Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BLB przekaźnik świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pierwsze pytanie gdzie znajdę przekaźnik świec żarowych w 2.0tdi blb. 

Wydaje mi się że nie grzeją wręcz wogole mimo tego że są nowe świece. Na vcds brak błędów. Wydaje mi się jak by nie dochodził sygnał zwalczający przekaźnik. Ale może się mylę. 

Proszę o pomoc 

Opublikowano

świeci się po przekręceniu kluczyka spiralka?

jak masz dostęp do vcds i nie ma błędów to chyba jest ok, te świece są pod deklem zaworów, trzeba nowa uszczelkę raczej bo może cieknąć po ponownym montażu.

w vcds nie pamiętam która dokładnie grupa ale miedzy 10 a 20 jest info o tym czy świece są włączane przed odpaleniem, zależny czas od temp zew.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wiem gdzie są i jak je sprawdzić szukam przekaznika świec który według mnie nie działa. Według tego co udało mi się wyszukać jest od strony kierowcy w podszybia. Czyli według mnie w skrzynce z kompem ale wolał bym żeby mi to ktoś potwierdził żebym nie rozbierać tego na marne. Mam jeszcze a6 z tym samym silnikiem i tam na vcds widzę że działają a u mnie zupełnie inne odczyty. Od razu dodam że sprawdzałem czujnik płynu chlodzacego.

Opublikowano

Zdjęcie pierwsze przy wpiętym czujniku temp, drugie przy wypiętym, trzecie przy podpiętym drugim czujnikiem temp. stram wymienionym rok temu nie wpiętym do układu.

przy drugim zdjęciu widać że komp załączył ale dalej nie wiem co jest grane, bo wychodzi że załączył ale nie mam pewności że napewno, lepiej zapala ale nie wiem czy nie przez to że dostaje większą dawke.

 

a4.png

Bez tytułu1.png

Bez tytułu2.png

Opublikowano

W tej skrzynce jest w podszybiu, drzyj, wycieraczki musisz ściągnąć żeby się dostać do jednej śrubki

Opublikowano

Ale jak nie ma błędu przekaźnika to nie wina przekaźnika masz wszystko oki

Opublikowano
6 minut temu, Darwek24 napisał:

Ale jak nie ma błędu przekaźnika to nie wina przekaźnika masz wszystko oki

mam ściągacz do wycieraczek i nowy przekaźnik jutro się za to wezmę. bo przy jakiej temp, powinien na bank zaskoczyć? nie chce mi się ściągać pokrywy żeby sprawdzać napięcie na świecach. od jakiej temperatury powinny już dogrzewać przed odpaleniem? najgorzej pierwszy rozruch później już spoko. 

Opublikowano

A jak długo musisz kręcić, żeby odpalił  ?

Opublikowano (edytowane)

u mnie w brd czyli tez pod deklem swiece, jakies 2s grzeja przy temp ok 18 stopni, troche dluzej jak jest na zew 10. kontrolka tyle od swiec sie swieci

Edytowane przez moniuh
Opublikowano
7 godzin temu, moniuh napisał:

u mnie w brd czyli tez pod deklem swiece, jakies 2s grzeja przy temp ok 18 stopni, troche dluzej jak jest na zew 10. kontrolka tyle od swiec sie swieci

No właśnie tego początku nie mogę zaobserwować na vcds. 

Opublikowano
8 godzin temu, Darwek24 napisał:

A jak długo musisz kręcić, żeby odpalił  ?

Obrót góra 2 przy -25 W zeszłym roku raz nie odpalił wymieniłem aku i różnie obrót czasami 3 auto użytkowane sporadycznie w dni wolne. 

Opublikowano

Jeszcze wracając do świec to co jest za różnica że beru są na napięcie 4.4v a ngk na 7v a obie z przeznaczeniem do Blb i nie tylko.

Osobiście założyłem beru rok temu

Opublikowano

Zobacz na starej jakie masz bo jak dasz ta słabszą to spalisz, ale jak nie masz błędu to nic nie kombinuj masz wszystko OK

Opublikowano

znalazłem podobny temat i komp nie koniecznie wyświetli błąd. spirala się zaświeci ale na świece nie idzie napięcie bo przekaźnik strzeli ale nie puści. tak więc tak czy tak tam zaglądne i dam znać. jeszcze by się przydał opis pinów na przekaźniku

Opublikowano

Postanowiłem wymienić ten przekaźnik i sądzę że się nie pomyliłem z jego awaria, a może komuś pomogę.

Przekaźnik jako taki działał ale dziwne rezystancje wychodziły między zaciskami di  87 31 st i 30 rzędu 7Mohm gdzie w nowym jest góra 004Mohm. Poza tym po sprawdzeniu napięć na wyjściach g1-g4 pojawia się napięcie chwilowe 12,4v a później 2,4v po założeniu nowego przekaznika od razu 4.4v. Jutro test generalny o ile świece przetrwały pojawiające się napięcie 12v.

Opublikowano

dzięki za sprawdzenie, na pewno się przyda kolegom kiedyś, jak będą mieli podobny problem.

Opublikowano
Postanowiłem wymienić ten przekaźnik i sądzę że się nie pomyliłem z jego awaria, a może komuś pomogę.
Przekaźnik jako taki działał ale dziwne rezystancje wychodziły między zaciskami di  87 31 st i 30 rzędu 7Mohm gdzie w nowym jest góra 004Mohm. Poza tym po sprawdzeniu napięć na wyjściach g1-g4 pojawia się napięcie chwilowe 12,4v a później 2,4v po założeniu nowego przekaznika od razu 4.4v. Jutro test generalny o ile świece przetrwały pojawiające się napięcie 12v.
Witam kolego
Mam podobny problem, czy wymiana przekaźnika pomogła?
Świece w porządku?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Teraz, kefinek931 napisał:

Witam kolego
Mam podobny problem, czy wymiana przekaźnika pomogła?
Świece w porządku?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
 

Ogólnie jest lepiej zapalić, słychać i widać prace po samej lampce oświetlenia wnętrza. ogólnie korzystam z samochodu prywatnego tylko w weekend wiec co do stanu świec na dzień dzisiejszy ciężko stwierdzić bo nie chciałem się pakować w wymiane uszczelki pod deklem poczekam na niższe temperatury. sprawdzałem napięcia bez wyciągania świec na przekaźniku za pomocą kabla zawiniętego na dany pin. jak coś mogę pomóc i wyjaśnić co i jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...