Jump to content
IGNORED

sposob opuszczania szyb


MeRa
 Share

Recommended Posts

mam taki problem po skasowaniu inspekcji olejowej vagiem wystapily zmiany w opuszczaniu szyb tzn przed tym jak dalem do warsztatu szyby opuszczaly sie do konca za dotknieciem przycisku a teraz trzeba go trzymac aby sie opuszczaly napiszcie mi czy jaka jest temu przyczyna i czy mozna to zmieni vagiem z gory dzieki pozdro dla wszystkich forumowiczow

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 10-03-2007, 13:28 ]

przeniosłem do elektryki, temat nie ma nic wspólnego z VAGiem

Link to comment
Share on other sites

chyba raczej nie wystąpiły, opuszczanie szyba zależy też od tego czy masz włączonyu zapłon czy tylko kluczyk siedzi w stacyjce np po zgaszeniu silnika, wiec moim zdaniem wszystko jest ok. już był podobny temat. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mechanior musial odlaczyc aku i szybki stracily pamiec zakresu pracy.Zamknij obie szybki i przytrzymaj oba klawisze rownoczesnie az uslyszysz takie cykniecie i gotowe.Pozniej zjedz szybkami na sam doł i juz powinno byc oki :wink:

Link to comment
Share on other sites

podepne sie do tematu... odkad zrobilo sie cieplo strasznie piszcza szyby przy opuszczaniu, to chyba wina tej uszczelki :confused: jak sobie z tym najlepiej poradzic ? wyczyscic ( troche przetarlem i mniej piszczy ale jednak )? czyms psiknac ?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny problem czy trzymać dwa przyciski od przednich szyb a potem razem opuścić na dół czy można zrobić taki manewr z każdą szybą osobno bo mam 4 el.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny problem czy trzymać dwa przyciski od przednich szyb a potem razem opuścić na dół czy można zrobić taki manewr z każdą szybą osobno bo mam 4 el.

ale palcy w jednej ręku masz pięć.... :wink::wink::wink::wink: jak przy samym przodzie trzeba oba równocześnie to przy 4 chyba też.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
Ja mam podobny problem czy trzymać dwa przyciski od przednich szyb a potem razem opuścić na dół czy można zrobić taki manewr z każdą szybą osobno bo mam 4 el.

Spróbuj najpierw 2 a potem z 4

Link to comment
Share on other sites

Najpierw 2 przód potem 2 tył i to wystarczy.

Nie trzeba naciskać wszystkich czterech na raz.

Link to comment
Share on other sites

Aha dzięki koledzy za pomoc sprawdze czy zadziała

Link to comment
Share on other sites

Oki jak bede wracał z pracy to sprawdze i dam znać

[ Dodano: 10-03-2007, 08:16 ]

Sprawdziłem wczoraj i u mnie niestety taki manewr sie nie udał trudno bede musiał trzymać przyciski

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest coś podobnego ale myślałem że tak ma być, tylko jest jeszcze coś;

naciskając przycisk szyba się opuszcza lub podnosi, puszczam przycisk szyba się zatrzymuje, natomiast klikniecie trzy razy szyba sama się zamknię lub otworzy bez trzymania przycisków.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
naciskając przycisk szyba się opuszcza lub podnosi, puszczam przycisk szyba się zatrzymuje

To jest prawidłowy objaw, przytrzymasz dłużej przycisk to szyba zatrzyma sie kiedy puścisz

A z tym trzykrotnym naciskaniem to dziwne, u mnie wystarczy raz kliknąć i szyba sama jedzie

Link to comment
Share on other sites

po odlaczeniu aku faktycznie szyby traca pamiec ale programuje sie kazda osobno,przy wlaczonym zaplonie przy zamknietej szybie trzymac az zejdzie na dol az rozlaczy przekaznik i tak samo w gore az rozlaczy przekaznik i po koli kazda szybe

Link to comment
Share on other sites

To ja w temacie opiszę swój problem...

Opuszczanie OK, tj. raz kliknę i jadą w dół, aż nie nacisnę drugi raz - wtedy się zatrzymają. Gdy dłużej przytrzymam to jadą w dół, aż puszczę, wtedy się szyby zatrzymują. Myślę, że to jest prawidłowe funkcjonowanie.

Problem się pojawia, z powrotem - do góry...

