Jump to content
0
mortek1986

na lpg smierdzi z wydechu

Recommended Posts

co to moze byc? smierdzi z wydechu podczas pracy na lpd, po przełacznieu na benzyne nie ma tekiego problermu, na przegladzie gosc mowił ze duzo niespalonego paliwa jest w spalinach co moze byc przyczyna

Edited by mortek1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak żeś to opisał że tylko z tym do wróża Macieja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może go zalewać przez noc, wtryskiwacze i reduktor do sprawdzenia czy te elementy są szczelne.

W sumie to jak cały czas czuć na LPG to pewnie cały czas go zalewa, nie tylko przez noc :D

Edited by k232

"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby go przez noc zalewało gazem to ciężko by odpalał.

Obstawiam raczej, że instalacja szczelna ale masz dużo za bogato, za długo masz wtryskiwacze otwarte i leje gazem.

Dobrze byłoby jakbyś pokazał mapę lpg albo nagrał filmik z czasami wtrysków na pb i lpg.


Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaje ze instalacja jest nowa, stag 300-6 isa 2.montował to dobry warsztat, powiem jeszcze ze na starej instalacji "ktora padła" było to samo

Edited by mortek1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

czas wtrysku lpg i benzyny sa prawie identryczne

Edited by mortek1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszysz co mówisz? Prawie identyczne to nie znaczy, że są identyczne.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie masz wtryskiwacze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli instalacja jest prawie nowa to do warsztatu na regulację, niech poprawiają skoro śmierdzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnij vaga i sprawdź korekty sond na gazie

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzyna 0.1v -0.7v obie tak samo

gaz 0.0-0.75 i 0.12-0.73

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec chyba jest ok???

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, mortek1986 napisał:

wiec chyba jest ok???

Jest dobrze, pracuje w odpowiednim przedziale.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec z kad ten zapach?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie śmierdziało gazem jak wtryskiwacze gazowe były na wykończeniu i trochę lały.coś z gazem lub jego regulacją

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowa instalka stag 3 -600 isa 2 wtryski magic jet, po 70 tys przebiegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz sondy lambda czy nie klamia i nie zalewaja silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.09.2017 o 17:49, k232 napisał:

Słyszysz co mówisz? Prawie identyczne to nie znaczy, że są identyczne.

A kto powiedział, że czas wtrysku gazu i benzyny ma być taki sam? Chyba, że odnosisz się do mało precyzyjnej wypowiedzi Kolegi o "prawie". "Prawie" w dziale technicznym niewiele mówi.

Może spóźniona dygresja ale warto przypomnieć o mnożniku. Czasy wtrysku gazu dobiera się tak, by czas wtrysku benzyny podczas jazdy na niej i "symulowany" podczas jazdy na gazie jak najmniej się różniły. Operuje się przy tym mnożnikiem(stosunkiem czasu wtrysku jednego paliwa do drugiego). 

Chodzi mniej więcej o to, by sterownik benzyny nie miał pojęcia, że jest "okłamywany".

Ustawianie podczas jazdy "po czasach wtrysku" to całkiem porządna metoda dostrojenia LPG -tak operować długością wtrysku gazu, by(o ile to możliwe) po przeskoczeniu na to paliwo czas wtrysku benzyny pozostał bez zmian.

Zakłada się, że(pomijając nachylenie) mnożnik powinien startować z okolic 1.2(czyli czas wtrysku gazu to jeden i dwie dziesiąte czasu wtrysku wachy), a kończyć na ok. 1(czyli zrównanie w końcówce obrotów i w kontekście obciążenia obu czasów).

Co innego `sama mapa -powinny być możliwie identyczne. Ale na mapę to takie strojenie dobre, od którego można wyjść ku lepszemu(po czasach) i jeszcze lepszemu(po korektach).

 

Czasem jakość mieszanki robi się jej... ilością. To znaczy, że np, przy nieszczelnym dolocie w celu utrzymania odpowiedniego jej składu w obecności zbyt dużych ilości powietrza podlewa się nadmiernie gazem. Stąd auta o małych silniczkach palące jak V8. Dotyczyło to zdecydowanie bardziej starszych typów instalacji zakładanych w starszych układach paliwowych(gaźniki, K/KE-jetronic) lecz i przy sekwencji przy pewnym splocie niedociągnięć może tak być.

