Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16826 EVAP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu wyskakuje błąd 16826 o nieszczelności układu EVAP. Chciałbym w końcu coś z tym zrobić. Mógł by ktoś pomóc, powiedzieć co z tym zrobić. Czy da się całkiem wyłączyć ten system zbierania oparów i wywalić z samochodu filtry od tego, zawsze to samochód lżejszy :P Czy może może zatkać ten czujnik od sprawdzania szczelności. Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić jak temu zaradzić. Pozdrawiam.

 

Opublikowano

To nie jest przypadkiem czujnik odpowietrzania zbiornika paliwa? Może wystarczy to zmienić zamiast usuwać?

Opublikowano

A gdzie on się znajduje?

Opublikowano
Teraz, Vexart napisał:

A gdzie on się znajduje?

Nie wiem jak w Turbo ale u mnie jest on nad pokrywą filtra powietrza.

Opublikowano
11 minut temu, Vexart napisał:

A gdzie on się znajduje?

Masz zaznaczone na focie . Jeśli jest sprawny to powinien cykać. 

a61f1648d4af.png

Opublikowano

Powinien ciągle cykać czy czasami? bo u mnie co jakiś czas. Ale to przez ten zawór jest błąd? Bo to jest błąd nieszczelności . Przy dolocie wszystko sprawdzałem czy jest szczelne i dalej wyskakuje.

Opublikowano

Powinien cyklu co jakiś czas.

Opublikowano

To cyka to raczej nie z nim problem tylko gdzieś jest nieszczelność w tym układzie. Tylko nie mam pojęcia jak to zlokalizować.

Opublikowano

To szukaj nieszczelności w układzie paliwa, może kolektor wydechowy ?

Opublikowano

A wydech musi być idealnie szczelny?

Opublikowano

No raczej choć myślę że to raczej nie jego wina . Dla spokoju sprawdź w jakim stanie masz plecionkę.  Sprawdź też czy ten zaworem spełnia swoje zadanie. Po jakiejś trasie , parę kilometrów nie gaś silnika tylko podejdź do korka wlewu paliwa i odkreć go . Jeśli zassie powietrze to zaworem nie odpowietrza zbiornika i jest do wymiany.

Opublikowano

Chodzi o złącze elastyczne? to było rok temu wymieniane i jest szczelne raczej, pół roku temu regenerowałem turbinę to wymieniłem uszczelki te co mogłem nie ruszałem jedynie tej między blokiem a kolektorem. To będę musiał na benzynie trochę pojeździć bo zagazowany jest :P

Opublikowano
17 godzin temu, Vexart napisał:

nie ruszałem jedynie tej między blokiem a kolektorem

No widzisz, i tu możesz mieć nieszczelność.

Opublikowano

Żeby wymienić tą uszczelkę trzeba chyba wyjąć turbinę sporo roboty.

 

Opublikowano

Evap wybaczysz u tunera.
Ja wężyk poprowadziłem na tył auta więc nie czuć benzyny i opary mają swobodne ujście.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przejechałem trochę na benzynie nie gasiłem silnika i po odkręceniu korka nic nie syczało nie zrobiło się podciśnienie czyli zaworek działa dobrze.

Co dalej sprawdzić?

Opublikowano

Ktoś byłby w stanie mi z tym błędem pomóc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...