wesz82 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 3 godziny temu, OLIVER napisał: Ja kiedyś to sprawdzałem i pomiar ładowania wynosił 12,9 V Oli dzis odpalilem wsio w elektro plus klima i wskazowka na blacie wychodzila wlasnie ok 13 bo miernika nie mialem pod lapa. Na altku na obudowie jest 14v.... U zony w ibi nie ladowalo tj bez klimy dochodzilo pod obciazeniem ok 12,8 a na czysto dawalo 14,2 tyle co jest napisane na regulatorze. Wymienilem regulator i teraz nie wazne co bym nie zapodal trzyma ponad 14,3 wiec ta wartosc na regulatorze ma nie spadac nigdy???? To juz zglupialem i nie wiem ile powinno byc.
OLIVER Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Godzinę temu, wesz82 napisał: Oli dzis odpalilem wsio w elektro plus klima i wskazowka na blacie wychodzila wlasnie ok 13 bo miernika nie mialem pod lapa. Na altku na obudowie jest 14v.... U zony w ibi nie ladowalo tj bez klimy dochodzilo pod obciazeniem ok 12,8 a na czysto dawalo 14,2 tyle co jest napisane na regulatorze. Wymienilem regulator i teraz nie wazne co bym nie zapodal trzyma ponad 14,3 wiec ta wartosc na regulatorze ma nie spadac nigdy???? To juz zglupialem i nie wiem ile powinno byc. Ja uważam ze masz ok ...Jeśli pod obciążeniem masz tyle samo co bez to chyba należało by się cieszyć ...Kiedyś elektryk samochodowy mi mówił ze wartości pod obciążeniem powinny wynosić minimum 12,8-12,9 V wtedy ładowanie jest dobre ...
wesz82 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 No wlasnie nie doczytales bo bez obcizenia mam miedzy 14,2-14 zas pod max obcizeniem mam 13,2. W ibi po wyminie jest tak samo. Regulator to nie droga sprawa jak dla mnie to 20min roboty ale wole miec pewnosc ze wymienie popsuty a nie wywale te pare pln w bloto.
skyman Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Masz poprawne wartości dla obciążonego auta.
mih82 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 u mnie przed odpaleniem jest jakieś 13. Odpale i od razu idzie na 16v. Włączę światła, klima, tylna szyba to schodzi trochę ale nie za dużo. Jak się ugrzeje do 90 stopni to zazwyczaj jest lekko ponad 14v. Wystarczy, że tylko obroty spadną to spada do poniżej 12v ( szczególnie przy redukcji i jednoczesnym hamowaniu ). Dziś jak jechałem z roboty to pomimo nagrzania silnika 90 stopni i przy klimie to cały czas 16v pokazywał. Zdaje się regulator walnięty, ale to byłby już mój 3 w tym alternatorze i pytanie czy coś z tym alternatorem jest nie tak ?
Hezen Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Weż miernik i sprawdź ładowanie na alternatorze, nikt za Ciebie tego nie zrobi.Jeśli okaże się że ładuje zbyt wysokim napięciem to regulator do wymiany - jeśli kolejny to najwidoczniej kupujesz jakieś tanie zamienniki i szybko padają.Wysłane z OP3T
Leopold27 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Prawidłowe napięcie ładowania z wszystkimi włączonymi odbiornikami nie powinno być niższe niż 13,7v,prawidłowe napięcie spoczynkowe 12,4-12,8 jeżeli mniej to akumulator do ładowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się