AlexDLU Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 (edytowane) A4 kupiona w styczniu 2018. Autko przed zakupem przeszło pełną diagnostykę i sprawdzenie w Raszynie u Karola w ElectroCar. Z informacji podstawowych: ROK/MODEL/KOLOR: 2001 modelowy 2002, AVANT/ LZ9WSILNIK: 3.0 ASN 220 KMSKRZYNIA: TipTronic FLC ZF 5HP19FLNAPĘD: QuattroPRZEBIEG: 242 tys km. sprawdzony udokumentowany + pełna dokumentacja (252000 na dzień 01.05.2018)ZAWIESZENIE: BLISTEN - troche za duża gleba bo na 16" zima każdy próg zwalniający mój ;/WNĘTRZE: Pełna skóra, 4x elektryka, radio RNS-D, Bosse, Xenon, el. lusterka, Zrobione przed zakupem: Wymiana pełnego rozrządu, Wymiana wahaczy, Serwis olejowy (silnik) plus filtry Serwis klimatyzacji. DO ZROBIENIA PO OGLĘDZINACH: - Wymiana 4 łączników stabilizatora oś przednia i tylna : Przód nr części Audi: 8E0411317, Tył: 8E0 505 465 AF ZAMÓWIONE LAMFORDER -ZROBIONE - Wymiana uszczelnienia węży na chłodnicy oleju skrzyni biegów (przy wymianie rozrządu źle założona i się sączy) ( KUPIONE W ASO po 8 zł szt.), - ZROBIONE - Wymiana klocki hamulcowe komplet plus tarcze (zrobiony swap na 320) - ZROBIONE- Regeneracja Zacisków Hamulcowych przód wewnętrzna strona nie dociska podobno ale jeszcze to zweryfikuje, (swap na 320, stare były dobre tylko tarcza i klocek żyletka ;/) - ZROBIONE ZROBIONE JUŻ: 1. - Błąd 2 sond wycięte katalizatory - do wykodowania, -> Zrobione koszt 200 zł 2. - FIS Kolorowy opcja - . (Zrobione zimny lut), 3. - Wymienione wszystkie świece zapłonowe, 243 kk km4. - Wymienione całe podciśnienie, 244 kk km 5. - Zamontowana nowa osłona silnika i skrzyni biegów, 6. - OLEJ 5w50 Mobil1 - Zrobiona płukanka, zalany 5W30 500km, zdemontowane górne pokrywy zaworów, zrzucona miska olejowa domyta góra i dół, wymienione uszczelki, zalany nowy olej. 244kk km. 7. - Wymienione 2 łączniki stabilizatora z przodu - 246 kk km. 8. - Mod Końcówek wydechu, 9. - Nowe łączniki elastyczne wydechu - seria 60x100 mm, przestał popierdywać ;p10. - Nowe hamulce przód swap z na 320 + malowanie etc.. (247 kk km) oraz wymiana całego płynu hamulcowego w układzie na DOT4 ATE 11. - Wymiana płynu w układzie wspomagania był jeszcze chyba orygniał ;p wymieniony na płyn kupiony w ASO Audi 50 zł / L oznaczenie: G004000M2 12. - Wymiana chłodnicy "wody" plus "detaling" podzespołów silnika od czoła 249500 kkm 13. - Wymiana uszczelń przewodów oleju skrzyni biegów w chłodnicy, wyeliminowanie sączenia. 14. - Wymiana pompy wspomagania plus płyn na LHM. 250100kkm 15. - NOWY WKŁAD KOLEKTORA + Gruchy + ALTERNATOR 252kk 16. - Wymiana lewej półosi (niedomagał przegub wewnetrzny) 253kk ZAPLANOWANE MODYFIKACJE TYLKO ORYGINAŁ: - HAMULCE -Zrobiony SWAP z 312 na 320 docelowo wymiana P+T pod 345 - FIS - Montaż VFIZ pełen komputer i opcje w FIS (Może fanaberia proszę o opinie czy warto)- LUSTERKA SKŁADANE ELEKTRYCZNIE - KIEROWNICA - Wymiana na B7 + Multifinkcja + Łopaki (mam wszystko w aucie w serii co potrzebne do montażu jak ktoś ma kierownice to jestem zainteresowany), - OŚWIETLENIE - Wymiana całego oświetlenia wnętrza na LED, - NAVI/RADIO - Wymiana z RSN-D na RSN-E lub "Chińczyk" Android ( jak ktoś ma na sprzedaż to chętnie odkupie w naprawdę rozsądnej cenie), - PDC - Parktronic może nie wiem, narazie fanaberia w planach, - ZEWNĘTRZNIE: Listwy drzwiowe Sline, Dokładka na klapę bagażnika, lusterka składane w kolorze nadwozia, przyciemnianie przednich szyb tylne w opcj. - WNĘTRZE: Listy progowe S-Line, Wszystkie wytarte przełączniki na nowe, - WYDECH - przepustnice wydechu sterowane elektrycznie, - ŚWIATŁA - Polerka i czyszczenie Xenonów - KAMERA COFANIA - Jeśli wrzucę RNS-E lub ANdroida to będzie kamerka ;p - DETALING / ANTY-KOROZJA PODWOZIA - Z racji profesji i możliwości pełne zabezpieczenie powłoki lakierniczej oraz podwozia produktami własnymi efekt sami zobaczycie Chyba wszystko. Jeśli ktoś posiada części o których pisałem wyżej to chętnie zapoznam się z ofertą na PRIV śmiało pisać, będę sukcesywnie dodawać zdjęcia i opisy do wykonanych prac. Edytowane 7 Maja 2018 przez AlexDLU
