Daviidooff Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Witam, mam pewnien problem, nie załącza mi się wentylator chłodnicy. Jestem pewnien, że jest sprawny bo jak odpale kilme to chodzi (mam ten sam wentylator od kilmy i chłodnicy) Teraz pytanie, zepsuł się jakiś czujnik? Jeżeli tak, to jaki? Silnik 2.0 ALT Pozdrawiam Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
przem8 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Gotuje Ci się czy tak po prostu się domyślasz? Pierwszy bieg załącza się w granicach 95 stopni.
Daviidooff Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2017 W ogóle kupiłem samochód z zepsutym termostatem, mechanik wymienił (kupiłem behr za 2 stowki, prawie 30 tyś km temu) od tamtej pory temperatura podcczas jazdy czy postoju stała równo 99 stopni. Całkiem niedawno zepsuł mi sie czujnik na desce ( kupiłem g2/g62) ale jeszcze nie wymieniłem. Temperature sprawdzam przez skaner obd (elm) i podczas jazdy jest 102 stopnie. Moze ten czujnik poprostu świruje?-Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Masz jeszcze czujnik zielony koło grodzi za silnikiem i to on jest odpowiedzialny za tą temperaturę .Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daviidooff Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2017 No to ten czujnik za silnikiem to właśnie G2/G62? : )Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 (edytowane) Dokładnie to ten on pokazuje temperaturę na desce i załącza wentylator Edytowane 7 Grudnia 2017 przez B@cardi
Daviidooff Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 Na nowym czujniku pokazuję to samo Czyli zostaje termostat? Można to jakoś sprawdzić? Przypominam, że wymieniłem termostat 30 tyś temu na MAHLE Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Termostat nie jest od załączania wentylatora, chodzi ci tylko o to że wiatrak nie włącza się?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daviidooff Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 Tak, wiatrak się nie załącza. Temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 103-105 stopni. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Sprawdź węże jaką temperaturę mają jak na wyjściu na chłodnicę zimny bądź letni a do drugiego dotknąć się nie możesz to termostat się nie otwiera.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daviidooff Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 Górny wąż jest gorący, dolny zimny.Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 No to masz odpowiedź termostat do wymianyWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daviidooff Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 Na grupie audi na fejsie ktoś napisał, że chłodnica się zapchała, co o tym sądzisz? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
B@cardi Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Nie sądzę ale jak już będziesz wymieniał termostat to możesz układ przepłukać .Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kamil-vag Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Silnik ALT ma zaawansowaną mapę chłodzenia. Takie temperatury do 110 stopni są normalne dla tego silnika... Poczytaj w moim temacie, który opisuje ten silnik, a dowiesz się jak działa ta mapa chłodzenia
Daviidooff Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2017 Dzwoniłem do mechanika i mi powiedział, ze taka temperatura jest okej. Jak mam inaczej sprawdzić ten termostat? Większość mechaników nie ma nawet waga... Mogę jeździć na razie z taką temperaturą bez obaw?Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Czytałeś to co Ci podlinkowałem ? Dla ALT: Mapa chłodzenia kontroluje układ chłodzenia tak by:- na biegu jałowym i w częściowym obciążeniu temperatura oscylowała w zakresie 95-110°C- w pełnym obciążeniu temperatura oscylowała w zakresie 85-95°CWyższe temperatury na biegu jałowym i przy częściowym obciążeniu poprawiają wydajność silnika, zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji w spalinach.Niższe temperatury w pełnym obciążeniu zwiększają moc silnika, dzięki temu, że zasysane powietrze ogrzewa się w mniejszym stopniu (taki niby silnikowy intercooler) Także w tym silniku takie temperatury są OK i nie ma co szukać problemu...
Daviidooff Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2017 Ja to rozumiem, tylko mój zakres temperatur to 103-105 stopni, czy jadę, czy stoję - bez różnicy. Nie przekraczam 3 tyś obrotów, czyli mój silnik nie jest obciążony? Wentylator również nie pracuję a wiem, że jest sprawny bo po włączeniu klimy się obraca Reasumując - dopóki nie przekroczy 110 stopni, silnik jest bezpieczny? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Dokładnie tak. Weź pod uwagę fakt, że do takiego sterowania masz właśnie ten termostat z aktuatorem, który może regulować temperaturę według życzenia ECU... Zawsze możesz podłączyć VAGa i zobaczyć sobie jaką temperaturę wystawia ECU podczas jazdy...sprawdzisz to na kanale 131.
jacek70 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Wymień termostat na sprawny i po sprawie . Skoro jest uszkodzony to nie wiem po co czekać. Inna sprawa to taka że przy obecnych temperaturach wentylator załączyć to graniczy z cudem. ☺
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się