Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długa skrzynia z quattro w dieslu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Interesuje mnie, czy w 2.5 Q były dłuższe skrzynie montowane fabrycznie niż były one montowane w 1.9 Q ? Czy ktoś jest w posiadaniu jakiś danych odnośnie tego?

U siebie w 1.9 mam HCG, w 2.5 FTL fakt było to w A6 ale przecież to raczej bez różnicy bo pasuje też.

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

Opublikowano (edytowane)

FTL nie zamontujesz. Skrzynia jest dłuższa i nie chodzi jedynie o przełożenia. Musiałbyś zmieniać wał, a nawet po tym nie spasujesz jej z dyfrem bo ma on przełożenie 37/10 dopasowane do HCG (w FTL masz 35/9).

Jeszcze z ciekawostek to w FTL olej musi być chłodzony przez chłodnicę wody, czego nie masz w 1.9.

W skrócie.. d*pa :)

 

Edytowane przez spetsnaz
Opublikowano

No ok, dzięki za poinformowanie

A czy z B6 wychodziły dłuższe skrzynie niż ta moja? Jeszcze jedno, wnioskuje że jak będę chciał zmienić skrzynie to też i dyfer, tak wnioskuje z Twojej wypowiedzi.

Opublikowano

FTM, GBB i ENV- wszystkie 3 są z b6 2.5 tdi i mają te identyczne przełożenia plus główne 35:9. Są dłuższe niż te z 1.9 Q.

Opublikowano

O właśnie taka odpowiedź mi odpowiada :)
Wiem już konkretnie czego szukać. Dzięki.
A znasz może przełożenia o ile jest dłuższa?

Wysłane z Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

W tabeli masz rozpisane przełożenia, w kolumnach odpowiednio skrzynie HCG i FTM. Możesz obliczyć różnice prędkości na poszczególnych biegach przy danych obrotach:

Engine   1.9 ltr. 96 kW TDI-PD (unit injector) 2.5 ltr. -132 kW TDI
Ratio Final drive 37 : 10 = 3.700 35 : 9 = 3.889  
i = Z2 : Z1 1st gear 33 : 9 = 3.667 30 : 8 = 3.750  
  2nd gear 39 : 19 = 2.053 35 : 17 = 2.059  
  3rd gear 37 : 27 = 1.370 33 : 25 = 1.320  
  4th gear 32 : 31 = 1.032 28 : 30 = 0.933  
  5th gear 28 : 35 = 0.800 27 : 38 = 0.711  
  6th gear 25 : 38 = 0.658 23 : 41 = 0.561  

Pamiętaj jeszcze, że FTM i HCG są w innych obudowach- mogą być różnice w długości wału napędowego i wybieraku biegów plus jak pisał wyżej Spetsnaz- chłodnica oleju skrzyni w chłodnicy wody plus przewody olejowe.

 

Edytowane przez majkel_majki
Opublikowano
W dniu 21.09.2017 o 21:54, majkel_majki napisał:

chłodnica oleju skrzyni w chłodnicy wody plus przewody olejowe.

a nie można zrobić bajpasa zeby tylko pompka sobie obieg oleju robiła? czyli połączyć te wychodzące przewody metalowe bez podłączania chłodnicy?

Opublikowano

Można spróbować, ale nie wiem co z tego będzie, poza tym połączenie jest na oczko i śrubę drążoną, więc przewody i tak trzeba mieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...