Unf Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Zawsze mnie interesował ten element: Co to jest, po co, dlaczego zawsze nieuzywane i czy nie da sie tego jakos usunac i dlaczego wiele osob tego nie usuwa - ja bym dostal bialej goraczki jak by mi taki plastikowy kikut sterczal Poza tym - faaajne plany. W sam raz zeby za 2-3 lata odkupic gotowca
AlexDLU Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 To chyba, bo nie sprawdzałem i sie nie interesowałem ale raczej na pewno PRZYCZŁAPNIK na telefon mnie nie denerwuje ;p lekkiego moda temu zrobie i będzie przydatne 2-3 lata hmmm mam zamiar na wiosnę max wczesne lato autko już ogarnięte, narazie jestem w fazie szukania czesci, ale w poerwszej kolejności musze PEŁNĄ mechanikę zrobić detale później.
YoGi1984 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 usunąć się da, ale zostają dziury
AlexDLU Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 Owszem, widziałem na fotach, a ja nie chce dziur pokombinuje z tym i jak już będzie gotowe to wrzuce zdjęcia
AlexDLU Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) Może w końcu coś wrzuce ze swojego małego rezania jak na początek: TAKŻE JAKO PIERWSZE: WYMIANA PODCIŚNIENIA W ASN (Metoda i zdjęcia WŁASNE ;p) Węże kupiłem w firmie: FMIC -> LINK: http://fmic.pl/przewody-podcisnienia/78-przewody-podcisnienia-vacuum-5mm.html o średnicy wewnętrznej 4 mm w kolorze żółtym, aby się odróżniały od reszty. Kupiłem chyba 4 metry z przesyłką wyszło 80 kilka złotych. Moja uwaga jeśli ktoś będzie się zabierać sam za wymianę podciśnienia to róbcie to wężyk po wężyku aby się nie pomylić co gdzie i jak ma iść Warto zdemontować lampę od strony kierowcy aby znacznie ułatwić sobię wymianę jednego wężyka, który jest plastikową rurką i zapewne pęknie i trzeba go będzie przeciągnąc sprytnym drutem: patrz pkt 5. 1. Wężyki przy gruszkach w moim przypadku dosłownie się sypały jak wiury, także zabrałem się za wymianę ich w 1 kolejności. 2. Podczas ich wymiany posłużyłem się nożykiem do tapet nacinajac wzdłuż przy gruszkach węzyki bo były bardzo "zapieczone i nie chciały zejść, z jednej strony niestety ale urwałem i końcówka została w gruszce, troche czasu poświęciłem aby to wydłubać, z pomocą przyszły pseudo nożyczkowe szczypce (nie wiem jak sie to fachowo nazywa). 3. Po wyjęciu ponacinałem wężyki ciut dłuższe niż były oryginalne aby luźno leżały a nie jak oryginały naciągnięte ma maksa, 3jnik który jest pomiędzy gruszkami przed założeniem wężyków natłuściłem delikatnie olejem aby wężyki gładko po nachodziły. 4. Następnie doszedłem do kolejnego 3jniczka po prawej stronie gruszek, I tak jak poprzednio ponacinałem końcówki nożykiem. Od tego magicznego 3jnika odchodzą 2 wężyki jeden w dół pod rozrząd i wychodzi w okolicach lampy z prawej strony (od kierowcy) a 2gi idzie wzdłuż wtrysków za kolektor ssący. 