Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7] Które 2.0tdi to najmniejsze zło?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Które 2.0 tdi w A4 B7 do 2007 roku włącznie uchodzi za najmniej wadliwe? Myślę o zakupie takiego auta z manualną skrzynią.

Które wybrać? Z tego co wiem pękają głowice - czy we wszystkich? 

Czy 2.0 tdi 170km będzie lepsze niż wersja 140 pod względem kosztów eksploatacji?

Dziękuję za wszelkie opinie i pomoc.

Opublikowano
W dniu 7.01.2018 o 21:02, Axel1 napisał:

http://magazynauto.interia.pl/najnowsze-numery/news-motor-nr-1-2018,nId,2484029

Przewodnik po silnikach 2.0 TDI- niezbędne informacje dla osób, które przymierzają się do zakupu samochoduz Grupy Volkswagena z lat 2004-2010

 

Gazeta motor ostatnio spadła na ostatnie psy. Zawarte tam informację wyglądają jak komiks same ilustracje. Więcej informacji niż w tej gazecie uzyskasz na pierwszym lepszym forum.

Opublikowano

Kupisz zadbany egzemplarz to ci posłuży ja na moje 16v bre nie mam co narzekać zakupione z przebiegiem 120k w 2010 r obecnie 220k chodze jak kolo jajka na dobre części oleje filtry itp. kasy nie zaluje pompa oleju zrobiona jedynie co mi egr padł. Ale liczęsie z tym ze przede mna jeszcze typowe bolaczki tej jednostki typu pompki sprzeglo zawieszenie ... Auto z grugnia 2005 bez dfp i pompa na kolach zebatych w trasie mnie nie zawiodło

Opublikowano

W 16v słabsze głowice, więc albo dobrze trafisz, albo kup 8v i ze 140 robisz sobie bez problemu na 170 KM :D

Opublikowano
3 minuty temu, Banan1978 napisał:

W 16v słabsze głowice, więc albo dobrze trafisz, albo kup 8v i ze 140 robisz sobie bez problemu na 170 KM :D

ni e ma juz slabszych głowic.Była akcja serwisowa i wymieniali.

Opublikowano
2 minuty temu, Wihajster napisał:

ni e ma juz slabszych głowic.Była akcja serwisowa i wymieniali.

Aha, więc nie ma problemu :) 

W dniu 7.01.2018 o 20:54, Mavver napisał:

Witam, 

Które 2.0 tdi w A4 B7 do 2007 roku włącznie uchodzi za najmniej wadliwe? Myślę o zakupie takiego auta z manualną skrzynią.

Które wybrać? Z tego co wiem pękają głowice - czy we wszystkich? 

Czy 2.0 tdi 170km będzie lepsze niż wersja 140 pod względem kosztów eksploatacji?

Dziękuję za wszelkie opinie i pomoc.

A koszty eksploatacji wydaje mi się, że podobne i wszystko zależy od tego jak będziesz o niego dbał

Ja mam 140 KM BPW i tylko pompę oleju wymieniałem plus dobry olej i filtry, reszta na razie bezproblemowo.

A jeśli chodzi o wybór pomiędzy 8v a 16v? Hmm... 16v jak dla mnie lepiej wygląda z tyłu, bo jak się nie mylę wszystkie mają dwa kominy, ale to moje zdanie ;) 

Opublikowano
30 minut temu, Banan1978 napisał:

A jeśli chodzi o wybór pomiędzy 8v a 16v? Hmm... 16v jak dla mnie lepiej wygląda z tyłu, bo jak się nie mylę wszystkie mają dwa kominy, ale to moje zdanie ;)

2 maja tylko wersje z Q

Opublikowano
2 maja tylko wersje z Q
U siebie nie mam Q i mam dwa kominy. [emoji6]

Wysłane z galaxy s7

Opublikowano
2 godziny temu, Wihajster napisał:

nni e ma juz slabszych głowic.Była akcja serwisowa i wymieniali.

 

właśnie, że są ;) sam miałem taki problem ze swoim BRD. Głowice maja literowe zakończenia w kodzie producenta A B C (A "najsłabsze" pękną prędzej, czy później.. B wymieniali na gwarancji, C podobno teraz dostępne i nie pękają).

W ASO można sprawdzić, czy była robiona głowica, albo zdjąć kolektor dolotowy i sprawdzić jaką ma literkę :) bo chyba tak łatwo nie sprawdzi się.

W sumie lepszy 140 konny, bo na pompkach boscha - większe możliwości tuningu i mniej podatne na uszkodzenie kiepskim paliwem.

warto też poszukać auta bez DPF fabrycznie, mniejsze problemy w przyszłości..

Opublikowano
1 godzinę temu, ...radek... napisał:

U siebie nie mam Q i mam dwa kominy. emoji6.png

Wysłane z galaxy s7
 

ktoś zrobił swap ;)

Godzinę temu, moniuh napisał:

właśnie, że są ;) sam miałem taki problem ze swoim BRD

miałem na myśli 140 konne wersje

Opublikowano

BPW 8 zaworowa głowica , konstrukcja praktycznie jak starsze 1.9 TDI , jedynie ekologia się zmieniła , DPF + EGR elektroniczny ( polecam usunąć ) , tak samo elektroniczna jest klapa gasząca . Problem z pompą oleju , ale bardzo tanio do ogarnięcia . Bardzo podatny na mody ,seryjne pompowtryski najbardziej wydajne z wszystkich TDI w B7 ( u mnie w BPW zrobiłem 230km/505Nm ) Czasem lubi wycierać się wałek rozrządu . Po za tym bardzo dobry silnik . Są wersje Made in Poland i Made in Germany , sam nie wiem ale spotkałem się z opiniami że Poland są gorsze jakościowo , ja mam Germany :-) 

Opublikowano
2 godziny temu, moniuh napisał:

 

właśnie, że są ;) sam miałem taki problem ze swoim BRD. Głowice maja literowe zakończenia w kodzie producenta A B C (A "najsłabsze" pękną prędzej, czy później.. B wymieniali na gwarancji, C podobno teraz dostępne i nie pękają).

W ASO można sprawdzić, czy była robiona głowica, albo zdjąć kolektor dolotowy i sprawdzić jaką ma literkę :) bo chyba tak łatwo nie sprawdzi się.

W sumie lepszy 140 konny, bo na pompkach boscha - większe możliwości tuningu i mniej podatne na uszkodzenie kiepskim paliwem.

warto też poszukać auta bez DPF fabrycznie, mniejsze problemy w przyszłości..

Kolego mam problem z głowica albo uszczelka gdzie znajduje się kod na głowicy. 

Opublikowano
10 godzin temu, Misiek992 napisał:

Kolego mam problem z głowica albo uszczelka gdzie znajduje się kod na głowicy. 

Odpowiedziałem w drugim wątku na Twoje pytanie..

co się dzieje, ze podejrzewasz uszczelkę/ głowicę? (może być na priv, żeby nie śmiecić)

Opublikowano

Wszystkie A4  B7 z silnikiem BRD 125 KW (170Km)  miały wydech na dwie strony niezależnie czy były to wersje FWD czy Quattro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...