Gdy kliknę raz, to powinny dojechać do góry i się zatrzymać. I jadą, zatrzymują się i po chwili opuszczają się na jakieś 5 cm. Dotyczy to prawej i lewej, z tym, że dla prawej co któryś raz się zatrzyma na górze, a lewa za każdym razem dojedzie do góry i zjeżdża. Problem jeszcze większy, bo nawet gdy trzymam przycisk cały czas w górę, to i tak dojadą do góry i za chwilę zjadą w dól na 5cm i sie zatrzymają.

Żeby zamknąć szyby muszę taki mik wykonać, że w chwili gdy dojadą do góry i się na ułamek sekundy zatrzymają, to musze szybko drugi raz kliknąć i jest stop...

Co może być?

Dodam, że pompkę rozebrałem, wszystkie luty poprawiłem i nadal jest to samo...

Lekki OT, ale też w temacie pompki centralnego...

Po czym poznać, że mam domykanie szyb (że powinno być), bo mi nie domyka, ale może coś mam zwalone. Do pompki dochodzą 2 kostki. Jedna dużo różnokolorowych cienkich przewodów, druga, widać, że powinny być grubsze przewody i tak ich z 6 albo 9 powinno być, ale mam tylko dwa. Obawiam się, że właśnie ta kostka jest zintegrowana z szybami (bo podnośniki szyb pobierają większy prąd, więc przewody są grubsze), chociaż mogę się mylić, bo tymi cienkimi można przecież sterować jakimiś przekaźnikami od szyb...

Ogólnie - nie działa i jak sprawidzić, czy mam coś takiego, a wtedy zacznę szukać... Bo jak nie mam, to i tak nie znajdę ;)

I jeszcze jeden problem, ale myślę, że też w tym temacie się mieści.

Jak otwieram samochód w nocy, to nie mam światła w środku.

Natomiast jak odpalę silnik (przejadę sie, nie wazne), zgaszę, wyciągnę kluczyk ze stacyjki, to swiatło się pojawia i po zamknięciu zamka centralnego gasnie (prawidłowo).

Brak jest światła, po otwarciu zamka centralnego i drzwi...

Podsumowując:

1. Przy podnoszeniu, same opuszczają się szyby - czemu?

2. Problem czy mam domykanie szyb? I jak to sprawdzić?

3. Podświetlenie wnętrza po otwarciu centralnego i drzwi - brak.

Link to comment
Share on other sites

:biggrin:

1. Prawdopodobnie problem z czujnikiem zamknięcia szyb. Jeśli w trakcie zamykania wsadzisz łapę w otwór okna-szyby przestają się zamykać (coby Ci jej nie obciąć) a dodatkowo zjeżdżają parę centów w dół. Prawdopodobne czujnik nie widzi że to zamknięcie szyby, tylko myśli, ze pakujesz łapę :biggrin:

2. Nie wiem :rotfl:

3. Dla mnie guru we wszystkim co związane z pompkami centralnego to kolega kapsel - PW?

Link to comment
Share on other sites

3. Dla mnie guru we wszystkim co związane z pompkami centralnego to kolega kapsel - PW?

Oj tak, tak!! Kolega Kapsel siedzi w alarmach, zamkach itp. Polecam, koleś zna się na rzeczy...

Link to comment
Share on other sites

2. Problem czy mam domykanie szyb? I jak to sprawdzić?

A próbowałeś przytrzymać dłużej przekręcony kluczyk w zamku, zamykając samochód?

Link to comment
Share on other sites

To ja w temacie opiszę swój problem...

Opuszczanie OK, tj. raz kliknę i jadą w dół, aż nie nacisnę drugi raz - wtedy się zatrzymają. Gdy dłużej przytrzymam to jadą w dół, aż puszczę, wtedy się szyby zatrzymują. Myślę, że to jest prawidłowe funkcjonowanie.

Problem się pojawia, z powrotem - do góry...

Gdy kliknę raz, to powinny dojechać do góry i się zatrzymać. I jadą, zatrzymują się i po chwili opuszczają się na jakieś 5 cm. Dotyczy to prawej i lewej, z tym, że dla prawej co któryś raz się zatrzyma na górze, a lewa za każdym razem dojedzie do góry i zjeżdża. Problem jeszcze większy, bo nawet gdy trzymam przycisk cały czas w górę, to i tak dojadą do góry i za chwilę zjadą w dól na 5cm i sie zatrzymają.