5. Oba wężyki z pkt 4 łączą się z dziadoską rurką plastikową, ta dolna u mnie pękła jak na zdjęciu więc wywaliłem ją całą ( nie było to łatwe ;p, trzeba trochę ręką pomerdać aby jak wytargać, w każdym razie połamała sie na kilka części. Mając już za sobą połamanie dolnej rurki odrazu wywaliłem ta co idzie wzdłuż wtrysków ;p obie zastąpiłem węzykami. Linia przerywana pokazuje drogę dolnego węzyka ( będzie widoczny na kolejnym zdjęciu) 6. Wężyk który połamałem i idzie na dół pod głowicą, włożenie go "fabrycznie" nie było proste, do tego wykorzystałem stary bagnet i przepchałem węzyk. 7. Przepchany wężyk wpinamy w ten wężyk. Ja już dalej nie wymieniałem tego wężyka gdyż u mnie jest w dobrym stanie, a idzie w błotnik gdzieś za zbiorniczek płynu do wspomagania. 8. Wracamy do naszego 3jnika z pkt. 4-5. Teraz ściągamy osłonę na silniku ze znacznikiem audii i ukazują nam się kolejne wężyki: Wężyk który nas interesuje a idzie od tego 3jnika wzdłuż wtrysków wchodzi do jednego kolejnego Y. Czyli wywalamy stary wężyk wraz z plastikowym rurkowańcem i wstawiamy nowy wężyk., Takim o to sposobem mamy już wymienione podciśnienie "przy gruszkach i kawałek dalej ;p " Wymienione węzyki: 9. Zabieramy się za wymianę reszty wężyków, może aby nie przeciągać to opiszę szybko i wrzucę kilka fotek. Aby wymienić wężyk przy tym jakby niebieskim filterku musimy odkręcić 3 śruby, ten mały wężyk jak dobrze pamiętam idzie do listwy. Wypuszczamy z lekkim zapasem ten wężyk do tego filterka i przeciskamy przez otworek tak jak szedł oryginalnie, docinamy i wciskamy. Kolejnym wężykiem jest wężyk który idzie całkowicie z tyły tych wszystkich 3jniczków, widoczny jest na zdjęciu wyżej pomiędzy przewodami od odmy po prawej stronie i wchodzi gdzieś głębiej już nie pamiętam gdzie bo nie zrobiłem zdjęcia, pamiętam że był uciążliwi do założenia ;p A tak wygląda po wymianie. Nie wymieniłem jednego węzyka który idzie w lewą stronę pasażera, był w dobrym stanie, ale jak znajdę chwilę to go wymienię także. i opisze co i jak ;p Edytowane 20 Lutego 2018 przez AlexDLU
AlexDLU Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) WYMIANA ŚWIEC, USZCZELEK POKRYWY ZAWORÓW ORAZ MISKI OLEJOWEJ Następnym rezankiem była wymiana świec, oraz oby uszczelek pod pokrywami i miską olejową wraz z płukanka i czyszczeniem góry i dołu silnika, kilka fotek... jeśłi ktoś będzie potrzebować info jak co rozebrać aby samemu wymienić uszczelki to pisać na priv, jak znajdę dłuższą chwilę to opisze po kroku co i jak. Zastosowałem płukankę Liquid Moly, po płukance zalałem 5w30 elfa zrobiłem 500 km spuściłem olej i rozebrałem wszystko jak na zdjęciach, po zmontowaniu i odczekaniu 16h aż uszczelka pod miską zwiąże zalałem Mobil1 5w50. Uszczelki zakupiłem LANDI RENZO po 70 zł szt. Świece BERU. wymianę zrobiłem w 2 etapach, najpierw rozebrałem stronę od kierowcy przed płukanką zdjęcie nr 4. potem zrobiłem płukankę i po płukance zdjęcie nr 14, osobiście nie widziałem róznicy, zdjęcia zrzuconej miski olejowiej także są po płukance. Fakt faktem że stary olej wyglądał jak spuszczony z Diesla... natomiast ten 5w30 wlany na miedzy zmiane po 500 km hm... tez był brudny ale już nie tak bardzo... filtry także zmieniałem 2x. teraz po przejechaniu juz 1000 km po wymianie jak niżej.. nie widzę ubytków oleju... olej na bagnecie klarowny. Zasyfiałe węże odmy... muszę je jeszcze doczyścić niebawem... ale z odpowiednim przygotowaniem bo podobno węże lubią pękać więc odrazu je wymienię na gumowe. Po czyszczeniu i przygotowaniu powierzchni Po wywaleniu stare uszczelki dosłownie pękały w palcach.... Po czyszczeniu, nie ukrywam że pod auto wszedłem hm... blady natomiast po godzinie zabawy z pędzelkiem wyszedłem hm... jak po solarium ale efekt osiągnięty Udało się zdjąć pokrywę bez sciągania bagnetu Po czyszczeniu powierzchni przylegania uszczelki. Edytowane 1 Maja 2018 przez AlexDLU
