Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - Nie działa wentylator chłodnicy, mimo wysokiej temp. płynu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego twierdzicie, że ma niesprawny termostat ? Nie znacie budowy tego silnika i układu chłodzenia... przez takie rady chłopak niepotrzebnie wyrzuci kasę w błoto, bo jego termostat działa zapewnie dobrze... Tam jest termostat wspomagany regulacją przez natężenie prądu, co sprawia, że może dokładnie regulować temperaturę płynu, a nie przełączać otwórz-zamknij...

Opublikowano

No to może wystarczy wyregulować . Ja nie twierdzę że jest niesprawny ale fakt jest taki że obecnie coś kuleje - więc ...?

Opublikowano

Nic nie kuleje, kolega tylko pytał dlaczego powyżej 100 stopni nie załącza się mu wentylator... Więc zaczęły się podpowiedzi, że to za duża temp itd... ale dla ALT to całkiem normalne i wentylator załącza się dopiero powyżej 110...

 

Czy działa poprawnie można sprawdzić na kanale 131 w VAG-u tam jest pokazana aktualna temp i jaką wymaga ECU...

 

A wentylator np wpinając rezystor nastawny i symulując temperaturę powyżej 110 C

Opublikowano

Tylko zastanawia mnie fakt, że w upały na klimie, temperatura skakała 99/100. Teraz jeżdżę na ogrzewaniu w mrozy i temperatura 105 stopni. Nie ogarniam tego.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wszystko zależy od tego co wystawi ECU...

Opublikowano

A jest możliwość, że termostat się nie otwiera a jednak samochód nie osiąga tych 110 stopni? :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Owszem jest.

Opublikowano

Wszystko sprawdzisz VAGiem... Albo nawet tym swoim testerem na kanale (w grupie) 131.

Opublikowano

Tylko jakiego programu użyć? :) Złącze OBD BLUETOOTH ;)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kup se kabel za 35 zł do tego vcds z forum i w B6 ogarniesz tym prawie wszystko, a nie jakieś cuda bez możliwości wybrania grupy...

Opublikowano

Dopiero jutro sprawdzę vagiem, ale dziś po sprawdzałem węże na dotyk i tak:

 

Zbiorniczek wyrównawczy:

 

- Górny wąż gorący

- Dolny letni/chłodny

 

- Chłodnica raczej lekko ciepława/chłodna

- Górny gruby wąż który wchodzi do silnika jest gorący jak diabli

 

- Wąż który wychodzi z silnika do termostatu gorący

 

- Dolny wąż od chłodnicy który idzie do góry do zbiorniczka letni/chłodny

 

Co o tym myślicie? Tu chyba jednak jest uwalony termo, choć silnik nigdy nie osiągnął jeszcze 110 stopni.

 

Hmm? : D

 

 

Powiedzcie mi jeszcze jedno, skoro termostat ma temperaturę otwarcia 100 stopni (tak było napisane na pudełku) to jak ma osiągać 90? : )

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Wymieniaj termostat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Rób co chcesz, ale widzę, że ciężko Wam pojąć, że ten silnik nie ma klasycznego termostatu, tylko sterowany przez ECU regulujący temperaturę według potrzeb...

 

Jego sprawdzenie nie polega na macaniu węży, a sprawdzeniu w blokach pomiarowych czy temperatura z czujnika G62 - czyli Actual, jest tożsama z temperaturą wystawioną przez ECU - Specified.

 

Najlepiej wykonać logi podczas jazdy i postoju i poobserwować na wykresie czy obie temperatury się pokrywają...

 

Opublikowano

Kamil, ja rozumiem co mi chcesz przekazać i znasz się na temacie, tylko powiedz mi jedno, skoro ta temperatura sobie skacze 100-105 stopni to po kiego grzyba ten termostat tam siedzi jak nie pracuję? : D Jest tu jakiś posiadacz ALT który mógłby przedstawić jak to wygląda u niego? : D Jeszcze jedna kwestia, skoro ma spadać do 90 pod obciążeniem, to jak ja mam obciążyć ten silnik? Jeździć z gazem w podłodze? : d

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie załączy ci wentylatora jak termostat nie puści obiegu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Sprawdź VAGiem i będziemy dyskutować dalej [emoji14]

Opublikowano

Dobra, ogarnę to jutro.

Kanał 131

A jak sprawdzić procentowo stopień otwarcia termostatu? :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Też jest na tym kanale.

Opublikowano

Termostat działa! On ma za zadanie utrzymywać taką temp. silnika jaką chce w danym momencie ECU. Może to być zakres od 85 do 110 stopni, więc jeżeli temp. silnika nie przekracza Ci 110 stopni to jest wszystko w porządku. Jak się chcesz upewnić to tak jak kamil pisał grupa 131 i sprawdzaj jaką temperaturę żąda ECU a jaka jest. Różnica powinna być minimalna.

Opublikowano

Dziwnym trafem u mnie wszystko obraca się w górnych granicach, ale okej. Jutro będziemy dyskutować dalej, jak sprawdzę VAGiem :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...