Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi RS4 Avant 2.9 TFSI Glacier white - odebrana


turdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Kompletnie nowy silnik że starym ma wspólne nazwę 2.5TFSI i trochę osprzetu.Zupelnie nowy blok ty razem z aluminium ( w starym był z żeliwa ) inne turbo o 30% większe to tylko niektóre ważne zmiany.W praktyce to dwa różne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że samochód będzie używany atywnie jedzie do mnie Mikołaj z takim oto prezentem :)

$_58.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy jeżdżą w rękawiczkach to co ja się będę szczypal :D

Edytowane przez turdzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2017 o 19:19, turdzi napisał:

Zalezy na jakim rynku u mnie tak.

 

co prawda RS5 ale fajna składanka.

 

 

 

Na driftbox 0-100 3.6 sek. Niezle Audi obecnie zaniża osiagi RSow.

Na jesieni jeździłem na torze S4 , RS3 potem TTRS i R8 Plus na sam koniec.Jezeli mam byc szczery to nie było jakiejś oszałamiającej różnicy w osiąga TTRS do R8.Znajomy odebrał niedawno RS3 Sedan i to auto tez idzie niemiłosiernie.Troche sie tym interesował i każde 2.5TFSI ma niezle gifty na hamowni a wpraktyce schodz ponizej 4 sek. Ciekawe co fabryka dorzuciła do tego 2.9TFSI bo z recenzji większości wynika ze jest szybsze niz fabryka podaje.Ja tez jak nim jeździłem to faktycznie zaskoczyły mnie osiagi bo spodziewałem sie ze idzie dobrze ale nie aż tak.

R8 robi seryjnie na RLu 

0-100 2.7 

100-200 6.2

Po wydechu i sofcie 

0-100 2.7 

100-200 5.9 

Takie czasy żeby zrobiło TTRS czy RS3 to musi mieć ponad 730PS więc raczej do serii jest to przepaść

Ceramikę wziąłeś? Bo nie widzę co zawierają pakiety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, turdzi napisał:

Niektórzy jeżdżą w rękawiczkach to co ja się będę szczypal :D

+5 do bezpieczeństwa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szymeniu napisał:

R8 robi seryjnie na RLu 

0-100 2.7 

100-200 6.2

Po wydechu i sofcie 

0-100 2.7 

100-200 5.9 

Takie czasy żeby zrobiło TTRS czy RS3 to musi mieć ponad 730PS więc raczej do serii jest to przepaść

Ceramikę wziąłeś? Bo nie widzę co zawierają pakiety 

Ja nie porownywalem czasów do 100 czy 200 tylko odczucia z jazdy po tym samym torze jeden po drugim.

Trzeba też pamiętać że czasy że startu zatrzymanego to tylko część historii z rolki i z jazdy gdzie jedzie się NM a nie moca sytuacja wygląd trochę inaczej i pod tym względem w TTRS wcale nie było jakiejs przepaści na jaką moc a zwłaszcza cena mogła by wskazywać.

Jeżeli popatrzy się na to z tej strony to R8plus ma 338Nm na tonę gdzie TTRS 316 Nm a więc różnica mniejsza niż w mocy dodatkowo w R8 jest wysoko a w TTRS od razu co sprawia że na krety torze odczucia były takie a nie inne.Oczuwiscie na dłuższych prostych pod koniec R8 bylo zdecydowanie szybsze ale na kretych partiach rpznica w odcuciach znikoma.

I za pewne nie dlatego że R8 jest wolne tylko dlatego że w TT RS siedzi fantastyczny silnik co sprawiło ze po jeździe R8 nie miałem jakiego super WOW efektu na jaki liczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szymeniu napisał:

Ceramikę wziąłeś? Bo nie widzę co zawierają pakiety 

Nie do tego do czego będę używał auta ciężko mi obronić i uargumentowac wydatek prawie 40K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szymeniu napisał:

 

Ceramikę wziąłeś? Bo nie widzę co zawierają pakiety 

A powiedz mi Szymon, do jazdy po mieście opłaca się to dobierać? Słyszałem, że do codziennej jazdy ceramika będzie gorsza bo jak się nie nagrzeje to to prawie nie hamuje.. prawda to?

