Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8 APT-duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na forum i zwracam się do Was o pomoc. Mam Audi A4 B5 z silnikiem 1.8 125km [APT]. Ostatnio auto zaczęło dużo palić (przy delikatnej jeździe ok 12-13l).  Co jakiś czas w VAGu pokazuje błąd 16486-mass air flow sensor (g70) signal too low. Dziś sprawdzałem i o dziwo błędu nie ma.  Czy to świadczy o tym że przepływomierz kończy swój żywot? Dodam że sprawdzałem w blokach ilość przepływu i na biegu jałowym wynosiło 3,5-5mg/s natomiast na wysokich obrotach ok 60mg/s. Druga sprawa jaka mnie zaniepokoiła to wartości w bloku 26. Wartości te były następujące: 

1 cylinder 0,9-1,29V

2 cylinder- 1, 2-1,8V

3 i 4 cylinder prawie równo 0,7-1,1V.  Gdzieś w internecie wyczytałem że wartości te powinny być w granicach 0,6-1,4V i różnice nie większe niż 0,5V. A widać że 1 a zwłaszcza drugi cylinder mają dość wielkie napięcie. Co to oznacza? Trzecie pytanie mam odnośnie sondy lamda, w blokach ewidentnie widać że sonda stoi wysoko, napięcie różne, skacze nie raz z 0,1 na 0,7V ale bywa że i waha się od 0,6-0,8V. Natomiast współczynnik zazwyczaj spada do -25%. Dane te były podczas obrotów jałowych. Częstotliwość zmian napięcia określiłbym 1 na sekundę. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Spalanie wydaje mi się za duże zwłaszcza że specjalnie jeżdżę delikatnie. Tak ogólnie silnik pracuje równo,  zdarzyło mu się parę razy zerwać/szarpnąć przy dodawaniu gazu (działo się to przeważnie przy wilgotnym powietrzu. Przebieg licznikowy to 198 tysięcy, realnie wydaje mi się że może być podobnie gdyż wnętrze jak nowe. Ostatnio zostały wymienione świece, olej, filtry, odma (była pęknięta), oraz gruszka podciśnieniowa (była pęknięta membrana, kupiłem inną i okazało się że też była pęknięta ale udało się skleić i działa do tego czasu). Jeśli o czymś zapomniałem wspomnieć to proszę pytać, proszę o pomoc za którą z góry dziękuję, pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 27.09.2017 o 19:41, Przemek.1997 napisał:

na wysokich obrotach ok 60mg/s

Tu mi się wydaje, że za mało przepływomierz pokazuje.

Sonda lambda powinna pracować w zakresie od 0.1 do 1V.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie też mi się tak wydawało że mało, czyli może być przepływomierz walnięty? I czy to sam przepływomierz czy coś jeszcze mu leży na sercu? Czyli sonda sprawna? Mam jeszcze pytanie,  otóż zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu na biegu jałowym słychać takie jakby zasysanie, dodaje link do filmiku w którym nagrałem to zjawisko. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak? W czasie jazdy nie jestem w stanie tego usłyszeć. Link do filmiku: https://megawrzuta.pl/download/1996fa139d84e84db724e6247cf3cd79.html 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Sonda dobra.

Jak masz możliwość to zamień się z kimś przepływomierzem i to będzie najlepszy test.

Nie ma mnie na kompie ale przy poniedziałku będę to powiem Ci dokładnie ile mój przepływomierz pokazuje.

A ten dźwięk to nie chce mi się otworzyć.

