adasijo 0 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Witam. Mam takie pytanie, jakie powinny być wartości napięcia na akumulatorze podczas pracy? Dziś zrobiłem test i tak: wyłączony: 12.1V po odpaleniu: 13,5V - 13,7V po dodaniu gazu: na chwile wartość rośnie do 14V -14,1V i powraca to ww. wartości, nawet jak przytrzymam gaz to na chwile podskoczy i wraca Wydaje mi się, że to alternator ale chciałbym żeby się ktoś wypowiedział na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Właśnie takie powinny być . Masz dobrze - prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasijo 0 Opublikowano 28 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Tyle dobrze, ale w takim razie co może być przyczyną, że przy dodaniu gazu wszystkie lampki w samochodzie, licznik, światła na chwile mocniej zaświecą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Może to wina regulatora napięcia ( przy alternatorze) Antek daje 14.4 - 14.8 volta a regulator puszcza na akumulator około 13.5v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Szczotki się kończą albo regulator napięcia. 12.1V to na zapłonie czy bez? Jak bez to masz aku bliski rozładowania przez niedomagający alternator. Nie powinieneś mieć takich skoków. Od tego jest regulator napięcia by na każdych obrotach było w miare stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasijo 0 Opublikowano 28 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 12.1V to bez zapłonu, na zapłonie nie sprawdzałem. Mi się też wydaje że powinno być stałe napięci mimo dodawania gazu. Dodam że przy odpalaniu czasami z 2,3 razy mrugnie kontrolka ładowania. Wstawiam filmik o co chodzi, autko już odpala normalnie ale nadal pojawia się kontrolka co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 12.1 to już aku słaby. Długo tak masz?Mógł się już zasiarczyć. Przerabiałem to u siebie i udało się uratować. Co do altka, po odpaleniu powinieneś mieć powyżej 14V, a pod dodaniu gazu to skok o jakieś setne wartości volta. Może spaść poniżej 14, ale to już przy dużym obciążeniu(wszystkie światła, grzanie szyby itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasijo 0 Opublikowano 28 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Mam tak z 8 miesięcy z tym aku. Wydaje mi się ale, że wymieniałem go 4 lata temu ale nie pamiętam. A z tymi światłami od 3 lat. No po odpaleniu nie ma 14V, dodanie gazu powoduje skok na moment o jakieś 0,3V. Była tylko klima włączona bez świateł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Moim zdaniem altek do sprawdzenia/regeneracji. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze(żeby wykluczyć spadek na kablach). Aku pod prostownik. Naładowany odłączony po kilku godzinach powinien mieć 12,6-12,8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) 16 minut temu, adasijo napisał: Była tylko klima włączona bez świateł Klima też sporo bierze. Zmierz jeszcze raz najlepiej po nocy ile ma przed odpalenie i ile jak odpalić silnik. Potem dopiero włącz światła i mierzy ze światłami. Altka dobrze by było sprawdzić . Edytowane 28 Września 2017 przez jacek70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasijo 0 Opublikowano 29 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Więc tak, rano sprawdziłem o 5:30 i tak: przed odpaleniem 11.98V, po 14.1V, po włączeniu klimy i świateł 13.7V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Sprawdzaj alternator i kable. Przyjdzie mróz i nie odpalisz. Aku praktycznie rozładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Wszystko jeszcze zależy jak rano kręci .jeśli lekko i pali od strzału to nie jest źle. 13.7v pod obciążeniem to dobre napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasijo 0 Opublikowano 29 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Odpalił bez problemu. Ale profilaktycznie sprawdzę wszystko żeby później nie było problemów. Dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 34 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) za nim co kolwiek bedziesz naprawial przy altku naładuj aku prostownikiem posprawdzaj klemy czy nie pośniedziałe i kable przy altku wtedy pomierz jakie napiecia sa na altku a jakie na klemach aku przy odpaleniu sprawdz do jakich wartosci spada jak ponizej 11V przy kreceniu rozrusznika aku złom Edytowane 29 Września 2017 przez wyzyk83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robercik123 0 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Witam, podepnę się do tematu. Mój problem polega na zbyt wysokim napięciu na aku. Nie mam pojęcia od jakiego czasu to trwa, ale zobaczyłem to przy sprawdzaniu świec bo na zimnym gorzej zaczął palić. Niby wszystkie są ok, napięcie jest na kablach. Chodzi oto ze na aku multimetr pokazuje 18,5V - 18,9V nawet. Przy rozruchu silnika spada do 15V z haczykiem. I na odpalonym pokazuje 22,3V - 22,4V Odpowiada za to regulator napięcia na alternatorze, tak? Czy samemu idzie to zrobić? Czy do "warsztatu" trzeba? I jak wpływa takie napięcie na aku i całą elektryke w aucie? Pomóżcie prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Multimetr masz popsuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Niech sprawdzi multimetr.Jeśli multimetr sprawny a ładowanie powyżej 20v to jest równoznaczne z gotowaniem akumulatora.Wysłane z OP3T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Pany podpowie ktos wiele powinien dawac altek(120) na aku pod totalnym obciazeniem tj swiatla,muza,klima itp? Thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2017 11 godzin temu, wesz82 napisał: Pany podpowie ktos wiele powinien dawac altek(120) na aku pod totalnym obciazeniem tj swiatla,muza,klima itp? Thx Ja kiedyś to sprawdzałem i pomiar ładowania wynosił 12,9 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się