Żeby zamknąć szyby muszę taki mik wykonać, że w chwili gdy dojadą do góry i się na ułamek sekundy zatrzymają, to musze szybko drugi raz kliknąć i jest stop...

Mam Tak samo ale tylko w bardzo upalne dni i tylko szyba kierowcy, przypuszczalnie właśnie ten czujnik zaczyna szwankować.

Lekki OT, ale też w temacie pompki centralnego...

Po czym poznać, że mam domykanie szyb (że powinno być), bo mi nie domyka, ale może coś mam zwalone. Do pompki dochodzą 2 kostki. Jedna dużo różnokolorowych cienkich przewodów, druga, widać, że powinny być grubsze przewody i tak ich z 6 albo 9 powinno być, ale mam tylko dwa. Obawiam się, że właśnie ta kostka jest zintegrowana z szybami (bo podnośniki szyb pobierają większy prąd, więc przewody są grubsze), chociaż mogę się mylić, bo tymi cienkimi można przecież sterować jakimiś przekaźnikami od szyb...

W tej kostce z grubymi przewodami to tylko zasilanie idzie. Raczej nic ci nie brakuje.

I jeszcze jeden problem, ale myślę, że też w tym temacie się mieści.

Jak otwieram samochód w nocy, to nie mam światła w środku.

Natomiast jak odpalę silnik (przejadę sie, nie wazne), zgaszę, wyciągnę kluczyk ze stacyjki, to swiatło się pojawia i po zamknięciu zamka centralnego gasnie (prawidłowo).

Brak jest światła, po otwarciu zamka centralnego i drzwi...

Rozebrać drzwi, wyciągnąć zamek i wyczyścić dokładnie mikrowłączniki, bo to one za to odpowiadają.

Link to comment
Share on other sites

2. Problem czy mam domykanie szyb? I jak to sprawdzić?

A próbowałeś przytrzymać dłużej przekręcony kluczyk w zamku, zamykając samochód?

Nie, zamykam z pilota.

Tylko mam mały patent zrobiony i polecam go dla tych co kupili alarm bez sterowania pneumatycznym zamkiem centralnym.

Mam założony zwykły siłownik elektryczny (taki z uniwersalnego zamka centralnego) i on podpięty jest do rygla (tego "dzyndzla" plastikowego, co w środku z tapicerki wystaje).

Zamek centralny steruje ryglem.

Kolega szogun napisał, że w zamku są mikrostyki.

Może to jest przyczyną, że mi szyby nie domykają się oraz nie zapala się światło w środku, bo w tej chwili sam zamek (wkładka zamka) nie bierze udziału w otwieraniu i zamykaniu drzwi (niektóre samochody mają mikrostyki, które bezpośrednio współpracują z wkładką).

Jutro jak będzie takie słoneczko jak dzisiaj rozbiorę i obejrzę, jak znajdę coś ciekawego, to opiszę - może komuś się w przyszłości przyda.

Dzięki za pomoc i sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Przy wkładce są włączniki odpowiedzialne za domykanie szyb.

W samym zamku są 2 mikrowłączniki odpowiedzialne za oświetlenie wnętrza i info dla centralnego zamka o zamkniętych drzwiach.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem...

Domykanie szyb działa, ale tylko gdy zamknę z kluczyka drzwi i przytrzymam dłużej kluczyk przekręcony...

Muszę teraz sobie zrobić domykanie szyb, gdy zamknę drzwi z pilota...

Muszę zrobić jakieś urządzenie, które mi podtrzyma napięcie na odpowiednio długi czas po uzbrojeniu alarmu, aby zdążyły się szyby zamknąć. Wepnę je równolegle do tej krańcówki z zamku i będę miał domykanie szyb z pilota po uzbrojeniu alarmu ;)

Ale najpierw muszę się uporać z tą krańcówką, aby mi się szyba nie opuszczała po zamknięciu...

[ Dodano: 15-03-2007, 21:54 ]

To kolejne pytanie:

Czy można tak zaprogramować sterownik, aby szyby same dojechały do góry, bez konieczności trzymania przekręconego kluczyka w zamku, na zasadzie:

wysiadam, przekręcam zamykajac drzwi, wyciągam kluczyk, a szyby same sobie dojeżdżają do góry. Może jest to funckja programowalna?

Później wyjaśnie, po co mi to... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...