Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - Nie działa wentylator chłodnicy, mimo wysokiej temp. płynu.


Daviidooff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewnien problem, nie załącza mi się wentylator chłodnicy. Jestem pewnien, że jest sprawny bo jak odpale kilme to chodzi (mam ten sam wentylator od kilmy i chłodnicy) Teraz pytanie, zepsuł się jakiś czujnik? Jeżeli tak, to jaki? :)

 

Silnik 2.0 ALT

 

Pozdrawiam

 

 

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotuje Ci się czy tak po prostu się domyślasz? Pierwszy bieg załącza się w granicach 95 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle kupiłem samochód z zepsutym termostatem, mechanik wymienił (kupiłem behr za 2 stowki, prawie 30 tyś km temu) od tamtej pory temperatura podcczas jazdy czy postoju stała równo 99 stopni. Całkiem niedawno zepsuł mi sie czujnik na desce ( kupiłem g2/g62) ale jeszcze nie wymieniłem. Temperature sprawdzam przez skaner obd (elm) i podczas jazdy jest 102 stopnie. Moze ten czujnik poprostu świruje?-

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze czujnik zielony koło grodzi za silnikiem i to on jest odpowiedzialny za tą temperaturę .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ten czujnik za silnikiem to właśnie G2/G62? : )7de5f711cf7eeb537def68c2ec220c47.jpg

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to ten on pokazuje temperaturę na desce i załącza wentylator

Edytowane przez B@cardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowym czujniku pokazuję to samo :) Czyli zostaje termostat? Można to jakoś sprawdzić? Przypominam, że wymieniłem termostat 30 tyś temu na MAHLE :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie jest od załączania wentylatora, chodzi ci tylko o to że wiatrak nie włącza się?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiatrak się nie załącza. Temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 103-105 stopni. be32aa3658a92c678d2a4ac84d9c7699.jpg

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź węże jaką temperaturę mają jak na wyjściu na chłodnicę zimny bądź letni a do drugiego dotknąć się nie możesz to termostat się nie otwiera.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górny wąż jest gorący, dolny zimny.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz odpowiedź termostat do wymiany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na grupie audi na fejsie ktoś napisał, że chłodnica się zapchała, co o tym sądzisz? :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę ale jak już będziesz wymieniał termostat to możesz układ przepłukać .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ALT ma zaawansowaną mapę chłodzenia. Takie temperatury do 110 stopni są normalne dla tego silnika... 

Poczytaj w moim temacie, który opisuje ten silnik, a dowiesz się jak działa ta mapa chłodzenia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do mechanika i mi powiedział, ze taka temperatura jest okej. Jak mam inaczej sprawdzić ten termostat? Większość mechaników nie ma nawet waga... Mogę jeździć na razie z taką temperaturą bez obaw?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś to co Ci podlinkowałem ? Dla ALT: 

Mapa chłodzenia kontroluje układ chłodzenia tak by:
- na biegu jałowym i w częściowym obciążeniu temperatura oscylowała w zakresie 95-110°C
- w pełnym obciążeniu temperatura oscylowała w zakresie 85-95°C

Wyższe temperatury na biegu jałowym i przy częściowym obciążeniu poprawiają wydajność silnika, zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji w spalinach.
Niższe temperatury w pełnym obciążeniu zwiększają moc silnika, dzięki temu, że zasysane powietrze ogrzewa się w mniejszym stopniu (taki niby silnikowy intercooler)

Także w tym silniku takie temperatury są OK i nie ma co szukać problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem, tylko mój zakres temperatur to 103-105 stopni, czy jadę, czy stoję - bez różnicy. Nie przekraczam 3 tyś obrotów, czyli mój silnik nie jest obciążony? :) Wentylator również nie pracuję a wiem, że jest sprawny bo po włączeniu klimy się obraca :) Reasumując - dopóki nie przekroczy 110 stopni, silnik jest bezpieczny? :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Weź pod uwagę fakt, że do takiego sterowania masz właśnie ten termostat z aktuatorem, który może regulować temperaturę według życzenia ECU... Zawsze możesz podłączyć VAGa i zobaczyć sobie jaką temperaturę wystawia ECU podczas jazdy...sprawdzisz to na kanale 131.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat na sprawny i po sprawie . 

Skoro jest uszkodzony to nie wiem po co czekać.  

Inna sprawa to taka że przy obecnych temperaturach wentylator załączyć to graniczy z cudem. ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...