sebco Posted November 16, 2017 Posted November 16, 2017 Witajcie Od jakiegoś roku pojawiło mi się bulgotanie po odpaleniu silnika lub gdy rozgrzany po postoju np ze świateł ruszę. Zaczął również po troszku znikać płyn. Obecnie jak doleję do max do w kilka dni ubywa do minimium. Jeszcze nie ustaliłem czy wychodzi zbiorniczkiem przez kruciec. Teraz nie dolewałem i jest poniżej min. Bulgotanie cały czas jest. Ostatnio zauważyłem że twarde są węże. Jak również wzrasta temperatura na trasie powyżej 90st przy obrotach silnika ok 3-4tys (120-150km/h). Jest pomiędzy 90st a następną kreską. Na klimatroniku pokazuje od ok 100-105st. W mieście trzyma 90st na blacie klimatronik 92-96. Klilka razy zauważyłem że włączył się wentylator elektryczny po wyłączeniu samochodu. Nie wiem jak w trakcie jazdy. Chłodnica zimna gdy załącza się ten wentylator. Kupiłem tester głowicy więc zobaczymy czy prawdę powie o przedostających się spalinach do ukł chłodzenia. Dodam nie ma chmury dumu, normalnie pali, jest ogrzewanie Co obstawiacie: 1. uszczelka głowicy/głowica 2. termostat 3. inne
machina Posted November 16, 2017 Posted November 16, 2017 Objawy typowe dla uszczelki. Test nie zawsze pokaże spaliny w zbiorniczku.
dj domin1 Posted November 16, 2017 Posted November 16, 2017 U mnie jak bulgotało to była wina uszczelki. Najpierw powoli ubywało płynu, na koniec po paru km zapalała się kontrolka od niskiego stanu. Przez cały czas w ogóle nie kopcił inaczej.
sebco Posted November 17, 2017 Author Posted November 17, 2017 A nie dziwne że chłodnica zimna. Że termostat nie otwiera się?
Tomex1981 Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 100 % uszczelka. Miałem te same objawy. Walnięta uszczelka
Mozgu Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Ale chlodnica zimna wiec termostat tez walniety. Lub pompa wody. Mialem raz taki przypadek ze oberwal sie wirnik i nie bylo obiegu, gotowalo plyn weze puchly a plyn wyciekal przez pompe wody
adam233 Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 U mnie kiedyś bulgotało, kiedy zepsuła się chłodnica.
Hezen Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Zacząć naprawę od wypłukania całego układu chłodzenia i wymiany termostatu.Korek zbiorniczka płynu chłodzącego wymienić na nowy lub sprawną używkę, ewentualnie rozebrać i wyczyścić - membrana /blaszka z uszczelką zakleja się kamieniem (mój był tak zakamieniony że ciężko było go ruszyć) i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia. Wysłane z OP3T
sebco Posted November 20, 2017 Author Posted November 20, 2017 (edited) więc dolałem płynu aby sprawdzić co się dzieje z płynem. Dolałem do maks i o dziwo oscylowała temepratura w normie. Jednak w pewnym momencie poszła temperatura w górę do 110 na klimatroniku na blacie było niespełna 100 oczywście na trasie. Podjechałem od dom i wiem że pływ wyrzuca zbiorniczkiem upuszcza ilość i ciśnienie. ALe oczywiście nadal bulgotanie i twarde węże. Termostat pracuje ale jakość dziwne. Tak jak kolega powyżej napisał wymiana termostatu lub wyjąc i zobaczyć co się bezie działo jeśli go nie będzie. Nadal czekam na tester spalin aby zobaczyć przed demontażem termostatu Edited November 20, 2017 by sebco
sebco Posted November 21, 2017 Author Posted November 21, 2017 (edited) więc zrobiłem test: https://photos.app.goo.gl/2U02xuiZIZiESjPq2 jasno wynika CO2 w układzie chłodzenia. Co jest przyczyną - uszczelka? Jeśli tak to dlaczego? Sama z siebie? Z tego co widzę jest metalowa! Silnik w teorii ma 370tys? oznaczenie silnika AVG nastepny po AFN Więc powiedzcie mi co to oznacza dla mnie? Jakie są koszty? co do wymiany? Co przy okazji do wymiany i sprawdzenia? Z góry dzięki Edited November 21, 2017 by sebco
Rafal2410 Posted December 31, 2017 Posted December 31, 2017 mnie kosztowało 1200 sprawdzenie i planowanie głowicy oczywiscie uszczelka , komplet uszczelnień czyli zaworowe , pod wtryski , kolektorów .Miałem taki przypadek własnie jak ty .płyn wyrzucało dołem zbiornika , bulgotanie i co jeszcze zauważyłem jak auto sie nagrzewało juz zaczynało leciec ciepłe powietrze t w pewnym momencie zaczynało leciec zimne i za chwile juz ciepłe na stałe .po wymianie wszystko ustapiło
sebco Posted January 16, 2018 Author Posted January 16, 2018 1200pln, ale w tym oprócz planowania wymiany uszczelki, robiłem tylne hamulce nowe reparaturki i klocki, ogólny przegląd. Rozrzadu nie wymieniałem poniewaz miał 30tys. wymiana końcówki drążka i drążka lewego wraz z osłoną - ale to były moje części. Wymiana pompki spryskiwacza. i zrobił ogólny przegląd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now