tyfus83 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Dobrze bracie poradziłeś sobie z tematem. W dobrych rekach jest ASN. Niech Ci służy autko. Pozdrawiam
AlexDLU Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Opublikowano 24 Lutego 2018 Radzę sobie jak umiem Udało mi się okazyjnie kupić końcówki takie ŁŁooooo za 71 zł z przesyłką (wycięte też z b6) EFEKT PO MONTAŻU ( ale zdemontowałem cały wydech, chciałem także wymienić łączniki elastyczne poza autem ale za K..A cholerę nie umiem sobie poradzić z odkręceniem katów od kolektora... jest tam tak mało miejsca żeby się dostać że szybciej chyba było by rozebrać w około silnika osprzęt niż się do nich dobrać a to raptem 3 śruby ;/) Jak dla mnie wyglądają naprawdę fajnie, wspawałem je że wystają na długość 2 cm PS. po zdjęciu wydechu wyjechałem z garażu aby na spokojnie pospawać wszystko i powiem że TEN DŹWIĘK Bezcenny jak rasowy MUSSLE CAR ale poziom hałasu przekroczony o x2 % więc nacieszyłem się chwilą
tyfus83 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 56 minut temu, AlexDLU napisał: Radzę sobie jak umiem Udało mi się okazyjnie kupić końcówki takie ŁŁooooo za 71 zł z przesyłką (wycięte też z b6) EFEKT PO MONTAŻU ( ale zdemontowałem cały wydech, chciałem także wymienić łączniki elastyczne poza autem ale za K..A cholerę nie umiem sobie poradzić z odkręceniem katów od kolektora... jest tam tak mało miejsca żeby się dostać że szybciej chyba było by rozebrać w około silnika osprzęt niż się do nich dobrać a to raptem 3 śruby ;/) Jak dla mnie wyglądają naprawdę fajnie, wspawałem je że wystają na długość 2 cm PS. po zdjęciu wydechu wyjechałem z garażu aby na spokojnie pospawać wszystko i powiem że TEN DŹWIĘK Bezcenny jak rasowy MUSSLE CAR ale poziom hałasu przekroczony o x2 % więc nacieszyłem się chwilą Haha a masz moze nagranie tej symfoni bez kominów? A te koncowki robią robote bracie
AlexDLU Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Opublikowano 24 Lutego 2018 symfonie nagram moze w tygodniu, bo musze sie dostać do uszczelnienia Torsena a widziałem wczoraj ze bez wydechów wygodniej tam cokolwiek zrobić i głowe moża wcisnąc także wrzuce je jeszcze raz i... nagram
Unf Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Tylko te oleje... elf/mobil... wlej kurde coś porządnego - Motul/Liqui Moly
AlexDLU Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Opublikowano 24 Lutego 2018 5 minut temu, Unf napisał: Tylko te oleje... elf/mobil... wlej kurde coś porządnego - Motul/Liqui Moly A mobil zły olej ? Doradził mi go forumowy specjalista od ASN
tyfus83 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 14 godzin temu, AlexDLU napisał: symfonie nagram moze w tygodniu, bo musze sie dostać do uszczelnienia Torsena a widziałem wczoraj ze bez wydechów wygodniej tam cokolwiek zrobić i głowe moża wcisnąc także wrzuce je jeszcze raz i... nagram Ok. Czekamy na koncert. A co poci sie torsen? A jak wygląda dyfer nie poci sie?
AlexDLU Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Opublikowano 25 Lutego 2018 Dyfer i reszta ok. Tylko z torsena mam saczenie się bede to w tym tygodniu robić.
tyfus83 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 14 godzin temu, AlexDLU napisał: Dyfer i reszta ok. Tylko z torsena mam saczenie się bede to w tym tygodniu robić. Jakby Ci sie chcialo to moze bys zrobil mała fotorelacje z uszczelniania torsenka. Przyda sie bo i u mnie cos tak leciutko przypocony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się