cyprynia Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam. Juz 2 raz mi sie to przytrafiło wiec postanowiłem to opisać ponieważ przeglądając forum nie spotkałem sie z identycznym przypadkiem. Jak w temacie juz jest napisane moja audiczka zgasła podczas jazdy i nie dała sie juz uruchomić.Autko było po trasie wiec silnik był ciepły.Prędkość jaka była chwile przed tym incydentem to z 50 km/h i z 2000 obr. i był to 3 bieg.Za pierwszym razem jak autko również zgasło i nie dało rady odpalić była prędkość ok 90 km/h z 3000-3200 obr. i również 3 bieg.Po zaciągnięciu jej do mechanika zostały sprawdzone bezpieczniki od silnika, elektrozawory ERG, został odkręcony przewód od wtryskiwaczy by sprawdzić czy wogole jest podawana dawka paliwa na wtryski.Na wszelki wypadek podam tez info ze po tym jak auto zgasło był ciągle w niej prąd,świece żarowe sie zapalały oraz autko normalnie kręciło lecz nie chciało zaskoczyć.Po pierwszym razie jak autko zgasło nie podam jakie błędy wykazał komputer lecz wczoraj gdy incydent sie powtórzył komputer wykazał błąd 575-czujnik doładowania do-regulowania (jakoś tak) po ponownej wizycie u mechanika gdzie został ponownie podłączony pod komp.pokazał podobno błąd od dawki paliwa.Nie podam jakie oznaczenie miał ponieważ nie było przy tej diagnozie.Mechanik stwierdził ze może cos sie działać z elektronika w pompie wtryskowej,ze może cos na płytce drukowanej z lutami być juz nie tak. Tak po krotce opisalem jakie akurat były u mnie objawy i bardzo proszę o wmiare pilna pomoc od wszystkich użytkowników forum ponieważ nie wiem juz co robić i gdzie szukac przyczyny takiego zachowania mojej audiczki.
hipcio Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 Jak mi tak zrobił, to pokazywał błąd szyny zasilającej w elektronice pompy, czyli że pompa się wyjarała. Zobacz czy ci podaje paliwo na wtryski, ale obstawiam że nie. Pompa do regeneracji. Ja kupiłem regenerowaną za zwrotem starej. Ile przejechałeś na tej pompie??
Patrykbor Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 cyprynia pogadaj z adadurem z naszego miasta niech ci podepnie kompa zrobi logi i wszystkie błędy pokaże bo piszesz ze coś wyskoczyło ale nie jesteś pewien . A jeżeli szukasz dobrego pompiarza to ponoć na Daszyńskiego jest kolo co jest niezły
Sztomel Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 problem jest o tyle ciekawy, że wszystko co w takich wypadkach powinno zostać sprawdzone zostało zrobione a mianowicie : - kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka czyli zasilanie na ECU oraz N109 idzie, - po odkręceniu przewodów od wtryskiwaczy paliwo jest podawane w trakcie kręcenia rozrusznikiem czyli silnik paliwo dostaje, - sterownik nie pokazał żadnego błędu mającego wpływ na to, że silnik zgasł i nie da się uruchomić, - nie byłem pewien czy w AFN z 1998 r. montowano już klapę gaszącą więc poleciłem to koledze sprawdzić i ew. w jakiej jest pozycji w trakcie odpalania silnika - skoro cyprynia założył ten temat więc jestem przekonany, że to sprawdził i wykluczył - czyli silnik dostaje paliwo i powietrze, elektronika i zasilanie jest OK a mimo to silnik nie odpala, - samochód nie jest wyposażony w żadne dodatkowe alarmy i odcięcia paliwa (z tego co pamiętam z korespondencji z kolegą mnie wyczerpały się pomysły !
RiCoTriCo Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 u mnie przy takich objawach padła pompa wtryskowa VP44 a dokładnie jej elektronika ...
DeeJay_Kill Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 sprawdziłbym przekaźniki, ew. taką kostkę przy pompie wtryskowej. U mnie wyskoczyła zapinka i silnik przez to nie odpalał.
Sztomel Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 sprawdziłbym przekaźniki, ew. taką kostkę przy pompie wtryskowej. U mnie wyskoczyła zapinka i silnik przez to nie odpalał. skoro pompa podaje paliwo więc przekaźnik 109 jest sprawny, o jakiej zapince piszesz ? ja ze swej strony proponuję ponownie odczytać błędy z ECU bo prawdopodobnie wyskoczy błąd dotyczący dawkowania paliwa przez N146 umieszczony w pompie wtryskowej a następnie proponuję sprawdzić wartość dawki paliwa i wtedy jeszcze będziemy myśleć.
DeeJay_Kill Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 jest taka kostka, chyba 4-przewodowa pod orurowaniem IC (prawa strona silnika). Mnie wypadła zapinka z niej i nie mogłem odpalić.
cyprynia Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Opublikowano 4 Lutego 2009 No i po wizycie u mechanika po grubszych oględzinach okazalo sie ze moj poprzedni wlasciciel zaa zachodniej granicy mial podlaczony POWER BOX (dobrze ukryty) i wszystko z tym bylo by dobrze gdyby nie fakt iz kostka ktora byla podlaczona do pompy wtryskowej byla zasniedziala jak i rowniez na tej kostce przetarla sie izolacja od przewodu ktora tarła o mase przez co mogło sie zrobic spiecie i odrazu wylaczalo mi pompe wtryskowa.Jak by bylo tego jeszcze malo rowniez na tej samej kostce wypiety byl jedne pin,tzn byl luzno wlozony.Z tego co powiedzial mi mechanik mogly byc to te 3 powody takiej sytuacji jaka zaistniala w moim przypadku.
Zygi Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Możesz napisać gdzie był ukryty ten power box.
cyprynia Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Opublikowano 4 Lutego 2009 U mnie schował go pod akumulator.A doszlismy do niego po przewodach bo cześć byla podlaczona do pompy wtryskowej a jeden kabel szedl do przeplywomierza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się