Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB problem po programie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem z samochodem jest to a4 b5 1.8t aeb seria, jedynie wywalony katalizator i zamiast niego jest Down pipe. Został zrobiony program na 25% więcej z tego co było i pojawił się problem. Zaraz po zrobieniu programu samochód jechał do połowy gazu, przy wciśnięciu pedału do końca samochód przerywał, szarpał. Gościu wlutował kość na 20% ale było to samo. Stwierdził że czasem takie rzeczy się zdarzały i pomagała zawsze wymiana pompy paliwa. Podmieniłem pompę, regulator ciśnienia paliwa, świece na NGK PFR7Q ale nic nie pomogło. Pomogło dopiero zmniejszenie przerwy na świecach na 0,5mm, lecz nie do końca. Samochód zbiera się dobrze, przyjmuje cały gaz ale zdarza się szarpniecie i przerywanie pod obciążeniem silnika. Zauważyłem też dziwny dźwięk jakby cykanie, tykanie wzrastające wraz z obrotami ale zaczynające się od początku doładowania, gdy turbo zaczyna ładować to razem z dźwiękiem turba słychać ten dźwięk. Turbo było regenerowane 20tys km temu więc mam nadzieję że to nie turbo. Co może być powodem szarpniecia pod obciążeniem? Brakuje paliwa, słabe cewki? Nagle po programie zaczęło by się tłuc Turbo? Gościu od chipa rozkłada ręce bo do wielu samochodów pakował ten program i nie było problemów, oczywiście powrót do serii mam za darmo ale nie ukrywam że wolałbym zostać przy programie poprostu ze wzlegdu na większą moc. Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić, co podmienić. Pozdrawiam 

Opublikowano

Chociaż stroiliscie z sonda AFR??? ?

Opublikowano

gościu lutuje gotowce, potem takie jajki

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bez sondy, tak jak wyżej kolega napisał był to gotowiec, skusiłem się dlatego bo znam parę samochodów które też są po tym zabiegu przez ta osobę i nie ma żadnych problemów. A akurat z moim są 

Opublikowano

Brawo Ty :P Wróć do serii, porób logi żeby zdiagnozować auto i jeśli wszystko będzie ok to dopiero bierz się za modzenie.

Opublikowano (edytowane)

Nie robi się tak programu 

hamownia logi i piszemy program pod motor 

później znowu hamownia i logi 

I masz wszystko tip top- tylko że to kosztuje 

Takie gotowce to q.w.o

Edytowane przez hubi.
Opublikowano

Urok gotowców a później płacz i lament. Aeb jest wredny do strojenia i musi być na tiptop zrobione a potem dopiero stroić z afr i wtedy jest rezultat. 

Opublikowano

Rozumiem, w takim razie wrócę do serii i nie będę kombinował. Dzięki wielkie za pomoc, pozdrawiam 

Opublikowano

To wina cewek, zmniejszenie przerwy obfituje tym że cewka pracuje i ma lżej do wytwożenia iskry, ta zasada jest stara jak polska motoryzacja, dziwne że fachury na tym forum nie wiedzą takich rzeczy. Miedzy innymi padanie cewek w VAGach jest spowodowane fabryczną przerwa na świecy.

 

Załóż na podmiane sprawne cewki i problem ustanie, gwarantuje, program nie jest winny, każdy inny program skutkował by tym samym, zwiększenie doładowania powoduje zwiększoną pracę cewki, stąd problem. Nawet najlepszy tuner nie zmieni nic tutaj.

Opublikowano

Stroiłeś kiedyś AEB?? Więc nie pieprz głupot o cewki i przerwy bo jak jest wszystko dobrze zrobione i wystrojone jak należy z odpowiednim AFR takie rzeczy nie mają bytu w tym aucie...

Opublikowano

Taaa, właśnie widać jak jest wszystko dobrze, szczególnie w silniku w którym cewki padają jak muchy.

Aby coś wystroić potrzeba sprawnego układu zapłonowego, jeżeli nie ma sie pewności że jest sprawny to nalezy go poprawić aby nie było takich kwiatków, jeśli jakiś tuner podejmuje sie strojenia nie sprawdzając układu zapłonowego to tylko mu pogratulowac talentu.

Nie musiałem tego stroić aby wiedzieć rzeczy oczywiste dla podnoszenia mocy jak i montażu LPG. Filtrów też pewnie nie zmieniał przed strojeniem, a tuner mu tego nie doradził.

To że nie było strojone z AFR to oczywissty błąd i nie dał bym nawet maski podnieść takiemu tunerowi, nie mniej widać nie ma on zbytnio pojęcia o strojeniu.

Ja wiem że przed strojeniem maja być nowe filtry powietrza i paliwa, bo to podstawa, sprawny układ zapłonowy i jeśli świece są nie wymieniane to warto je wymienić, aby po modyfikacji nie było szarpań pod obciążeniem.

A jesli program został zmieniony na słabszy i zmniejszona przerwa to oczywistym jest że auto zacznie jeździc poprawnie.

Ja już przerabiałem szarpania po podniesieniu mocy, po zmianach dawek paliwa w LPG, piszę z praktyki, nie z jakiś czytanek czyichś wpisów.

Idź do kogoś ogarniętego i niech Ci wytłumaczy czemu po zmianie ciśnienia doładowania i zwiększeniu dawki paliwa silnik szarpie i czemu zmiana przerwy na świecy to niweluje. Oraz poczytaj sobie czemu zwiększona przerwa na świecach obciąża cewki. M/in układy w Fordach.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Posłuchaj ja nie od dziś zajmuje się strojeniami i mnie uczyć nie musisz. Auto musi chodzić po strojeniu tak samo jak i przed i w żadne zmienianie przerw na świecach się nie bawić. Wszystko widać w logach czy silnik stuka i czy łyka zapłon. Odnośnie LPG jak jest dobrze wystrojone (z afr a nie jak większość autokalibracją ;) ) to spokojnie więcej łyka zapłonu i idzie więcej mocy uzyskać.  Koniec spamu niech kolega jedzie do ogarniętego tunera co wie jak stroić te stare babcie a nie bawić się w gotowce tym bardziej że AEB w seri jest przelany paliwem:)

Edytowane przez adrian998998

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...