Aleq Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Hmmm.. Ja jednak zaneguje. Ale za to upierasz się, że węższe "szybko znikają" jak to określiłeś. Bo to stwierdzenie można wrzucić między bajki. Tak samo jak przy napędzie na przód lepsze(mniej podjechane/większy bieżnik itp) opony też na przód. To zauważ jedno. Zobacz ile osób jeździ na 16. I nie mam na myśli tu sezonu zimowego. 6 godzin temu, Fido napisał: Jak pisałem wcześniej, załóż sobie 205/55/16 to przekonasz się że szybko znikną.
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Zauważ, że odnosiłem się do wspomnianej mocy 200 koni a nie 100-130.
Aleq Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 (edytowane) Tak, miałem to na uwadze pisząc tamtego posta. Sam jeżdżę na 16" mimo i automatu. Bardziej kwestia komfortu z względu na piękne drogi wlkp i dolnego śląska ^^. Na czym się porusza to kwestia wyboru i gustu. A tu każdy ma inny. Jednemu podoba się córka a drugiemu teściowa. Ale stwierdzenie, że węższe opony się szybko zjeżdżają imho jest brednią lub conajmniej bajką. Wszystko zależy od sposobu ich traktowania czyli stylu jazdy. PS. Fakt zeszliśmy z tematu i to mocno. Co nie zmienia faktu, że każdy ma inne odczucia. Pisałem o gustach. Nie, zimą mam 16". Przy hamulcach 320/288 mniej się nie da:P Auto mam od niecałych 10 miesięcy. Edytowane 8 Października 2017 przez Aleq
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 na 15" (zimą) Ale nadal twierdzę że 235/45/17 to nie jest przesada przy 200 konnym aucie.
KubiaK Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 5 godzin temu, Fido napisał: Nie czytasz ze zrozumieniem. 235/45/17 jest odpowiednią gumą do twoich 200 KM (a nie km) i powtórzę raz jeszcze. Ta szerokość nie jest przesadzona. Na węższych nie będzie auto zrywniejsze. Odpowiednią moc trzeba jakoś przenieść na asfalt a wąska opona tego nie zapewni, wręcz przeciwnie.Będzie miała większy uślizg przy ruszaniu. Chciałeś opinie to wyrażam swoją. Ehh dyskusja schodzi na zly tor po pierwsze zaczynaja sie jakies niepotrzebne komentarze typu nie czytasz ze zrozumieniem albo przytyki typu piszemy KM a nie km ... serio ? Ja doskonale Cie rozumiem ale najwidoczniej sie nie zgodzimy. Dlaczego ? Dlatego, ze nie podajesz zadnych sensownych argumentow , Twoim jedynym argumentem jest to, ze producent tak przewidzial. Na wezszych nie bedzie zrywniejsze bo ? Jezdziles kiedys 4x4 w ogole ? Rozumiem , ze przy FWD to te argumenty mialyby sens ale ja poki co jezdze na 235 i czuje, ze ma mula lekkiego + to samo napisal kolega wyzej . Pokaz mi na oponie 205 jak zrywasz kapcia w quattro jeszcze w tiptronicu
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 10 minut temu, KubiaK napisał: Ehh dyskusja schodzi na zly tor po pierwsze zaczynaja sie jakies niepotrzebne komentarze typu nie czytasz ze zrozumieniem albo przytyki typu piszemy KM a nie km ... serio ? Ja doskonale Cie rozumiem ale najwidoczniej sie nie zgodzi Trudno, masz takie prawo. A km i KM to WIELKA różnica. 12 minut temu, KubiaK napisał: Dlaczego ? Dlatego, ze nie podajesz zadnych sensownych argumentow , Twoim jedynym argumentem jest to, ze producent tak przewidzial. Zacytuj mnie gdzie moim argumentem jest to że producent tak zalecił. 13 minut temu, KubiaK napisał: Jezdziles kiedys 4x4 w ogole ? Tak 13 minut temu, KubiaK napisał: te argumenty mialyby sens ale ja poki co jezdze na 235 i czuje, ze ma mula lekkiego + to samo napisal kolega wyzej . Muła przy 200 KM ??? Bez przesady Panowie.
Aleq Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Ja nie twierdze, że opona 235 do 200 konnego auta to przesada. I tak nie napisałem. KubiaK: Jak już pisałem wyżej szersza opona to większe opory toczenia powietrza masa itp. Przez to masz "uczucie" mułowatości. Do tego pewnie jeszcze dochodzą koleiny. I milion innych czynników.
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 7 minut temu, Aleq napisał: Ja nie twierdze, że opona 235 do 200 konnego auta to przesada. I tak nie napisałem. Ja również, więc ???
Aleq Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Idziemy na piwo :D? Podałem arg za i przeciw. Taka wiedza może być pomocna. A zrobiła się burza w szklance wody.