Opublikowano (edytowane)

Szukaj nieszczelności w dolocie bo wszystko wskazuje że jest dziura. Stąd to syczenie i zarazem przepływka mało pokazuje.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Właśnie nie mogę znaleźć nikogo z takim przepływomierzem. Bo to musi być o takich samych numerach? Czy wystarczy że z Boscha, na 5 pinów i na 4 śruby przykręcany? Co do nieszczelności dolotu to był zdemontowany cały, okazało się że była pęknięta odma, została wymieniona i wszystko złożone. Mechanik mówił że więcej nieszczelności nie znalazł.  Więc opcje mogą być dwie, albo padnięta przepyłwka albo nieszczelny dolot? Wiedziałem jeszcze że mam walniętą tą gruszkę więc kupiłem od gościa ale okazało się że zrobił mnie w balona bo też była pęknięta membrana. Pęknięcie było mniejsze niż w mojej więc spróbowałem skleić i się udało, chodzi do tego czasu. A z tym syczeniem przy dodawaniu gazu mówiłem ze znajomym który stwierdził że to normalne bo widział to już w paru samochodach więc już sam nie wiem...

Opublikowano

Przepływomierz musi być o takich samych numerach, szukaj używanej oryginalnej. Z Boscha też może być ale numery muszą się zgadzać. 

Opublikowano

U mnie jest przepływka Boscha o takim numerze 0280218013,  06B 133 471.  Znalazłem parę używek takich samych wyglądowo ale mają inne numery.  Natomiast tego mojego nie mogę nigdzie znaleźć używanego, znalazłem nowe na różnych stronach m.in allegro ale nie chce dawać prawie 500zł jak okaże się że to nie jego wina. 

Opublikowano

Poczekaj do poniedziałku i dzwon po złomach, ma być taki sam numer.

Opublikowano

Ok, będę jeszcze szukał, dzięki za pomoc i czekam na info, pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, mam jeszcze pytanie, zauważyłem że dolny wąż od chłodnicy jest zimny przy ciepłym silniku.Płynu nie wyrzuca ani nie ubywa, temperatura na liczniku równe 90, na 49 kanale kilmy pokazuje mi 85-89 stopni, autko dmucha gorącym powietrzem i nagrzewa się wg mnie prawidłowo (90 mam po przejechaniu ok 4,5km). Czy tak ma być? Dodam że wąż sprawdzałem po przejechaniu 20km więc auto było zagrzane, fakt że jechałem z włączonym ciepłym nadmuchem. Górny gorący a dolny zimny. I czy na dolnym wężu na wyjściu z chłodnicy jest taki plastik rozgałęźnik? U mnie jest ale wszystkie węże zimne, razem z tym grubym. Pytam bo wydaje mi się że termostat powinien się otworzyć... W dodatku że to benzyna... Ale auto się nie przegrzewa ani nic. Zauważyłem tylko jeszcze że jak sprawdzałem ten wąż to wentylator wiskozy na zgaszonym ciepłym silniku obracał się w rękach. Czy to co opisałem jest prawidłowe?

Druga sprawa to zakupiłem sobie lampki do podświetlenia tablicy, ledowe dokładnie to: http://allegro.pl/podswietlenie-tablicy-led-audi-a3-8l-a4-b5-94-00-i6859815468.html Pisze niby że do lifta też pasują ale dziś odkręciłem jedną lampkę i wyszedł mi tylko ten biały plastik z żaróweczką i blaszkami a w środku zostały styki. Czy te lampki które zamówiłem będą pasować do mojego auta? Mam lifta z 2000r. Czy może jeszcze te styki z tym czarnym plastikiem się jakoś wyciąga? 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Wydaje mi się, że dolny wąż po 20 km powinien być delikatnie ciepły ale nie całkiem zimny, możliwe, że jakoś delikatnie przyciął się termostat sprawdzę to u Siebie jak wrócę do domu bo akurat mam 22km do domu ?

Co do rozgałęźnika na dole to nie mam pojęcia.

Wentylator Ci się przekręca czy wiskoza? Z lampkami to idź do działu elektrycznego, tam prędzej Ci ktoś pomoże.

