Qwestor Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Konie ma się z paliwa ale także dzięki turbinie, nie jestem specem ale chyba myśląc tak na chłopski rozum, większa turbina = większe dmuchanie = lepsze spalanie ropy = więcej mocy (bardzo okrojone ale chyba dobrze?) No ale sama turbina nic nie zdziała bez tunera. (poprawki mile widziane, zawsze się można czegoś nauczyć)
jaro4444 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Qwestor więc zacznę tak - ile mocy chcesz osiągnąć? Układ paliwowy od zdrowego AFN pozwala na w miarę bezpieczne uzyskanie ok 145 KM. Dalej przeważnie zaczyna sie dymienie i wysokie EGT. By to poprawić można dac więcej powietrza (wieksze turbo) ale nadal nas trzyma układ paliwowy. Proponuje więc tanie i dobre rozwiązanie - wtryski 216 ustawione na 220/300. Nie chodzi nawet o ilość wtrysniętego paliwa, ale jak szybko ono przeleci przez dziury i czy będzie miało czas dopalić się w cylindrze. Szybki wtrysk = szybkie spalenie = wysokie średnie ciśnienie w cylindrze = wysoka moc = niskie EGT. Dlatego 216 to dobre rozwiązanie. Pompa AFN jak zdrowa + 216 to spokojnie wystarczą paliwowo na ok 160 KM. Aby to spalić trzeba trochę dmuchnąć więcej powietrza - proponuje do ok. 150 - 160 turbiny AWX, dalej hybrydy albo BRD. Jak przekroczysz ok 150 KM to bezwzględnie FMIC. Trochę "darmowej" mocy, mniej dymu, lepsze spalanie daje: - wybicie kata, - likwidacja EGR, - kolektor od dolotowy AWX. Moja rada to: - 216, - turbo AWX, - wywalona ekologia, - kolektor AWX - mod Mocy oczekiwałbym po tym ok 150 KM a z FMIC 160 KM. Dokładnie taki setup robię w piątek w ojca starym Passacie B4 AFN, a później strojenie u Rogala. Zobaczymy co wyjdzie To jest gotowe turbo z przejściówką Made by Kowicz:
Qwestor Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Mam turbo 130 + chip by dynosoft i wyszło coś takiego Mam zamiar wstawić 216 + fmic, ale dopiero jak będę miał kasę. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się