Spróbowałbym zmienić silnikowi kodowanie na jedno-sondowego(u mnie w 2.6 akurat wartość 040 pasuje dla CHRL hahaha), ten sterownik jest kapryśny. U mnie zaczął palić dużo, ssanie +150 rpm i +1-2 minuty się zrobiło, aromat +200%. Ze startu zrobiło się 2.0 101 koni. Ledwo się ciągnął.

Wszystko w odczytach ok(tyle co się da zrobić, bo sterownik ma kaprysy), sondy niby pracują. Błąd grzałki jednak sporadyczny wyskakiwał. Przekodowałem na z 068 na 040, akurat sonda 1 na którą ustawia kodowanie jako jedyną nie zgłaszała usterki(podkreślam -oscylacja sprawdzana ok, tylko raz na ileś tam sporadyczny grzałki ale wystarczyło). Jak ręką odjął.

Te ich korekty w tym sterowniku to... W każdym razie nie wnikam, kupię sondę jak mi szok minie po ostatnich wkładach w dom i wrcam na 068.

Jeszcze mała uwaga -mierzenie sond zwykłym miernikiem. Bez jaj -jakby było sensowne to nie połodzono by AFRek(listewek diodowych), wskaźników, zaleceń użycia oscyloskopu. Takim miernikiem, często za kilka zetów, to sobie można proste prądy pomierzyć. Nawet nie przy komputerze, bo mierzyłem kiedyś trzema(3) prądy "pulsujące" na karcie graficznej(podkręcanie) to każdy co innego pokazywał, a zakres błędu to "spalić - nie spalić"

Edited by pulpecik

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 hours ago, mortek1986 said:

nowa instalka stag 3 -600 isa 2 wtryski magic jet, po 70 tys przebiegu

No to nowa czy po przelocie 70tyś? Nowa centralka a stare wtryski?

Zmień/podmień wtryski i zobacz co się będzie działo.
Jestem na 90% pewny, że zalewa ci gazem.

Podjedź do tych fachowców i zrób zdjęcie ustawień sterownika (3 zakładki), mapy, korekt itd.

 

Może lepiej zacząć się tym samemu interesować? Mówie tu o strojeniu.
Dopóki sam nie zacząłem ustawić instalki cały czas waliło mi chceck engine - druga sonda (wina LPG). Co chwilę jazda go gazownika. Zwalnianie się wczesniej z pracy, bo warsztat do 16:00, korki itd.
Kupiłem najprostrzy interfejs za 50zł, program do ściągnięcia z oficjalnej strony AC, torchę lektury i jak się okazało, wcale to nie jest takie trudne.
Check już się nie zapala, auto jeździ doskonale :) Jedynie co to wzrosło troszkę spalanie (ok 1l na 100km w mieście) ale to pewnie dlatego, że wczesniej było za ubogo - check na desce (wina złej mieszanki).

Edited by aiwer

Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, aiwer napisał:

Jestem na 90% pewny, że zalewa ci gazem.

Ja też.

 

3 godziny temu, aiwer napisał:

Może lepiej zacząć się tym samemu interesować? Mówie tu o strojeniu.

 

Oczywiście. Żaden gazownik tak nie wystroi starannie, bo mu się nie opłaci/nie chce/nie umie. To jazda z lapkiem, albo niuchanie korekt. Preferują mocno zgrubne ustawianie na wolnych obrotach, a to jedynie podstawa wyjściowa do dalszych prac. Niestety -rynek taki jest, że jak nie samemu to na sztukę. Chlubne wyjątki, czy przypadkowe zejścia się charakterystyk to kropla w morzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

centralka nowa wiazka i reduktor. wtryski maja 3 lata

doam ze na starym kompie ktory padł. tez był ten sam problem, byłem u kilku gazowników zaden  mi nie pomógł.