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Kosmita napisał:

A powiedz mi Szymon, do jazdy po mieście opłaca się to dobierać? Słyszałem, że do codziennej jazdy ceramika będzie gorsza bo jak się nie nagrzeje to to prawie nie hamuje.. prawda to?

Prawda, nie hamuje, piszczy i halasuje. Do codziennej jazdy nie polecana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i dlatego nie wziąłem zwłaszcza że żona też tym będzie jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Turdzi potencjał uzyskania pięknego dźwięku wydechu w RS-kach jest olbrzymi :D

Mannhart zakłada system Akrapovic Evolution.

Do RS5 cena koło 8 tys euro.

Sam soft u Mannhart'a na 525/750 nm  (+ zdjęcie ogranicznika vmax) to 2,4 tys eur.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kooga napisał:

Prawda, nie hamuje, piszczy i halasuje. Do codziennej jazdy nie polecana

A jak codzienna jazda jest bardzo dynamiczna (wymieniłem cały komplet hamulców przy 25 tys. km w swojej)?

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kosmita napisał:

A jak codzienna jazda jest bardzo dynamiczna (wymieniłem cały komplet hamulców przy 25 tys. km w swojej)?

W swojej poprzeniej B8 przy dynamicznej jeździe na codzień wymieniłem komplet hamulców z przodu raz przy 60 tyś.RS ma zcznie lepszy hamuec nawet stalowy więc powinno wystarczyć.Ja nie jeżdżę po autostradach a nie hamuje często z dużych prędkości.Trzeba też pamiętać że z definicji hamulce to nie jest rzecz podlegającą gwarancji i jeżeli z ceramiką coś się stanie to wymiana kosztuje majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, turdzi napisał:

W swojej poprzeniej B8 przy dynamicznej jeździe na codzień wymieniłem komplet hamulców z przodu raz przy 60 tyś.RS ma zcznie lepszy hamuec nawet stalowy więc powinno wystarczyć.Ja nie jeżdżę po autostradach a nie hamuje często z dużych prędkości.Trzeba też pamiętać że z definicji hamulce to nie jest rzecz podlegającą gwarancji i jeżeli z ceramiką coś się stanie to wymiana kosztuje majątek.

Ja wymieniłem przód (klocki, tarcze jeszcze na zimę zostawiłem bo ciut było jej) i tył (klocki i tarcze) :) Więc mamy różne pojęcie dynamicznej jazdy :) Ja faktycznie trochę wykorzystuje potencjał samochodu.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, black4 napisał:

Witajcie,

Turdzi potencjał uzyskania pięknego dźwięku wydechu w RS-kach jest olbrzymi :D

Mannhart zakłada system Akrapovic Evolution.

Do RS5 cena koło 8 tys euro.

Sam soft u Mannhart'a na 525/750 nm  (+ zdjęcie ogranicznika vmax) to 2,4 tys eur.

Pozdrawiam

A skąd wiesz ? Na razie Akrapovic nie ma nic do B9 w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kosmita napisał:

Ja wymieniłem przód (klocki, tarcze jeszcze na zimę zostawiłem bo ciut było jej) i tył (klocki i tarcze) :) Więc mamy różne pojęcie dynamicznej jazdy :) Ja faktycznie trochę wykorzystuje potencjał samochodu.

Zapewne tak ja po prostu nie hamuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdzi napisał:

Nie do tego do czego będę używał auta ciężko mi obronić i uargumentowac wydatek prawie 40K.

Też tak myślałem kiedyś, w RSach stalowa tarcza to jest nieporozumienie bo nie daje rady z odprowadzaniem ciepła przy hamowniach następujących po sobie pod rząd, krzywią się i huczą niemiłosiernie. 

Niemniej R8 czy GTSem, GTC Lusso czy teraz GT3 ceramika nowej generacji na codzień działa zupełnie zwyczajnie, jedyna różnica jest taka że potrafi zapiszczeć, ale hamuje idealnie w każdych warunkach, tym bardziej że posiadają system dogrzewania. 

Gwarancja jest na tarcze hamulcowe, na klocki nie 

Edytowane przez szymeniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...