redoXe Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Witam. Na wstępie opis problemu (auto jak w profilu): Gdy autko postoi sobie kilka godzin na zimnym powietrzu (nie garażuje samochodu) to bardzo różnie odpala, mianowicie: czasami na dotyk a czasami po kilka mozolnych, ciężkich obrotów silnika. Problem pojawia się raczej poniżej 5 stopni Celsjusza. Zauważyłem też, że im dłużej trzymam auto na zapłonie tym gorzej zapala, najlepiej przekręcić na zapłon, świece gasną po 1-2s i od razu palić. Co śmieszniejsze, jak odpale auto po takim dłuższym zakręceniu, zgaszę i od razu odpale na nowo to łapie nawet szybciej niż "na dotyk". W przypadku złego odpalania, auto straaasznie długo robi jeden obrót silnikiem, jakby nie miało siły, stopniowo przyspieszając. Dzisiaj nawet po raz pierwszy przygasła mi navi RNS-E. Z tego co jest obecnie uszkodzone w aucie: - Czujnik temperatury spalin przy turbinie (nowy powinien przyjść lada dzień, stary pokazuje 900*C nawet na zimnym silniku) temat forum - Sprężarka klimatyzacji wydaje dziwne dźwięki, gdy jest wyłączona (może się przyciera?) temat forum Z tego co już sprawdziłem: - świece żarowe (sprawdzone sposobem na przewodzenie napięcia, nie sprawdzałem omomierzem) - rolka alternatora bez zarzutów, daje dobre napięcie - kąty wtrysków i BIPy jak najbardziej OK - pompkę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka, odpinając wężyk z filtra podawał ON Podejrzani: - przekaźnik świec żarowych - filtr paliwa (wymieniany miesiąc temu, Knecht) - oryginalny 10letni akumulator Moll? - rozrusznik? - czujnik temperatury spalin? - świece żarowe (czytałem, że nawet jak ohmy są OK, to potrafią iskrzyć i nie grzać) Dodam, że w lato nie ma najmniejszego problemu (no może w bardzo drobnym stopniu, różnica w odpalaniu ~1s) Dziękuję za zainteresowanie i przepraszam za tak długi post, ale chciałem zawrzeć wszelkie możliwe szczegóły Pozdrawiam serdecznie! Edytowane 5 Grudnia 2017 przez redoXe
kamil-vag Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Załóż na noc zacisk na wąż powrotny do filtra paliwa. Zobacz wtedy jak odpali...
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Załóż na noc zacisk na wąż powrotny do filtra paliwa. Zobacz wtedy jak odpali... Hmm, ale jakby cofało się paliwo, to w lato byłby ten sam problem, prawda? Zrobię dzisiaj tak jak piszesz i dam znać. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
slawekk1980 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Skoro mozolnie kręci i do tego 10-letni akumulator to odpowiedź sama się nasuwa. Co do sprężarki klimy to raczej nic się nie przyciera tylko trzeba wymienić gumki albo całe sprzęgiełko. Edytowane 5 Grudnia 2017 przez slawekk1980
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Teraz, slawekk1980 napisał: Skoro mozolnie kręci i do tego 10-letni akumulator to odpowiedź sama się nasuwa. Ale napięcie trzyma książkowe, nie sprawdzałem jedynie do ilu spada jak kręci
Kavior78 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 A po samym podgrzaniu swiec napiecie pewnie leci na leb i szyje:-)
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 A po samym podgrzaniu swiec napiecie pewnie leci na leb i szyje:-)Idę teraz do auta, dam zaraz znać [emoji16]Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Idę teraz do auta, dam zaraz znać [emoji16] Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 12,2V spoczynek, 11,2V przy grzaniu świeczek, 8,5-9V odpalanie. +1*C nawet w miarę odpalił Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Przy odpalaniu nie powinien spadać poniżej 10V...
Kavior78 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Kolego to już wiesz dlaczego Ci słabo kręci:-)
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 A myślałem, że jak ma 12,2 to jeszcze jest dobry :-P Zrobiłem zdjęcie aku, to oryginalny panowie? Jaki nowy polecacie? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kavior78 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Wygląda, że oryginał. Mój ori w benzynie ma 12 lat i dalej kręci wałem:-) A spróbuj go porządnie naładować. Możesz zobaczyć czy pod naklejkami nie ma korków.
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Porządnie - masz na myśli 5A przez 20h? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kavior78 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Ja stosuje prąd 1/10 pojemności akumulatora przez 10h
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Ja stosuje prąd 1/10 pojemności akumulatora przez 10h9,2A? Dużo, nie zabije go to? [emoji16] W sobotę będę wymieniał czujnik temperatury spalin, wtedy też go podłącze do prostownika i odezwę się z rezultatem po nocy.Na razie nie będę odcinał powrotu paliwa na noc, żeby nie robić dwóch rzeczy na raz.Dzięki za zainteresowanie Panowie. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kavior78 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Są różne szkoły. Poczytaj po necie, nie jestem expertem w tym temacie.
kamil-vag Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 14 godzin temu, redoXe napisał: Co śmieszniejsze, jak odpale auto po takim dłuższym zakręceniu, zgaszę i od razu odpale na nowo to łapie nawet szybciej niż "na dotyk". Mnie to zdanie nie koniecznie przekonuje do aku... jakby był słaby to takie poranne dłuższe odpalenie jeszcze gorzej by go wyssało i zgaszenie po chwili i ponowne odpalenie też by było dość słabe... No ale warto zacząć od podładowania i ewentualnie wykluczania elementów krok po kroku Te świece, też możesz zmierzyć jak masz miernik, nic trudnego, króciec miernika na trzpień a drugi na śrubę świecy... to, że iskrzy czy przewodzi, to nic nie znaczy, bo mogą mieć np. oporność po 20M a wtedy wiadomo, im wyższa rezystancja, tym mniejszy prąd, im mniejszy prąd tym mniejsza moc (żarzenie się) świecy Chociaż sprawne TDI to i bez świec odpali jak dobrze kręci rozrusznik...
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Mnie to zdanie nie koniecznie przekonuje do aku... jakby był słaby to takie poranne dłuższe odpalenie jeszcze gorzej by go wyssało i zgaszenie po chwili i ponowne odpalenie też by było dość słabe... No ale warto zacząć od podładowania i ewentualnie wykluczania elementów krok po kroku [emoji106]1: Te świece, też możesz zmierzyć jak masz miernik, nic trudnego, króciec miernika na trzpień a drugi na śrubę świecy... to, że iskrzy czy przewodzi, to nic nie znaczy, bo mogą mieć np. oporność po 20M [emoji14] a wtedy wiadomo, im wyższa rezystancja, tym mniejszy prąd, im mniejszy prąd tym mniejsza moc (żarzenie się) świecy [emoji14] Chociaż sprawne TDI to i bez świec odpali jak dobrze kręci rozrusznik... Uhh, do tego trzeba będzie wykręcić świece... Ojoj :-P Zobaczę w sobotę, postaram się. Dzięki za wskazówkę Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Teraz, redoXe napisał: Uhh, do tego trzeba będzie wykręcić świece... Nie trzeba, wystarczy zdjąć kapturki... jeden króciec pomiarowy miernika na trzpień zasilający a drugi na śrubę świecy
redoXe Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Nie trzeba, wystarczy zdjąć kapturki... jeden króciec pomiarowy miernika na trzpień zasilający a drugi na śrubę świecy [emoji14]A to ok, ulżyło mi niezmiernie [emoji23]Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się