Edited by mortek1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakies pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uderz na forum lpg. Może znajdziesz tam kogoś w okolicy kto Ci ogarnie. Na forum to sobie możemy zgadywać nie widząc jak Ci ta instalacja pracuje. Może zostawili Ci na stałe włączoną isa2, z którą na dłuższą metę są problemy.

Możesz jeszcze sprawdzić na vagu czasy wtrysków podczas pracy na benzynie i na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mortek1986 napisał:

jakies pomysły?

Smród z wydechu = błędy składu mieszanki. 

Powody? Ilość podobna jak przyczyn ubóstwa...

Sondy lambda lub jedna z nich -pomiar zwykłym miernikiem, który często się zaleca, można sobie w d*pę wsadzić. 

Nieszczelny dolot i kompensowanie tego ilością gazu(za dużej ilości lewego powietrza)

Klejące wtryski -Magic Jety dosyć "słynne" są z tego. Zwłaszcza, gdy pożałujemy na filtr z odstojnikiem. 

 

Gówniany gaz w ulubionej stacji z domieszką oleju(jak mi mówiono "patent" na padającą/głośną pompę w dystrybutorze). Nadmierna ilość syfu/lepiku powoduje zamulenie instalacji. Kiedyś, jeszcze przy BLOSie w jednym Audi wystarczyło mi JEDNO tankowanie u krętaczy pod Krk i zaczęły się masakry. Lepienie elektrozaworów, konieczność ciągłych regulacji. W reduktorze dopiero po miesiącu ilość pojawiającego się gówna wróciła do normy.

Podobnie jakiś szemrany dostawca na okolicy, robiłem na stacji obsługi z własną stacją paliw -coś nie wypaliło z umowami to wzięli ruski gaz. No i ja regulowałem żeby odjechać, a koleżanki Espero rozdupczyło obudowę filtra tak strzelił na tym cudzie... To jest Polska, a LPG nie ma normy paliwowej, jedynie techniczną. Więc jak im udowodnią, że ma np. tylko 80 oktanów to im i tak mogą skoczyć. A gównianego "opału" trzeba walić więcej i problemy ze składem też się pojawiają. 

Złe strojenie/dobór instalacji 

Jej zużycie(np. lejące wtryskiwacze)

Braki jakościowe w wysokich napięciach i okresowe wypadanie zapłonów

I tak dalej....

Cudów nie ma -gazownicy też nie będą wnikać, bo u nich jest prosta wynikowa "czas razy pieniądz". Jak ma siedzieć nad Twoim kłopotem dzień i wziąć 50 to zapewne się na to rzuci jak szczerbaty na suchary.

VAG, korekty, sprawdzenie co w sofcie gazu piszczy. Od razu zerknięcie jakie jest podciśnienie w dolocie, może wyjdzie, że zasysa.

 

Zasysa za dużo powietrza to dodaje paliwa, żeby mieszanka była do zjedzenia. A jak mieszanki jest za dużo to część zaczyna robić za przynętę dla ekologów...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na starym silniku było to samo, teraz ma inny motor, dolot tez inny, wszytsko było rozbierane i uszczelniane, lewego powietrza nie ma, układ zapłonowy sprawny, nowe kable beru swiece ngk dedykowane do gazu, jedyne co moze miec wpływ to jedna nie oryginalna sonda

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w ogóle sprawdzałeś jakie ma korekty na obydwu głowicach? Nie chodzi mi o rezystancję sond tylko o korekty na vagu

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymienie sade na oryginał i sprawdze,

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, mortek1986 napisał:

wymienie sade na oryginał i sprawdze,

Sprawdź w vagu czy sonda pracuje, po co będziesz tracił kasę jak to może nie przynieść efektu 😋


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co się rozpisywać jak kolega ma problem w mojej ocenie z wtryskiwaczami. Wymienił prawie cała instalacje ale wtrysków nie wymienił. Co z tego ze centralka, instalacja i reduktor nowy skoro wtryski maja 3 lata? Podmien listwę, kup nowa i gwarantuje ci ze problem zniknie. Oczywiście po wyśmiania obowiązkowo strojenie instalacji od nowa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie wtryski polecacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...