Bartek2408 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Witam, Mam problem z moim audi a4 B6 AWX. Mianowicie auto wpada w not lauf w okolicach 3800obr/min. Przy wyższych biegach gdy wdepnę gaz na max jest lekkie poszarpywanie (około 1350-1700obr). Ostatnio zaślepiłem EGR, wymieniłem wężki podciśnienia i zawór N75. Co może być przyczyną rozłączania turbiny? Jeżdżę bardzo dynamicznie, praktycznie co tydzień autko przeganiane po expresówkach. Poniżej załączam logi: Dynamiczne i statyczne razem: Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_uYJzG0t.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_0CqC8.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_n9Tod6.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_987G9k.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_P6dev.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_jjv165Q.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_o43ph2U.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_AQTF2.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_7lHg7Vq.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_wU93F.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_l2uon.html Dynamiczne: Grupy 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_3Ph94H.html (not lauf) Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-011_003_008_l2kr4.html (not lauf) Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_U7MES.html Grupy 003, 008: http://vaglog.pl/log-008_003_oGwn68m.html Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-011_003_NsTJD9f.html Proszę o wyrozumiałość, to moje pierwsze logi. Pozdrawiam.
MemberA4 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 (edytowane) Miałem podobnie u siebie ,w pierwszym logu gr11 widać duże przeładowanie prawie 2 bar i dla tego masz not lauf. Raczej turbo do czyszczenia tak jak ja miałem Możesz jeszcze gruche od turbo odkręcic (dwie nakrętki M6 od dołu) i zobaczyć jak mocno się zacina geometria a moze zdołasz ja rozruszać w ten sposób Edytowane 6 Września 2017 przez MemberA4
Bartek2408 Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 (edytowane) Hmm... Czyli to prawdopodobnie turbawka daje znać o sobie. Jutro wezmę się za sprawdzenie gruchy. Przy wymianie wężyków z ciekawości sprawdzałem sztangę (jakiś miesiąc temu) i ciężko ją było ruszyć rękoma. Ruch sztangi był bardzo mały. Jutro zobaczę i dam znać. Wyjąłem turbo na stół lecz dzwigienka od zmiennej geometrii chodzi leciutko... Zdemontowałem również węże od IC, jest w nich trochę oleju. Na jednej złączce (ta od strony map sensora) jest dosyć wyraźny luz. Króciec od vacu pompy również miał luz (sklejony podpialem). Jutro jeszcze powalczy i przy okazji pojadę zarobić wąż od smarowania turbiny... Edytowane 7 Września 2017 przez Bartek2408 Aktualizacja postu
MariuszKK Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 (edytowane) Zajrzyj jeszcze do filterka w N75, można go przemyć w wodzie lub wymienić na zamiennik(sam filtr). https://a4-klub.pl/topic/401293-sapiąca-szurająca-turbina-i-notlaufy-bpw/ Edytowane 8 Września 2017 przez MariuszKK
Bartek2408 Opublikowano 8 Września 2017 Autor Opublikowano 8 Września 2017 N75 w marcu wymieniony na oryginalny pierburga. Zmienna geometria czysta, sam już nie wiem co może być powodem not laufa?
piotrsob1 Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 W dniu 8.09.2017 o 20:30, Bartek2408 napisał: N75 w marcu wymieniony na oryginalny pierburga. Zmienna geometria czysta, sam już nie wiem co może być powodem not laufa? A nie zaczęła przeładowywać po wymianie wężyków ?
MemberA4 Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 W dniu 6.09.2017 o 21:02, Bartek2408 napisał: Wyjąłem turbo na stół lecz dzwigienka od zmiennej geometrii chodzi leciutko... nie mogłeś od razu zrobić czyszczenie? u mnie też leciutko chodziła geometria, po rozpołowieniu turbo zero nagaru w środku a jednak w jednym miejscu miała delikatną przycinkę porównywałem sobie moje logi przed czyszczeniem i sa podobne do twoich u nie po czyszczeniu wartości w BS się zmniejszyły w pozycji ON z 1193mbar na 1099mbar
Bartek2408 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 (edytowane) Turbo wyczyszczone. Miałeś rację, u mnie też była przycinka i po 3 godzinach pracy turbawka jak nowa. Do czyszczenia poszły również rurki układu doładowania. Map sensor był delikatnie w oleju, przepływomierz również. Wymienione wszystkie filtry i zalany oliwą Motul 5W40. Autko jak nowe. I jeszcze jedno- po zaklejeniu krućca vaku pompy znikło syczenie. Dzisiaj się postaram wkleić logi i zobaczymy co się zmieniło. ? Edytowane 10 Września 2017 przez Bartek2408 Błąd literowy
Bartek2408 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 7 godzin temu, piotrsob1 napisał: A nie zaczęła przeładowywać po wymianie wężyków ? Po wymianie było wszystko okey.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się