ILUSION Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam wszystkich Dzisiaj zrobiłem "płukanie nagrzewnicy" z roztworem octu, jako odkamieniacz. Panowie rewelacja, autko grzeje jak z pieca hutniczego, na full nie idzie usiedzieć w aucie, wielkie dzięki pomysłodawcy Pozdrawiam
bolek21 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Mam problem z moją Audi A4 2.0 FSI . Problem polega na tym ,że nie ma wogóle ciepłego nawiewu z klimatronika .Przewody od nagrzewnicy przy temperaturze 90 stopni jeden zimny ,drugi ciepły. Po podłączeniu komputera nie wskazuje żadnych błędów.Co tutaj moze pomóc wymiana nagrzewnicy czy termostatu ?? pomózcie bo mechanicy rozkładaja ręce i nie wiedzą co z tym zrobić. Dodam jeszcze że najprawdopodoniej był kiedyś w niej zamontowany gaz czy może być to przczyną ? Pomocy
Jericho Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Mam problem z moją Audi A4 2.0 FSI . Problem polega na tym ,że nie ma wogóle ciepłego nawiewu z klimatronika .Przewody od nagrzewnicy przy temperaturze 90 stopni jeden zimny ,drugi ciepły. Po podłączeniu komputera nie wskazuje żadnych błędów.Co tutaj moze pomóc wymiana nagrzewnicy czy termostatu ?? pomózcie bo mechanicy rozkładaja ręce i nie wiedzą co z tym zrobić. Dodam jeszcze że najprawdopodoniej był kiedyś w niej zamontowany gaz czy może być to przczyną ? Pomocy Sprawdz w etce, ktory przewod doprowadza a ktory odprowadza plyn z nagrzewnicy, i porownaj z tym, ktory masz cieply i zimny.Poza tym nagrzewnica nie zabiera az tyle ciepla by jeden przewod powrotny byl zimny. Mozliwe tez, ze zaciela ci sie klapa w climatronicu od mieszania powietrza cieplego z zimnym.
deejayf1 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam. ja mam jeszcze troche inny problem, a wyglada to tak ze na wolnych obrotach niema wogole obiegu wody przez nagrzewnice. na wysokich obrotach sie pojawia jakis obieg, ale nie wiem czy to jest max mozliwosci. wymienilem juz nagrzewnice, pompe wody, sterownik climatronika byl sprawdzany i jest ok. skonczyly mi sie juz pomysly. Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem i wie jak go rozwiazac? Jesli ktos z Was ma dostep do schematu obiegu wody w moim silniku tzn 2,6 ABC to chcialbym go zobaczyc.
Adamt85 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam u mnie jest jeszcze inny problem, a mianowicie nie działa ogrzewanie strony kierowcy i cały czas dmucha zimnym powietrzem, od strony pasażera wszystko działa prawidłowo. Orientuje się ktoś co trzeba zrobić ?
Macio1986 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam, termostat wymieniłem w zeszłym roku bo silnik był niedogrzany... obecnie po oczywiście jakimś czasie w zależności od temp. zewnętrznej osiąga wartość 90stopni C. Nagrzewnica płukana w jednym i drugim kierunku dla polepszenia skuteczności... układ odpowietrzony w praktycznie taki sam sposób jaki opisałeś, a węże do nagrzewnicy nadal są chłodne... Co do błędów klimatronika to są trzy, ale raczej nie są istotne w stosunku nagrzewania się węży i nagrzewnicy 50.3, 4.1, 18.3. Pompa wody nie była wymieniana ponieważ nie posiada wycieków, luzów i silnik się nie przegrzewa. Auto zakupiłem dwa lata temu i od samego początku nie grzeje... Zimą letnie powietrze takiej temperatury jak węże nagrzewnicy...
leszczymord Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam. U mnie problem był taki że silnik nie dogrzewał sie. Wymieniłem termostat i problem zniknąl i do tej pory niezależnie od wszystkiego temperatura była po nagrzaniu zawsze 90 stopni Pare dni temu założyłem gaz i zaobserwowałem że autko czasami grzeje się troche bardziej. Mianowicie po trasie na postoju z 90 potrafi skoczyc do 95-99. Robi to jeszcze chętniej na klimie i nie tylko na postoju czasem tez pod górke i przy wolniejszej jeżdzie. Wiem że temperatura miści się w normie i gaz sie spala w wiekszej temperaturze niż benzyna ale mimo to zastanawiam sie czy to normalne??? Prooszę o podpowiedź doświadczonych kolegów
zaba-215 Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 witam. i jak tam udalo sie cos zrobic z tym problemem z ogrzewaniem??? bo mianowicie mam ten sam problem termostat sie otwiera normalnie przy90 pompa wody wymieniona razem z rozrzadem, dolny przewod od nagrzewnicy mam cieply a górny zimny jakby plyn nie dochodzil chyba ze przytrzymam go na 2500 obr.i dopiero leci cieple powietrze dodam tez ze wymienilem nagrzewnice na nowa i dalej to samo mam.Mechanik mówi ze musze wymienic obudowe termostatu bo tam niby jest jakas kierownica co kieruje obiegiem plynu:eusathink: a to juz kolejny wydatek .Z góry dziekuje z odpowiedz.
camel20 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Witam miałem problem z grzaniem ,zrobiłem dzisiaj płukanie teraz grzeje ale to chyba jeszcze nie to może ma ktoś sprawdzony środek aby wlać do nagrzewnicy i ją przepłukać. Z góry dziękuję
misieque1 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Który wąż od nagrzewnicy jest wlotowy a ktory wylotowy ?
