dostaje jeszcze większą dawkę paliwa i jest jeszcze bardziej obciążona niż moje śmieszne 85 KM? Poza tym piszesz bzdury z księżyca, że nie ma turbo.
boseron Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 czy to jest dyskusja na temat tego czy jest turbo czy nie ma??? gość pytał chyba o cos innego odpala Ci normalnie, skoro dymienie ustaje po 1 km to bym sie nie przejmował to rzeczywiście rzadki silnik
krolu Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Mój drogi, jak wiesz, ten silnik jest troszkę mułowaty i brakuje mu werwy przy przyspieszaniu. Trzeba było to zmienić Mój przebieg to 194500 km Dokładnie mówiąc kupiłem Power Boxa, który zwiększa dawkę paliwa na pompie wtryskowej. Bardzo prosto się go podłącza i reguluje, ponieważ ma oryginalne wtyczki. Co najważniejsze, działa on bez ingerencji w komputer sterujący i bez ingerencji w mechanikę silnika. Zawsze możesz go odłączyć. Oto sprzedawca od którego brałem: http://www.allegro.pl/item532728882_chip_box_1_9_2_5_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html Najważniejsze, że czuć że jest żwawszy i chętniej wchodzi na obroty. Muszę jeszcze sprawdzić V-max, ale to gdzieś na autostradzie. Koszt 177 zł Pozdrawiam POCZYTAJ OPIS KOLEŚ SIĘ WOGÓLE NIE ZNA "110-konny: AFN , AFF"
rookie Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Bronić go nie będę, bo w opisie jest błąd ewidentny. Ale box działa. Teraz kilka faktów: - zwiększonego dymienia nie ma - prędkość maks. jest ta sama, narazie 160 km/h [nie miałem warunków by jechać szybciej] - spalanie to samo 6,4 l/100km Kolego Krol, ile pali twoja niunia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się