piotrsob1 Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Pany nie siejcie popeliny, to że DPF się akurat wypala nie oznacza że nie możemy wysiąść z auta i iść do domu Jak najbardziej możemy, nie dopalił się dzisiaj , to dopali się jutro albo pojutrze Dopiero przy takim zbiegu okoliczności, że kilka kolejnych prób nie zakończy się kompletnym wypaleniem cegły, komp wywali kierownikowi na blacie coś takiego lub podobnego : Dopiero po czymś takim trzeba by się zająć jazdą regeneracyjną ..... Osobiście jak jeżdżę swoją to czegoś takiego jeszcze na blacie nie widziałem , a to już dziesięć latek i może nie tak dużo , ale 130 kkm pękło ... A to pierwszy motor w którym w A4 montowano DPF i teoretycznie powinien stwarzać same problemy Co do wypalania po trasie , to w programie jest opcja która pomimo braku konieczności wypalania ( czujniki nie sygnalizują takiej konieczności ) , co określony dla danego modelu przebieg i tak uruchamia procedurę wypalania ( zazwyczaj to około 300 km ) Tak że nie ma co demonizować, należy tylko pilnować by osprzęt odpowiedzialny za prawidłową pracę DPF-a jak i sam silnik był były w dobrej kondycji , a rzadnych problemów stwarzać nie będzie ( pod warunkiem oczywiście że nie wyszedł mu już resurs maksymalnego zapełnienia popiołem ) Edytowane 5 Maja 2018 przez piotrsob1
piotrekmuzyk Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Kilkukrotne wypalanie nawet bez komunikatu o problemie z DPF może mieć negatywne skutki dla żywotności silnika - czyli dolewanie ropy do oleju. Tym bardziej jeżeli w nowych samochodach brakuje bagnetu którym można sprawdzić poziom oraz zapach i konsystencje oliwy. A sama jazda w trasie może wspomagać dopalanie ... żeby procedura wypalania była optymalna to obroty na poziomie 2-3 tyś stała prędkość np 70-80 km /h i bez używania tempomatu - wtedy są najbardziej optymalne warunki.
vvalery Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 W dniu 28.04.2019 o 15:36, piotrekmuzyk napisał: Kilkukrotne wypalanie nawet bez komunikatu o problemie z DPF może mieć negatywne skutki dla żywotności silnika - czyli dolewanie ropy do oleju. Tym bardziej jeżeli w nowych samochodach brakuje bagnetu którym można sprawdzić poziom oraz zapach i konsystencje oliwy. A sama jazda w trasie może wspomagać dopalanie ... żeby procedura wypalania była optymalna to obroty na poziomie 2-3 tyś stała prędkość np 70-80 km /h i bez używania tempomatu - wtedy są najbardziej optymalne warunki. Ciekawe co ma do tego tempomat. Jeżeli ważne są obroty.
piotrekmuzyk Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 (edytowane) W dniu 1.05.2019 o 15:04, vvalery napisał: Ciekawe co ma do tego tempomat. Jeżeli ważne są obroty. Nie wiem czy robiłeś komputerowe wypalanie DPF podczas jazdy i obserwowałeś temperaturę jaka jest potrzebna do prawidłowej procedury wypalenia - ja ostatnio dwa razy miałem przyjemność to robić. O ile jedziesz na tempomacie po prostym odcinku to jest wszystko OK ale wystarczy lekki dół i temperatura spada. Tempomat ma utrzymać prędkość, nie obroty i jadąc z górki odcina dawkę paliwa dlatego powinno się wciskać równo pedał gazu. Edytowane 3 Maja 2019 przez piotrekmuzyk
piotrsob1 Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 (edytowane) Pany na pewno sprawny układ DPF sobie poradzi z wypalaniem jak kierownik nie będzie wnikał w jego działanie, niż wtedy gdy nie znając jego logiki działania, tylko na podstawie zasłyszanych lub wyczytanych bzdur, bez sprawdzenia poprawności jego działania będzie próbował zrobić mu dobrze ..... Edytowane 4 Maja 2019 przez piotrsob1
marcin4x4 Opublikowano 26 Maja 2019 Opublikowano 26 Maja 2019 W dniu 1.05.2019 o 15:04, vvalery napisał: obroty na poziomie 2-3 tyś stała prędkość np 70-80 km /h już widzę jak przeciętny kierowca w automacie bez wyraźnego komunikatu stosuje się do Twoich zaleceń... zwłaszcza że nikt go o tym nie poinformował. Po za tym zależnie od generacji i wynalazków typu adblue system zachowuje się inaczej, zwłaszcza że silniki są teraz znacznie "cieplejsze". W każdej generacji najlepszym sposobem na oczyszczanie jest ciężka noga kierowcy, tylko wtedy adblue wciąga W dniu 4.05.2019 o 21:28, piotrsob1 napisał: tylko na podstawie zasłyszanych lub wyczytanych bzdur dokładnie.
chris1101 Opublikowano 28 Lutego 2020 Opublikowano 28 Lutego 2020 W dniu 9.12.2017 o 11:43, kazimierz napisał: Witam! Mam następującą dziwną rzecz w moim Audi A4 B9 Allroud z silnikiem 2.0 TDI. Co dwa -cztery tygodnie występują następujące objawy: - silnik po uruchomieniu utrzymuje cięgle przez dwa dni podwyższone obroty biegu jałowego ( 1000 obr./min ) - po osiągnięciu temperatury roboczej uruchamia się wentylator chłodnicy i pracuje po wyłaczeniu silnika ok. 10 min. - w tym czasie system Start-Stop nie działa Autoryzowany serwis twierdzi, że to naturalny proces związany z wypalaniem filtra DPF. Mnie to nie przekonuje ponieważ wczoraj opisane objawy wystąpiły po godzinnej jeździe autostradowej. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Witam Wszystkich Miałem takie same objawy w A4 2.0 TDI 2017 przy przebiegu 176.000 km Kolega z serwisu doradził mi przejażdżkę autostradą na piątce przy 2500 obr/ min Po 20 km wszystko wróciło do normy: Obroty biegu jałowego w normie Start stop zaczął działać Wentylator nie załącza się, po wyłączeniu silnika/ wcześniej potrafił się nie wyłączyć po 5 minutowej jeździe w temperaturze otoczenia 3 stopni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się