wilku213 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 z tego co pamiętam, prawy to zasilanie
misieque1 Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam. Przeprowadzilem operacje plukania nagrzewnicy, nic to nie dało prócz zapachu w aucie jak z kibla po sobotnich porzadkach mojej żony. Wlalem domestos procz plukanie w obie strony. Leciala czysta woda... Dalej nie mam ciepłego powietrza. Do czego nastepnie moge sie zabrac? Termostat? Dodam jeszcze, ze nie do konca dzialaja mi przyciski na klimatroniku-czasami musze mocno przycisnac zeby zadzialalo (moze panel klimatronika jest uszkodzony?) Pozdrawiam
michsony Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Hej Mam podobny problem, myśłąem ze wystarczy odpowietrzyć, nalałem płynu dość dużo powyżej max odpaliłem zsunąłem przewód wylotowy z nagrzewnicy tak aby przez otworek w węzu mogło się wydostawać powietrze ale nic tam nie leciało nawet wody nie za wiele nie ciekło czasami cos chlapneło i tyle, w końcu siągnąłem całkiem wąż wyjścia z nagrzewnicy i leciał płyn ale tak ledow ledwo. czy to może być wina niesprawny pompy?? Czy może zapchanej nagrzewnicy, płyn lecial różowiutki i czysty, ale tak jak mówie w nie wielkich ilosciach wąż zasialjacy nagrzewnicy nagrzał sie do bardzo gorąca wiec w ta strone raczej okej ale wylot bardzo słaby. Czy to nroma, ze tak słabo leci??
sokal Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Nagrzewnicę wymień skoro jest niedrożna. Możesz ją jeszcze najpierw wodą pod ciśnieniem (bez przesady) przepłukać ale jak jest bardzo zapchana to i tak prędzej czy później będziesz ją zmieniał.
michsony Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgodnie z opisem w pierwszym poście watku, wyczyściłem nagrzewnice: 2 węrze podłacozne do wlotu i wylotu nagrzewnicy, najpierw jakas minuta wodą z kranu na dworze z dośc sporym przepływem potem lejkiem do nagrzewnicy poprzez jeden z węży środek do odkamieniania chłodnic (użyłem gorącej wody zagotowałem ja w garnku dolałem odkamieniaczanalałem tyle ze węże uniesione do góry były prawie pełne, nastepnie aby wymusić choć minimalny ruch płynu na zmiane opuszczałem i podnosiłem węrze i tak 30 minut. Znów woda z kranu tym razem bardzo matowo biała woda wylatywała. Na koniec jak juz miałem wszystko podlaczone to wlałem przez lejek gorącą wodę z octem (proporcje ocet:woda 1:6 - 1:7) znów węże do pełna odczekałem jakies 30 minut równierz starajac sie wywołac choć delikatny ruch wody. Po tym znów woda z kranu kolejny raz matowo biała woda choć mniej niz za pierwszym razem. Podłaćzyłem węże do kroćców dolałem płynu chłodniczego około 1,5 cm powyżej max odpaliłem silnik odczekałem az sie nagrzał do jakichs 70 stopni (od razu poczułem róznicę grzało dużo lepiej) przejchałem sie na wyższych obrotach i przy 80 stopniach musiałem juz na klimatroniku zmniejszyc temperature bo było bardzo ciepło Spadł poziom płynu o około własnie 1,5 cm tak ze teraz jest do maxa. W ramach testów przy cioepłym silniku 90 stopni udpaliłem klime na HI i grzeja jak z pieca zauważyłem też że wężyk powrotu jest dużo cieplejszy niż przed zabiegiem. Czas wykonania 3 i pół godziny łacznie z testami. Ogromne podziękowania dla autora tematu, świetny sposób na pewno zaoszczedził kulku set złotych w warsztacie lub kilku - kilkunastu godzin pracy we własnym zakresie
audi_mika Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam, mam wydawać by się mogło dość głupie pytanie lecz dla mnie bardzo ważne Czy aby wykonać wszystkie te czynności trzeba pozbyć się czynnika z klimatyzacji?? Pozdrawiam i Dziękuje
kogut a4 spotr Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam jak i u wszystkich problem z ogrzewaniem w b6 temp. 90 stoi jak drut a z kratek ciepłe nie gorące powietrze, węże od nagrzewnicy obydwa gorące obieg jest w klimatroniku żadnego błędu klapy wszystkie wyzerowane tak ze wszystko powinno być git a tu jest lipa ;/ ktoś ma jakiś pomysł na jak się z tym uporać żeby było dobrze i wreszcie w środku ciepło?
tomekw312 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Tylko wymiana nagrzewnicy pomoze. Płukanie nic nie daje.
kogut a4 spotr Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Dzięki żadna przyjemność bo nie dawno to robiłem no ale cóż trzeba to zrobić pozdrawiam
?ukaj Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 mam pytanko wszyscy piszą że im nie grzeje a ja mam wręcz odwrotnie , jeżeli włączę silnik rzecz jasna na temp.19 stopni wieje mi chłodne powietrze ale gdy silnik się już zagrzeje nawet na temp 19 stopni grzeje jak porąbany nie da się zmienić aby grzał chłodniejszym powietrzem od momentu zagrzania silnika grzeje tylko gorące powietrze regulować mogę tylko otwarciem i zamknięciem szyb Dodam tylko że kiedyś spaliła mi się wiązka pod deska i całą ją wymieniałem możliwe jest że coś w mechanice źle poskładałem czy coś z elektryka ;>?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się