KubiaK Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 W dniu 10/6/2017 o 19:09, Fido napisał: Ja w AWX 130 KM mam zalecany ten rozmiar przy 17 calach więc nie zgodzę się z tobą. No spoko ja tez mam zalecany ale nie wszystko co zalecane musi byc uznawane za pewnik . Widzisz Tobie odpowiada i innym pewnie tez a ja mam mieszane uczucia co do tego rozmiaru Wszystkim nie dogodzisz.
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 (edytowane) Jestem tu, zapraszam. https://www.google.pl/maps/place/67157+Wachenheim+an+der+Weinstraße,+Niemcy/@49.4411091,8.1624904,14z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x479637a1aae76e87:0x223b699db0ea9e99!8m2!3d49.441111!4d8.18 Edytowane 8 Października 2017 przez Fido
Fido Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 2 minuty temu, KubiaK napisał: No spoko ja tez mam zalecany ale nie wszystko co zalecane musi byc uznawane za pewnik . Widzisz Tobie odpowiada i innym pewnie tez a ja mam mieszane uczucia co do tego rozmiaru Czy odpowiada ? Do 200 KM może i tak, ja mam słabszy silnik więc poszedłem na kompromis. Zrezygnowałem z ori rozmiaru na rzecz węższego idealnego zamiennika. Do AWX 130 KM idealny, do mocy powyżej wymienionej nie wypowiem się. Specjalnie nie piszę rozmiaru bo temat nie o tym.
KubiaK Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 Btw z tym piwem moze byc problem bo google pokazuje 820km i 8 h jazdy wiec nie wyrobie na rano do roboty , chyba , ze urlop nie planowany
medmaxx Opublikowano 9 Października 2017 Opublikowano 9 Października 2017 17 godzin temu, Fido napisał: Na węższych nie będzie auto zrywniejsze. Jeżeli pod młotek bierzemy przykład z tematu, czyli 200KM tiptronic quattro na oponach 235 i powiedzmy 215, to idę o zakład że na węższych będzie odczuwalnie szybszy w ex b5 o podanych przeze mnie wcześniej parametrach robiłem testy apką w tel. (wiem że to nie to samo co RL, ale jakieś odniesienie było) 100-160 i na zimówkach było ok 1s szybciej. O pozostałych zaletach mniejszej szerokości koledzy już napisali.
piotrsob1 Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 W dniu 7.10.2017 o 20:30, Fido napisał: Szersza guma ma większą przyczepność To stwierdzenie jest prawdziwe tylko w idealnych warunkach Węższa opona o wyższym profilu zdecydowanie stabilniej trzyma przyczepność niezależnie od warunków na drodze , szerokie laczki są dobre tylko na suchy, czysty i idealnie płaski ( bez kolein i wertepów ) asfalt , oraz do lansowania się Osobiście jeżdżę na 205/60R16 , chociaż auto sprowadziłem z DE na ładnych osiemnastkach . Tydzień później poszły do Żyda i i wróciły na koła OE szesnastki z markowymi oponami z górnej półki Od tej pory zachowanie auta jest przewidywalne, przyczepność w każdych warunkach o niebo lepsza niż na byle jakich , chociaż nowych osiemnastkach, nie mówiąc już o komforcie
Fido Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 No cóż, trzeba by było nasze spostrzeżenia sprawdzić na 1/4 mili. Tak to tylko gdybamy. Ciekaw bym był wyników.
mariusz-jagi Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 To stwierdzenie jest prawdziwe tylko w idealnych warunkach [emoji14] Węższa opona o wyższym profilu zdecydowanie stabilniej trzyma przyczepność niezależnie od warunków na drodze , szerokie laczki są dobre tylko na suchy, czysty i idealnie płaski ( bez kolein i wertepów ) asfalt , oraz do lansowania się Osobiście jeżdżę na 205/60R16 , chociaż auto sprowadziłem z DE na ładnych osiemnastkach . Tydzień później poszły do Żyda i i wróciły na koła OE szesnastki z markowymi oponami z górnej półki [emoji3] Od tej pory zachowanie auta jest przewidywalne, przyczepność w każdych warunkach o niebo lepsza niż na byle jakich , chociaż nowych osiemnastkach, nie mówiąc już o komforcie [emoji14] Wysoki profil opony nie sprzyja dobremu prowadzeniu auta, duży kąt znoszenia, ospała reakcja na gwałtowną zmianę kierunku jazdy (test łosia).Owszem jest bardziej miękko, ale czy w dzisiejszych czasach wszechobecnej elektroniki bezpieczniejsze? Zależy od stylu jazdy i własnych upodobań. Użytkowanie samochodu moim zdaniem powinno dawać przyjemność i poczucie bezpieczeństwa, a wtedy wszystkie inne parametry schodzą na dalszy plan. Wysłane z Notka 8
PIXI Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 (edytowane) Seryjnie felgi miałem 18" z oponą 245/40 , zmieniłem na 19" z oponą 245/35 i nie widzę różnicy w mocy , czy prowadzeniu . Zimę (jeszcze ) mam 17" opona 225/50 - pływa mi po drodze i "tapczan się zrobił" , ale nie czuję zwiększenia mocy . Auto seria (dane w profilu) . Edytowane 13 Października 2017 przez PIXI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się