Opublikowano

Dziś zrobiłem podobną trasę i wąż był ciepły więc termostat puścił. Widocznie wczoraj że było chłodno bo ok 3 stopnie i grzałem w samochodzie i nie puścił... Z lampkami to zdemontowałem tapicerkę klapy i to nie te lampki, tylko że pisze na pudełku że mają pasować, wkurzyłem się i kupiłem same żarówki ledowe. Także jak ktoś potrzebuje to mam do sprzedania nowe nie używane lampki led, tylko do przedlifta, priv jak coś. 

Mam jeszcze pytanie, otóż co jakiś czas (chwilę teraz było czasu gdzie nie występowało to coś a wczoraj i dziś już zaczęło) szarpnie autem, przy dodawaniu gazu lub już przy stałych obrotach, takie sekundowe szarpnięcie. Szarpnie i jedzie dalej normalnie. I własnie różnie, dawniej było bardziej przy wilgotnym powietrzu a teraz ładna pogoda i to samo. Czy to ma związek z przepływką? Ile powinien dawać ten przepływomierz?

Opublikowano (edytowane)

U mnie wąż chłodny po pokonaniu 22 km i z tego co wiem bo kiedyś gdzieś o to pytałem to dolny wąż ma być cały czas chłodny.

Jutro Ci napiszę ile przepływomierz powinien pokazywać, zapomniałem hasło na stronę z logami a coś mi nie chcą nowego hasła wysłać :D

Edytowane przez k232
Opublikowano

Ale dlaczego ma być chłodny? Przecież jak termostat się otworzy to w końcu musi zrobić obieg. Nie rozumiem... 

Okej czekam w takim razie

Opublikowano

Też tego nie rozumiem, może te modele tak mają, poszukaj na forum bo było w układzie chłodzenia.

Mi się nie chce w to zagłębiać bo z autem jest wszystko dobrze, od samego szukania przeważnie coś się psuje a od kilku miesięcy mam spokój :)

Nie mogę zalogować się na swoje Logi ale z tego co pamiętam to przepływomierz mi pokazywał coś ok 90mg przy 100km/h, nie jestem pewny tego ;/

Opublikowano (edytowane)

Ale ja też chyba nie będę szukał, z autem nic się nie dzieje, nie przegrzewa się, płynu nie ubywa ani nie przybywa, rozgrzewa się normalnie. A tak jak mówisz od szukania lubi się coś zepsuć. Zastanawia mnie tylko to nieregularne szarpanie i ten przepływomierz. Ale może problem tkwi w jednym, w przepływomierzu. Spróbuję znaleźć taki przepływomierz i podmienić bo nie chcę kupowwć nowego zanim nie sprawdzę. A co ilości powietrza to słyszałem że można obliczyć ze wzoru 0,8*moc auta czyli 125km to wychodzi 100mg/s i że to ma być przy ok 5 tyś rpm ale nie wiem czy to prawda. U mnie pokazywało ok 60mg więc raczej trochę mało nawet jeśli te dane nie są prawdziwe.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

A może być tak jak mówisz, 100 mg przy 5 tysiącach RPM i to mogłoby być prawdziwe.

Jak dostanę się do logów to Ci dokładnie powiem.

Ja też mam takie sekundowe szarpnięcie odkąd kupiłem auto, zawieszenie sztywne, poduszki wszystkie dobre, żadnych luzów, auto dopieszczone bo wszystko na bieżąco wymienione a szarpnięcie jest dalej, już się do tego przyzwyczaiłem i tak zostawiam :)

Opublikowano

I to szarpnięcie nie zawsze występuje. Czasami się zdarza, zazwyczaj było przy wilgotnym powietrzu ale ostatnio nawet przy ładnej pogodzie szarpnął parę razy. Co jakiś czas wywala mi ten błąd od przepływki więc może od tego. Też pomału się już przyzwyczajam ale przyjdzie nie raz dzień że raz szarpnie a nerwy człowieka biorą ;) co do tego przepływomierza to byłbym wdzięczny za te informacje, tylko żebym jeszcze znalazł taki na podmiane...

Opublikowano

Dzwoń po złomach w swoim mieście i po całej Polsce, musi być ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...